8 Aralık 2010 Çarşamba

DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME İLKELERİ !


Öğretmeniyle konuştum bugun Melisamın. Deftere yazdığım notların derinliğinden ve konuşurken ki sesimde hissettiği endişeden," aynı Melisa gibi davranıyorsunuz" diyerek gülümsedi. "Gereksiz yere telaşlısınız. Birşey yok ortada. Melisa sağlıklı, mutlu, çok akıllı, kendini kurallara uymaya alıştırıyor. Çok fazla üstünde durmayın. birşey hissettirmeyin, sürekli Melisa Melisa diyip uzun uzun konuşmayın, gözlemliyorum, farklılıklarda paylaşıcam sizinle" dedi.

Filiz hanımcım, benim dert dinleyen, şirkette ki doktorum, benim yeni arkadaşım, bana bugün aslında hepimizin bildiği birkaç şeyi hatırlattı.
Kızımla ilgili yeni olayı paylaştığımda, beni karşısına aldı. Davranış Değiştirme İlkeleri konusunda bir açıklama yaptı. Sadece çocuklar için değil, halen hepimiz için geçerli olan bu ilkeler. Öğrenme; 1) Klasik öğrenme 2) Model alma 3) Ödül ve Ceza.
Hiç panik yapacak birşey yok. Hepimiz öğreniyoruz. Kızım da öğreniyor. Nerde durup, nerde devam etmesini öğrenecek. Geçiş döneminde , öğrenme devresinde, çünkü büyüyor. Bizde öğreniyoruz. Nasıl öğretmemiz gerektiğini, nasıl sabırlı olmamız gerektiğini, nasıl ceza ve ödül vereceğimizi, nasıl model olacağımızı. Kızımla , kızımızla, aynı anda...
Durum çözülmüştür.... Öğreniyorum ve öğretiyorum.

2 yorum:

Didem Yazici dedi ki...

Çok güzel özetlemişsin Zeynepcim. Çocuklarımızı büyütürken bizde onlarla birlikte bir kez daha büyüyoruz.

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Ah hatırladım eski günlerimizi, şimdi biz de ergenlik sorunsalı ile uğarşıyoruz :) ama olsun sağlıklı olsunlarda annesi hepsi boş...Gelir, geçer...