31 Ocak 2011 Pazartesi

HAFTASONU ALIŞVERİŞİ,HEDİYELERİMİZ VE UZUN BİR ÖĞLE UYKUSU

Gergin bir haftanın ardından, Pazar gününü huzur içinde geçirmeyi planladık. Yani uzun bir öğle uykusu. Evden çıkarken, eve döndükten sonra uyumak üzere sözleştik. Kahvaltıdan sonra, Melisa'ya İyi Uykular hediyesini almak üzere, oyuncakçıya girdik. Melisa'yı da Ikea'nın top havuzuna bıraktık. Yanında alınmayacak ve süpriz olucak ya hediyemiz. Neyse ki bu durumlar işe yarıyor. :)
Oyuncaklara heves etsede, oynamaya pek hevesli değil. Masa başı aktiviteleri daha çok hoşuna gidiyor. Aslında küçük orgu bozuldu." Belki süpriz olarak küçük piyano düşünebilirsiniz, anne- baba " .
Çok abartılı olmayan bir org aradık, ama bulamadık. Geçen hafta iyi uykular hediyesi olarak düşündüğüm bu kutu oyununu seçtim. Strateji oyunu. Çok keyif aldı. Daha arabanın içinde oynamaya başladık. Tatillerde yada uzun araba yolculuklarında gayet oyalayacağı bir oyun, tavsiye ederim.
Geçen haftanın İyi uykular hediyesi de bu Funny Pad'di. Bunu da babamız seçmişti. Bu hediyelerle biz de ona katılım sağlayabiliyoruz. Yoksa ben evcilik oynamayı sevmiyorum , barbileri elime alıp, ya da bebekleri oynatamıyorum. Ben sadece düşünmeyi seviyorum. Çocukken de öyleydim. Bebeğe öyle bakardım ve düşünürdüm. Hatırladığım bu. Hayal kurardım. Resim yapardım, Puzzle yapardım. Kutu oyunu severdim. Bebeklere elbise dikmeye çalışırdım. Konuşmazdım onlarla ya da konuşturmazdım. Sadece düşünürdüm.
Bu Funny Pad'i kendime aldırdım aslında :) Bakar mısınız şuna. Bu pad suyla yıkanıp, tekrar boyanıyor. Defalarca, istediğiniz renge. Aşağıda yarı boyanmış hali.

Cumartesi akşamı sevgili arkadaşım Didem, Melisa'ya karne hediyesi olarak bu faaliyet kutusunu getirdi. Bilin bakalım , bu işe Melisa'yla birlikte en çok kim sevindi.:)  Namı diğer " Faaliyet yapalım Anne !" kızım elinde bu kutuyla oda oda geziyor.  Melisayla birlikte bu hediyeleri bir sıraya koyup, her akşam biriyle ilgilenmeye karar verdik.


İlk defa bu kadar hediye bir araya gelince, Melisa'ya bir açıklama yapma gereği duyduk. Sonradan problem olmasın diye... Bu hafta yılın şanslı zamanlarından biri. Bazı çocukların böyle zamanları olur. Bazı çocukların hiç hediyesi olmadan aylar geçebilir. Senin şu an iyi zamanın, sıra seninmiş demek. Ama bundan sonra başka çocukların sırası olucak.
Çünkü, bu akşam diş çektirme olayı için, işyerindeki müdürüm Nazan hn'da, Melisa'ya , istediği hediyeyi göndermişti. Sticker kitabı... Görünce deliye döndü tabii. Ama ben daha çok :) Bu kitabı almayı çok istemiştim. Bunun yerine, elbise stickerlı olan "Yaz tatili " ni tercih etmişti Melisa " Bak anne o gün iyi ki senin istediğini almamışız, şimdi bunu ne yapacaktık " diyip hemen Kestaneli kış geceleri sayfasından başladık stickerlerı yapıştırmaya.

