9 Ocak 2011 Pazar

PAZAR KEYFİ ! İSTİNYE ! ESKİ ANILAR !

Sabah, yeni evlenen arkadaşımıza kahvaltıya davetliydik. Dönüşte İstinye'den sahilden dolandık. Balık tutmak istedi canım. Sadece tutanları fotoğraflamakla yetindim. Çocukluğumda çok giderdik,  İstinye'ye, babamın bir arkadaşı vardı. Yazın haftasonu her akşam oradaydık. Halam da Yeniköyde oturuyordu. Hep sahili kullanırdık gidip gelirken.


Herşeyden önemlisi , Rumeli Hisarında, sahilde , şu an 2. köprünün tam altında bir evde büyüdüm ben (yazları). Dedemlerin yazlık evi vardı. 7 yaşıma geldiğimde satmışlardı orayı. O evin çatı katında ki balkonundan, dedemle birlikte dürbünle gemilere bakardık. Melisa kadardım o zamanlar. "Dede hadi gemileri yanımıza getirelim" derdim. Yazınca bile hüzünlendim. O anı, anları hiç unutmamış olmak iyi mi kötü mü bilemiyorum. Eskiyi hatırlamak beni hüzünlendiriyor. Tatlı anılar olsa bile, özlüyorum. Hatırlamamak daha mı iyidir acaba !


Eve geldik, kestane kebap, kızımla sinema partisi yaptık. Open Season 3. Keyifli bir çizgi film , ama ben yorgunluktan sonuna doğru uyumuşum.
Open Season 3 Poster


Gökyüzünde tüp patlamıştı." Anne çok ilginç" diye, ilk fotoğrafı kendi çekti. Camın arkasından olduğu için biraz buğulu çıktı.


Haftaya hazırlıkla gün bitti. Yemek ve 2 saatlik ütü...

9 yorum:

mon clementier dedi ki...

Merhaba,

Sizi bulduguma cok sevindim Benimde iki kizim ve Open season 1 i kizlarimla sinemada seyretmistik .Benimkiler artik pek ilgilenmiyorlar daha bir I carly Selena Gomezin programlarina kaydilar Cunku buyuk kizim 10 olacak pek yakinda .Kestanelerde pek hosmus .Bende o istinyenin yukarlarinda buyudum.Ben buyudugum zamanlar oralar bombostu Cok guzel anlatmissiniz.

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Canım, Halide Edip'in bir romanını okur gibi okudum yazını... Ne güzel çocukluk anıları değil mi? :)

Meyra dedi ki...

unutulmayan çocukluk nasıl yerleşmiş beynimizin taa derinlerine..bazen keşke o günlere dönsek diyorum..güzel bir gün geçirmişsin ne mutlu:))

Burcu Çalışkan dedi ki...

sende bizim gibi sahilde keyifli bir pazar geçirmissin desene :))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Mon clementier, bende sizi tanıdığıma sevindim, ilk fırsatta ziyarete geliyorum sizi. istinyeyi çok severim.

Kiraz çekirdeğim,daha nice anılar var, ama yazmaya vakit yok. vakit olsa ince ince detay işlerdim.

sevgili Meyra, Sizlerden de bekliyoruz anılarınızı. Maziye denizci düğümleriyle bağlıyım.

Burcu, sahilde iyot kokusu dinlendiriyor.

francesca mckennitt dedi ki...

Sizi böyle görünce benim bile bir miniğe sahip olasım geliyor. O kadar tatlısınız :)

Noni dedi ki...

Ne güzel bir gün olmuş :)
Ama bana kestane deme amanin bir daha üstüne su içer miyim ben aslaaaaa :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim ,benim de İstinye ve Yeniköy favori semtlerim ,oralara gidince sanki İstanbul dışındaymışım gibi geliyor.O evlerin güzelliği , deniz kokusu ,bir tazelik var.Sen de ne güzel anlatmışsın ...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Francesca; Çocuk dışardan çok güzel gözüküyor, ama gel bir de bize sor. Dünyanın en güzel ve tatlı şeyleri , ama bir o kadar da yıpratıcı, yorucu, bitirici şeyleri. Cennet, cehennem gibi. :)
Noni, Bize birşey olmuyor. :)
Natalicim, Evet, tazelik , işte tam adıyla , çok güzel tanımladın.