27 Aralık 2010 Pazartesi

DRİZELLA'NIN TERLİKLERİ :)

Haftasonu bana kısa çaplı bir cinnet geçirtti minik kızım ... Mağazaları dolaşırken, kırmızı pullu ve pembe simli minik kızlar için topuklu ayakkabılar gördük. Tutturdu "o ayakkabıları istiyorum", "kızım olmaz senin ayaklarına o ayakkabılar, senin ayakların büyük" " oldururum ben anne, istiyorum( Drizella Melisa )" " Kızım olmaz, ayakkabı bozulur" " olur anne lütfen, yalvarıyorum bak lütfen" " olmaz, hem çok pahalı ( 55 tl)" " olur anne, en once babamı ara, sonra dedemi ara, onlarla konuşmak istiyorum " " kızım lütfen yapma, gel ben sana başka yerden bakayım topuklu ayakkabı buradakiler olmaz" " hallah hallah , ben babamla konusmak istiyorum, gelsin buraya, o olur der belki " " annecim baban işte, buraya gelmesi saatler alır" " olsun biz kapının önünde o gelene kadar bekleriz"
 "olmaz yürü dedim sana" bu arada ben koptum. Mağaza tıka basa dolu, biz içerde birbirimize yalvarıyoruz.
Kapının önüne çıktık, babayı aradık, baba ikna etmeye çalıştı 10 dakika, bana fenalık geldi, çarpıntım tuttu. Aldım elime telefonu "hadi artık yeter " kapadım. Sonra tutturdu yine konuşucam diye. Bu sefer baba telefonu açmadı. Eve döndüğümüzde de " Senden şunun cevabını bekliyorum baba, neden sana telefon açtığımızda telefonu açmadın." .................


Pazar günü Carrefour'da bu terlikleri bulduk. Nasıl zarif  tam Sinderella'nın ayağına layik. :) bizim küçük 5,5 yaşında ki, kemikleri irice kızımız. " Kızım olmaz senin ayaklarına onlar" dememe rağmen. Terlikleri yere atıp çizmelerini çıkarıp, çoraplı ayaklarını ittire ittire giymesi bir oldu. Nasıl komik bir görüntüydü anlatamam. Üzerinde montu, çoraplı ayaklarına uymayan, ama uyduran Dizella kızımın ve eli belinde hali gözlerimin önünden gitmiyor. "Tamam bunlar oldu , bunları istiyorum " dedi. O anda da terlikler iki elinde, çoraplarla yere basıyor. Ben kendimi zor tutuyorum, 2. krizi geçirmemek için," bu sefer pes ediyorum" dedim.


Ayağa son derece sağlıksız , plastik bir terlik, ama topuklu. Eve gelir gelmez hemen ayağına geçirdik. Tıkırdatmasın diye, babamız hemen altlarına ses önleyici bantları yapıştırdı. Mutfağa bir girdi küçük hanım. Şimdiye kadar hiç sormadığı soruyu sordu. "Anne yapılacak bir şey var mı, ben yardım edeyim sana" " Torbaları boşaltmama yardım edebilirsin, al bu kutuları banyoya götür, şunu da odana bırak" " Olmaz anne , ben teker teker götürürüm " :) küçük hanım bir yandan ayaklarını izliyor, evin içinde topuklu terliklerle git gel alıştırma yapıyor.



Bu akşam yatmadan önce, bir hatıra fotoğrafı çekeyim dedim. Bu arada, geçen haftasonu, tırnaklarına altın yaldızlı oje sürdürtmüştü. Okula giderken ellerindekileri çıkarttırdı, ama ayak tırnakları nasılsa gözükmüyor diye çıkarttırmadı. O tombiş parmaklarında nasıl duruyor o ojeler, hele bir de bu terlikler. Yaş 5,5 ama, görünüm ojeydi terlikti, epey büyüttü kendini... Sütüm benim :)

16 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Şimdi bütün bu anlattıklarını şaşkınlıkla okudum Zeynepcim , hayretler içindeyim .Bu konuda ne diyeceğimi bilemiyorum...NO COMMENT :)))

Çılgın Mevdoş dedi ki...

benim torunlarda bayılıyor böyle terliklere şimdiki kız çocukları pek süslü yerim ben seni canım çok tatlısın ay torunlarımı çok özledim

Selin Ergeçer dedi ki...

Ehh anne olmak bu sanırım :) heveslenmiş, iyice hevesini alır şimdi, güle güle kullansın :)

Hande dedi ki...

:)))) Sabah neşem oldunuz. Süper.

Kız anaya çeker derler, anne de süslü mü?

Elifinelizi dedi ki...

Allah kolaylık versin . Çok şahit oldum arkadaşlarımın krizlerine . Tanıdık bu sahneler bana:))
Biz kadınlarda böle değilmiz? bir terlik , bir elbise , bi ayakkabı uğruna kaç dereden su getiririz:)
Hem nasıl kıyarsın bu şeker kıza ...

NiLaY dedi ki...

ah napıcaz biz bu bızdıklarla :) çok şeker maşallah :)

Özlem dedi ki...

ay çok tatlı ya :) benim kızım da süslü olsun istiyorum. ama handenin dediği gibi anaya çekerse, zor biraz.

francesca mckennitt dedi ki...

Aman Tanrım bu nasıl bir şeker :)) Çok fena Zeynep abla, şimdiden böyle inatçıysa 20 sene sonra ne olur bilemiyorum :))

Bulunur Hint Kumaşı dedi ki...

Eyvah eyvah:))

CEPAYNASI dedi ki...

kokoş terlik yakışmış ama:))

Nihan SARI dedi ki...

çok tatlı yaaa, yerim ben bunu.

Dilek dedi ki...

Süper yaa, Dolunay da her gün okula giderken etek ya da elbise giymek istiyor. Kesinlikle pantolonu kabul etmiyoruz bu ara...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Kızlar çok zor çoook. Annelerimizi daha iyi anlıyoruz :)

Yeşim dedi ki...

Canım benim işin çok zor Allah kolaylık versin :)

Noni dedi ki...

Zeynepciğim beni çocukluğuma geri götürdün benim de aynen böyle pembe topuklu terliklerim vardı aşıktım resmen onlara, altı pembe üstü maviydi sanırım hey gibi günler heyyy :) kızın çok ama çok güzel 41 kere maşallah!!!

Berna dedi ki...

Merhaba ben komik bir sekilde topuklu ayakkabilar icin ses onleyici bantlarin var olup olmadigini ararken blogunuza rastladm:) acaba terliklerin altina yapistirdiginiz bant tam olarak nedir ve nereden bulabilirim acaba? Tesekkurler