Kötü bir hafta geçirmiştim, kendim içinde birşeyler yapmalıydım. Kitap kokusunun iyi geleceğini düşündüm. Notunu aldığım kitaplardan iki tanesini almayı planlıyordum. Optimum'da ki D&R'a girdik.  Melisa Çocuk kitaplarının yanında, ben de bulduklarımı elime alıyorum. Yanıma geliyor gidiyor. Sizce ne diyor. Çocuğu olanlar buna daha okurken cevap verebilir. Çünkü cevabı biliyorlar." Tuvaletim geldi." "Annecim, sabret, beş dakika daha, ödemesini yapıp çıkacağız şimdi" gidiyor, bir kaç saniye sonra yine geliyor. " Tutamıycam anne " . Neden olmasın ki, tahmin etmeme gerek var mı, her zaman ki gibi, heyecanım yarım kaldı. Her zaman ki gibi..... her zaman ki gibi.... Haftanın gerginliği devam ediyor. Mutlu bir an olmamalı. Ağlamaya başladım. Kitapları yerine bıraktım.  Melisa'yı elinden tuttum, söylene söylene tuvaletin yolunu tuttuk. Bu arada aramızda geçen dialog, içler acısı. " Anne neden ağlıyorsun, ben küçük bir kızım, tuvaletimi tutamam ki " " Melisa , sen de beni anlamıyorsun, ben kendim için hiçbirşey yapamıyorum. Kendim için birşey yaparken hep yarım kalıyor, mutlu olamıyorum" tuvaletin içinde de konuşma devam ediyor. Ben tutamıyorum kendimi ağlıyorum içimi çeke çeke. "Melisa, birazdan susadım , acıktım ya da bacaklarım yoruldu diyeceksin." " Evet anne susadım, şişeyi aldın mı yanına" . Hışımla çantadan çıkan şişeden sadece 2-3 yudum içip geri verdi.  " Hadi anne gidelim yine kitapçıya, devam edebilirsin şimdi. " Bocalıyorum. Duygu karmaşasında, ben miyim çocuk o mu , zaten yorgunumda. İçeri girdik yine, yanımdan bir an kaybolunca , geriliyorum, neredesin diye bağırıp çağırıyorum. Bütün bunlar olurken, babamızda elektronik eşya satan o mağazalardan birinde, kendi başına geziniyor. Alacağım kitaplardan hevesim kaçtı. Çocuk kitaplarına en yakın reyondaki kitaplardan bakmaya karar veriyorum. Bu kitabı buldum. Arka kapağını okuyunca çok heveslendim. http://www.kitapyurdu.com/kitap/default.asp?id=569871 Almaya karar verdim. Ama eve gelipte 20 sayfasını okuyunca, iade etme kararı aldım. Hiç güzel bir kitap değil. Diyalog dolu, kim ne diyor anlamıyorum ve bol bol tasvir. Ne işi var bu kitabın evimde dedim . Hiç tavsiye etmiyorum. Bilmiyorum okuyan beğenen var mı, sadece kapağı güzel . Bu kitabı geri götürüp, listemdeki kitaplardan birini alacağım, şimdi.

Eve dönerken , Tantitoni'de indirim farkettim. % 50 indirim. Hemen evde neye ihtiyacım olduğunu düşündüm. Birçok şeyin arasından ilk sırada, 10 senelik tepsimi emekliye ayırıp, atölyede malzemelerimle bütünleşebileceğini karar verdim. Hasır sepeti ben beğendim. Diğerini eşim beğendi. Espresso fincanlarına da ihtiyacımız vardı. Sadece iki kişilik aldık ;) Yaklaşan evlilik yıldönümü ve Sevgililer günü için minik bir hoşluk olsun istedik. Kara tavuk şekerliğimizle takım oldular bir anda.

Bu alışveriş biraz keyfimi yerine getirdi. Eve geldikten sonra, hepimiz bir kenara çekildik. 2,5- 3 saatlik bir uyku o kadar iyi geldi ki. Yeniden doğmuş gibi uyandım. Ciğerlerimin dinlendiğini hissettim. Nefes almak bile beni ne kadar yormuş . İzlediğim filmi daha sonra paylaşacağım. Uzun bir post oldu, ama birbirinden ayıramadım bu konuları.

9 yorum:

içimizdeki karnaval dedi ki...

