19 Ocak 2011 Çarşamba

KAPLUMBAĞA TERBİYECİSİ ! duyuru



Kaplumbağa Terbiyecisi - Osman Hamdi Bey Belgeseli’nin ilk gösterimi 20 Ocak 2011 Perşembe günü, saat 18:00’de Piramid Sanat’ta!

Umut Hacıfevzioğlu, Osman Hamdi Bey’in hayatını Emre Caner’in ‘Kaplumbağa Terbiyecisi’ isimli biyografik-romanından yola çıkarak,  belgesel film olarak hazırladı. 35 dakikalık belgeselde Osman Hamdi Bey’in Paris ve Bağdat’ta geçen gençlik yılları, ayrıca da onu efsane haline getiren Arkeoloji Müzesi ve Akademi Müdürlüğü dönemleri arşivlerden derlenen zengin bir görsel kaynağın eşliğinde anlatıldı.  Türk Modern Resminin bu öncü kişiliği hakkındaki belgeselin ilk gösterimi, 20 Ocak 2011 Perşembe günü, Piramid Sanat’ta yapılacak.
Belgeselin ardından, Umut Hacıfevzioğlu ve Emre Caner söyleşisi ile devam edecek.
Yönetmen: Umut Hacıfevzioğlu
Senaryo: Emre Caner
Yönetmen Yardımcısı: Hakan Tolga Polat
Görüntü Yönetmeni: Cihan Emre Zengin
Müzik: Ercüment Doymaz
Ses: Volkan Donkel
İletişim ve Medya Danışmanlığı: Kültür Sanat Ajansı / http://www.kultursanatajansi.com/

Düzenleyen:      Piramid Sanat
Tarih:                 20 Ocak 2011 Perşembe
Saat:                  18:00 -20:00
Yer:                    Piramid Sanat (Feridiye Cad. No: 23 Taksim)

Bilgi İçin: Tuba KURTULMUŞ
Telefon: 0212 297 31 15
Faks: 0212 297 44 11
E-mail: info@piramidsanat.com

TANITIM BÜLTENİNDEN ; Tablo bittiğinde Osman Hamdi başyapıtına baktığını hemen anladı. Sonuçtan hayli memnundu. Ama resmi görenler tabloda ne anlatıldığını anlamakta zorlanmışlardı. Birbirlerine kaplumbağa terbiyecisi diye eski bir mesleğin olup olmadığını soruyorlardı. En okumuş yazmışlar bile böyle bir meslekten söz edildiğini hiç duymamışlardı. Nerede çalışırlardı bu adamlar? Sirklerde mi? Yoksa saray bahçesinde mi? Kimse bilmiyordu. Osman Hamdi de hayatı boyunca kimsenin bilmediği meslekler yapmıştı. Ressam olmuştu en başta. Sonra müze müdürü. Bir arkeolog. Ardından da güzel sanatlar akademisi müdürü. Onun kaplumbağa terbiyecisinden bir farkı yoktu aslında!

Kaplumbağa Terbiyecisi, Osman Hamdi Bey'in Romanı çok çalışmış ve bu topraklara aydınlama düşüncesinin tohumlarını serpmiş bir adamın hayatını son derece açık ve akıcı bir dille anlatıyor.

9 yorum:

Elifinelizi dedi ki...

Bu resmi ilk ipek bir eşarp ta görmüştüm . Önce renkleri cezbetmişti , sonrasındada kaplumbağlara olan ilgim . Sonrasında da evimin güzel bir köşesini süslemişti halada süslemeye devam ediyor.
Tabi biz böyle güzel etkinlikleri kaçırıyoruz:)
olsun kitabını okuruz bizde.
paylaşım için teşekkürler :))

Meyra dedi ki...

puzzle nı zevkle yapmıştım süper bir eser:) ankaradayım malesef katılamıyorum böyle istanbulun güzel etkinliklerine:)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim güzel bir haber .İnşallah bu etkinliğe katılabiliriz.Kitaba da bakalım...

francesca mckennitt dedi ki...

Keşke hasta olmasaydım :( Giderdim hemen. Osman Hamdi Bey, önemli bir insan. Her Pera Müzesi ziyaretimde "kaplumbağa terbiyecisi"ni tekrar tekrar incelerim. Çok severim.

Daha sonraki gösterimler nerelerde olacak acaba?

MAVİANNE dedi ki...

ne güzel bir etkinlikmiş
keşke katılabilseydim
sevgilerrrrrrrrr

laleninbahcesi dedi ki...

Osman Hamdi bu tabloda bize sabrıda anlatır ayrıca... Sabrın güzelliğini...

Keşke daha önce haberim olabilseydi.

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Ben de sabrı duymuştum bu tabloyla ilgili...

Syhn dedi ki...

o tablonun yazarının eminim hoş bir hayatı olmuştur ..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Maalesef bende gidemedim. Ama bugün gerçeğini görmeye gittim. Kitabı okumak gerek. Tarihimizde , anılarımızda iz bırakan bir resim.