6 Ocak 2011 Perşembe

SİMGELER - SEMBOLLER

Simgeler , Semboller oldum olası ilgimi çekmiştir. Resimlerimde de sıklıkla kullanıyorum. Hatta Osmanlı ve Türk motif, simge ve sembollerinin bazılarını aynen, bazılarını kendime göre değiştirerek, bazılarını da ilhamla yeniden yaratarak kullandım resimlerimde. Tüm kültürlerin ve toplumların kendilerini ifade şekli belirmiş, dinler ve dillerde olduğu gibi, kendilerine göre şekillendirmişler. Gelenek-görenek, yaşayış tarzı, alışkanlıklar, işte hayat. Bu kitap gerçekten çok güzel ...


Açıklamasının olduğu linke isterseniz gözatabilirsiniz.
 http://www.kitaphaber.net/kokenleri-ve-anlamlariyla-semboller-ve-isaretler-kathryn-wilkinson/#more-5596

Bu arada, benimde bir kolyem var. Hz. Fatma'nın eli. Kötüllüklerden koruduğunu biliyordum. Bakın tam anlamı neymiş. Taktığım zamanda kendimi iyi hissediyorum.:)


Merak ettikleriniz olursa, kitaptan bakıp bilgi verebilirim ;

7 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Kitabı çok beğendim , faydalı ve zevkli bir kitap.Kolyen de çok güzel aynısından bende de var ,Zeynepcim.Yine dediğin çıktı bak bunda da buluştuk...

thalassapolis dedi ki...

benim de okuma istediğim bir kitap bende meraklıyımdır böyle şeylere en kısa zamanda almak ve okumak dileği ile :)

Elifinelizi dedi ki...

Hakikaten aydınlatıcı bir kitapmış . Bilmeden , yada bildiğimiz sandığımız sembolleri taşıyoruz boynumuzda bileğimizde . Paylaşım için teşekkürler.
Kolyede çok zarif görünüyor.

zeynep dedi ki...

nekadar güzel gözüküyor..

CEPAYNASI dedi ki...

hz.Fatmanın eli biblo türü olarak da sıkça görüyorum...

bu kitabı edinmeli:)

francesca mckennitt dedi ki...

Bu kitabı çok merak ettim. Ben de alfabelere ve sembollere çok meraklıyım, Kiril alfabesi ve Göktürk alfabesi öğrenmiştim zamanında :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Francesca! Bende Yazı kitabı da var. İş bankası yayınlarının...
Tüm Yerkürenin ,tüm zamanların yazı göstergeleri ve alfabeleri... "carl faulmann"
Kitaptan baktım şimdi ;)İlirya alfabesi;Kiril; olarak gözüküyor di mi..