Çok keyifli oyuncaklar benim bile oynayasım, resim yapasım geldi...Güle güle kullanın ve iyi günlerde okuyun kitaplarınızı :)
iyi geceler

thalassapolis dedi ki...

valla Melisa'nın hediyeleri şahane özendim gerçekten...
Anne olmak çok güzel ancak kendimize ayrıcak zamanlara da ihtiyacımız var. Bu haftasonu bende bu durumdaydım kendimi uykusuz ve yorgun hissediyordum. Eşime "Sen Almina ile ilgilen ben biraz uyuyayım" dedim iki saatlik bir uyku o kadar iyi geldi ki bana. Böyle küçük molalar kesinlikle gerekli.
Kitabı okumadım ama gerçekten kapak çok hoş içinin kof çıkmasına üzüldüm. Tepsiler de çok güzel gerçekten sevgiler :)

Meyra dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun geçen haftası mini kaza için..gelelim bu haftaya moralini yüksek tutmaya çalış bence güzeller güzeli bir kızın var alışveriş yapıyosunuz beraber keyifli saatler geçirebiliyosunuz bunları yaşayamayanlar var.! bu ara havalardan kaynaklanan bir mutsuzluk hissi herkesi kapladı malesef ama biz ne yapacağız üstesinden geleceğiz:) vee tantitoni insanın moralini nasıl düzeltmezki geçen haftalardada ben kayboldum içinde bir sürü şey aldım evime neşem yerime geldi:)) neşe dolu güzel günlerin olsun...

kara kitap dedi ki...

oğlum için doğum günü hediyesi düşünürken en üstteki fotodaki oyuncağa bayıldım. tavuklu şekerliği de çok beğendim.

bende de ara sıra bu ağlamaklı hal oluyor (tamam kabul çok sık oluyor :))) ) sonra durup derin bir nefes alıyorum. geçiyor mu, akşam evde ağlayınca geçiyor. :))

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Canım , ne kadar tatlısın sen .Keyifle okudum , senin durumuna üzülüyorum zaman zaman ama annelik böyle birşey galiba...Yine de mutlaka kendine zaman çal ! Melisanın oyuncakları harika , siz sevgililerin de öyle .Sağlıkla kullanın...

hüznün tadı dedi ki...

Melisa büyüyecek. Aklında bu günlerden kendin için yapamadıkların kalmasın sakın. Kendin için yapmak istediklerini yap lütfen.

Sihirli Günce ve Peri dedi ki...

Merhabalar.Ne kadar güzel hediyeler gelmiş Melisa'ya öyle.
Kendiniz için aldığınız şeylerde öyle.Hasır tepsi ve içindekiler çok hoş.Keyifle kullanın.
Sevgiler..

DideminGuncesi dedi ki...

Yeni tepsilerine bayıldım ! Güle güle kullan Zeynepcim :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

içimdeki karnaval, bende çok keyif alıyorum oynarken.
thalassapolis; vakit ayırma olayı, gerçekten zorlayıcı.
Meyracım; çok güzel söylemişin.Şükretmem lazım.Alışveriş gerçekten iyi geldi.
Kara kitap; ağlayınca rahatlıyorum bende. Bu hafta pek böyle ağlamaklı olmadım neyse ki, sanırım pazar öğleden sonra uyku sinirlerime iyi geldi. Bir de Melisa haftada bire düşürdüğüm iyi uykular hediyesini hak etmek için, geceleri yanımıza gelmiyor, bizde uykumuzu en azından gecede 1 yada 2 kere uyanmaya başladık. Bu bizim için çok iyi.
Natalicim, evet annelik zor. hemde çok zor. tum anne baba adayları bence, cocuk sahıbı olmadan 1 yıl once karsılasacakları zorluklar hakkında bılgılendırılmelı ve egıtılmelı. ve bundan sonra karar vermemlıler cocuk sahıbı olmaya.
cook zorlanıyorsun. cınnet gecırme noktasına gelıyorsun. vakıt ayırmak ancak uykudan fedekarlık ederek olabılır. bu da yorucu ve sınır bozucu. cunku ben uykuyu cok sevıyorum.
hüznün tadı; aklımda hıcbır seyın kalmaması lazım, ya da kalsa da pisman olmamam lazım.
sihirli günce ve peri, tsk ederim. tanıstıgıma memnun oldum.
didemcim, o dükkanı senin sayende tanıdım. tsk ederim.