23 Ocak 2011 Pazar

FRIDA VE RUS DEVLET MÜZESİ KOLEKSİYONUNDAN RESİMLER...

Melisa,dün sabah yine hiçbir yere gitmek istemedi. Hava çok güzel , ne yapsam etsem de ikna etsem dedim. Botero sergisinin fotoğraflarını gösterdim."Annecim , o resimleri gördüğümüz yere başka ressamların resimleri gelmiş, gidip gezelim, fotoğraf çekelim." "Anne , o zaman sen makinamda ki resimleri boşalt, ben de pilini şarja koyayım " dedi. Yuppi dedim içimden. Resimden ve fotoğraftan hoşlanan bir kızım oldu, ya da ben öyle yoğurdum. Daha sergiye girer girmez, "anne montumu sen tut, ben resim çekeceğim " diyip, tabloları tek tek dolaşıp resimleri çekmeye başladı. Flaşsız çektiği için, resimlerin çoğu bulanıktı, ama o hiç yılmadı. Hatta benden ayrı dolaştı.

Frida diye gittim elbet. Ama biliyordum ki , Gerçekçi Rus resimleri beni daha çok etkileyecek. Öyle de oldu. En üst kattan başladık gezmeye. İki katı gezerken,  hem muhteşem sözleri hem de o çekilen acılan hüznü dolaştı zihnimde.
Söyleyecek çok şey var, ama bence resimler konuşsun. Onlar kendini ifade eder.  
Pera Müzesi yine yapacağını yaptı.












                                                                        detay

                                                                        detay

                                                                          detay



                                                                              detay
                                                                           detay
                                                                  detay ( bakışlar !)



12 yorum:

Burcu dedi ki...

eserler gerçekten çok güzel paylaşımın için çok teşekkürler :) ve kızının seninle gelmesi güzel vakit geçirmeniz ne iyi olmuş :) sevgiler...

İkiz Annesi dedi ki...

Kızınızın sanata olan düşkünlüğü ne kadar güzel.
Resimlerinse hepsi birbirinden şahane söyleyecek söz yok.
Paylaştığınız için teşekkürler..

Deli Anne dedi ki...

ne zamandır aklımda bu sergiler.. gitmem gerek! gözlerim doldu bak!

Meyra dedi ki...

çok güzel resimler, etkileyici bir çok konu işlenmiş herbirinde..ben sınıf kapısından çocuklara bakan çocuğun haline kapıldım çok hüzünlü..ilham verdiğin için tşkler acemice yağlı boya yapıyorum bende çok iyi geldi:)

francesca mckennitt dedi ki...

Vallahi benden daha güzel çekmiş :)
Her iki sergi de muhteşemdi. Bir daha gideceğim, aklım orada kaldı :)

Defne Soysal dedi ki...

Güzellik ancak bu kadar net ifade edilirdi.Kızının anneden aldığı bir yetenek var belliki ancak asıl güzel olan o müzeye gitmek istemesi.Ben de 2010un son ayında gidip hissettiğim heyecanla bir blog yazısı yazmıştım bu resimler konusunda.Her ikinize de teşekkürler.

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzel teşekkürler sayenizde gördük biz de
kızını kutlarım sevgilerimi ve öpücüklerimi gönderiyorum ikinize de canım

Burcu Çalışkan dedi ki...

canlı gibi yapılmış tablolara hayran olmamk mümkün değil

Buket dedi ki...

zeynepcm,senle ben ne kadar çok benziyoruz.bende fotoğraf çekmeye çıktığımda kızımın eline de makina veriyorum.beraber çekim yapıyoruz.birkaç kural öğrendi bile:) kızımın sanatla içiçe olmsaını çok istiyorum.İstanbulda olmamamıza rağmen frida dan önceki macar ressam için gelmiştim.rus ressamların resimlerini ben de gördüm.frida için sömestri bekliyoruz..

yaruze... dedi ki...

Merhaba,
Bloğunuzu ilk ziyaretim,çok güzel resimler karşıladı beni,artık takipteyim.
Frida dramatik hayatıyla çok etkilemiştir beni hep.Yüzünden okunuyor yaşadıkları sanki.Ama o dram dolu hayattan ne şaheserler çıkmış ortaya takdire şayan...
Sevgiler.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sergiye bir kere daha gitme kararım var. Hepinize o güzel yorumları için teşekkür ederim.
sevgiler

Çilekli Pasta dedi ki...

bayıldım hepsi birbirinden güzel :)