13 Ocak 2011 Perşembe

NİŞANTAŞI KAÇAMAĞI !!!

Evet, kaçamak. Adı bile cezbedici. Daha bir keyif veriyor. Hafta içi, Nişantaşın'da müşteri ziyareti.
Aslında benim ziyaretim de değildi. Bir arkadaşımın ziyareti, Şişli 'de benim de bir görüşmem vardı. İkisini birleştirdik. Oraları bildiğim için,benimle gitmeyi tercih etti. Yola çıkmadan duygulandım, anılarım geldi aklıma . Dedem, babaannem, komşularım, arkadaşlıklarım, okul hayatım, yollar, haftasonu gezintilerimiz, üzüntülerimiz, mutluluklarımız, paylaşımlarımız, atölye, sergiler, daha neler neler.... Gözlerim doldu. Biri" noldu ?" dese. Ağlayacaktım.
Nişantaşı öğle tatiline denk geldi, birşeyler yiyip , öyle gidelim dedik. Valikonağında Paul'ün yerine, ya da birleşmiş, Çiçek kafe açılmış. Taaa en arkada ki salona gittik. "Gel Arzu, şehirden uzaklaşmış olalım, trafik sesinden uzakta müzikle birlikte yemek yiyelim, dergilere bakalım " dedim.Yarım saat terapi gibi geldi. Oradan çıktık. Vakitte dar. Bu mağazayı gördüm. Mutlaka girelim, bakalım, alamasakta elleyelim. :) ...

MUSON ETNİK EŞYALAR . SLOGANI " KÜRESEL ISINMAYA ÖNLEM ALALIM !"
Tam Nişantaşı Anadolu Lisesi sırasında.
İki kutu tütsü ( tarçınlı ve sandal ağacı) ve kızıma tahta boncuklu abaküs aldım.
Mağazadan görüntülerle başbaşa bırakıyorum sizi.
Yalnız fotoğrafları cep telefonumla çektim, mağazanın sahibine, " yine gelicem detaylı çekebilmek için"dedim.








Daha bitmedi... Arzunun canı tatlı çekti. Valikonağı cafe'nin önünden geçerken, vitrinden bize " Gelin buraya, yiyin bizi " diyen parmakları çeken pastalar vardı. Profiterol'ü harika. İnanılmaz lezzetli. İçerde Izgara , zeytinyağlı, kurabiye, ve tatlı çeşitleri zengindi. Kendi imalathaneleri varmış. Fotoğraf makinam yanımda olmadığı için, detaylarda ısrarlı olmadım. Sadece en çok dikkatimi çeken şeyleri sizinle paylaşayım. Bu teyze süslenip , itinalı bir şekilde gelmiş. Öğle yemeği için belli ki bu dükkanın müdavimi. Eski İStanbullu olduğu her halinden belli. Biber dolması, ve zeytinyağlı enginar yiyordu. Bu esnada bende teyzeyi yiyordum. :) Ben de böyle yaşlanmak istiyorum. Hatta tekrar Nişantaşı, Teşvikiye'ye dönüp, büyüdüğüm yerlerde , anılarım içinde ölmek istiyorum. (Yine duygulandım)




                                                                         Duvar kağıdı





14 yorum:

Elifinelizi dedi ki...

Ayy cennet gibiymiş dükkan :)) atlı karıncalara bayıldım. Ne kadar şanslısınız ne güzel bir şehirde yaşıyorsunuz...

Syhn dedi ki...

ne kdr uzun zmn oldu nişantaşına gitmeyeli.. cnaım çekti inan ;)

Nihan SARI dedi ki...

Zeynepcim çok iyi yapmışsın. duvar kağıtları harikaymış. bıdığına bayılıyorum. maşallah.benim için öp lütfen

Buket dedi ki...

ben de ist da yaşamıyorum ama arasıra geliyorum.buranın tam adresini senden alırım artık gelceğim zaman.ben de baykuş hastasıyım ,ençok onları beğendimmm

Burcu dedi ki...

ne kadar güzel ve renkli bir yer burası :) oh afiyet bal şeker olmuş :)) ufaklıkta şanslıymış gerçi senin için daha zevkli olmuş sevgiler...

banuca dedi ki...

Ben en üstteki dükkanda kalsam diyorum, sallananlardan toplasam, zaten evde kafana heryerden birşeyler çarpıyor, biraz daha çarpsa diyorum, sonra profiterole rastlıyorum, ooof pekte severim, olsa da yesem diyorum, sonra bakıyorum Teşvikiye, benim çocukluğum orada geçti, ilkokulu orada bitirdim, amanın kaç yıl olmuş 42 senecik:))Ne güzel anlatmışsın, dalmış gitmişim:))

Leylak Dalı dedi ki...

Eh bugün ortak duygular yaşamışız galiba, geçmişe dönüp. Sergi muhteşemdi, keşke gezebilmen mümkün olsaydı. Müthiş zevk aldım, bloga fotoğrafını koyduklarım çok az bir kısmıydı. anladığım kadarıyla sen de keyifli bir gün geçirmişsin. Keyfin daim olsun canım, sevgiler...

Meyra dedi ki...

ahh ahh daha üç hafta önce bu dükkandan tütsü almıştım görünce hemen tanıdım:)) şimdi nişantaşında dolaşmak vardı;)

deepblueeagle dedi ki...

:) okuyup fotolara bakarken keyiflendim :)

Çılgın Mevdoş dedi ki...

pek severim bende nişantaşını vaktimde var ama şu trafik olayı berbat olduğu için çok sık gidemiyorum

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynapcim ne güzel bir kaçamak yapmışsın.Bilirim ben seni, eski Nişantaşılı olan birisinin oradan fazla uzak kalmasının sonucu bu duygulardır.
Cafe tam nerede görmemiştim ,çok beğendim,ayrıca cafedeki o yaşlı kadın mutlaka ,ben de olsaydım benim de dikkatimi çeker ve aynı şeyleri hissederdim...Fotğrafları da çok iyi çekmişsin.

Didem Yazici dedi ki...

Harikasın Zeynepcim. Kaşla-göz arasında Nişantaşı keyfide yapıvermişsin :)

SevGi'nin G'si dedi ki...

off o dükkana salın beni, abartısız söyüyorum 3-4 saat harcarım orda :))) ne güzel şeyler varmış öyle. şimdi aklıma düşürdün ben de büyüdüğüm yerleri özledim...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Elif; bu şehre gelirsen, Nişantaşını gezdiririm sana.
Seyhan;bende uzun zamandır gitmemiştim, çok iyi geldi.
Nihan; bende gözümü alamadım duvar kağıdından.
Buket; Nişantaşı ,valikonağı caddesi..
Burcu; renkli olsun da ne olursa olsun.
Banuca; Teşvikiye'de geçti benimde çocukluğum. Hostes Rona Altınay ya da Göknar sok. ve Maçka ilkokulu...
Leylak Dalı; Bende yalnız olsaydım, birkaç sergi gezerdim..
Meyra; senin favorilerin hangi tütsüler
Deep;gezmek keyifli, ama bir arkadaşla daha keyifli,
Çılgın hn :) trafik fena, ama hafta içi problem olmuyor. Vapur sefası yaparsınız.....
Natalicim, birlikte de çok anılarımız var oralarda. Cafe, Nişantaşı anadolu Lisesi hizasında ve yakınında.
Didemcim, müşteri ziyareti olunca değerlendireyim dedim.
Sevgi; Dükkana hatta günü birlik gezi tertip edilebilinir.