21 Şubat 2011 Pazartesi

3 VAKA, 3 TATLI CADI.

Palyaço Bebek koleksiyonum.

Bu hafta sonu çok yorucu geçti. Malum teyzem geldi. Gezdik- dolaştık, alışveriş... Bugün de, annemi Umre'ye yolcu ettik. Biraz hüzünlüyüm.Herkes bir aradayken bir tane fotoğraf çekmemişim, sonra çok üzüldüm. Göz hafızama kaydettim herşeyi. Teyzem her geldiğinde koleksiyonlarıma birşeyler ilave getirir. Şimdilik bir tanesini paylaşıyorum sizinle....

Herşey bir yana hafta sonu 3 vaka, 3 tatlı cadıyla uğraştım. Melisa-Annem- Teyzem. Sürekli üçü aynı anda konuşup benden birşeyler istediler. Arada bir ayyyy.... yeter , teker teker konuşun demelerime kimse aldırmadı. Sonuçta , birbirimizden fazla bıkmadan, tam tadında tuzunda teyzemi pazar akşamı , eniştemin karşı taraftaki evine, diğer akrabalarının yanına bıraktık. Çok ciddiyim. Üçü bir arada imkansız. Gerçi ikisi de bir arada zor. Her türlü kombinasyonda :)

Şöyle ki ,   Melisa beni annemden kıskanıyor. Benim anneme, annemin bana ilgi göstermesine dayanamıyor ve huysuzluk yapıyor. Teyzemi daha evvelde görmüştü, ama işin ciddiyetini anlamamış anlaşılan. Bu sefer ilk gördüğünde yabancı biriymiş gibi tatlı tatlı yanaştı. Sonra teyzem konuştukça, ona bende baktım, biraz bende onun annesiyim diyince, onu da annemle aynı kategoriye koyup, söz dinlememeler, huysuzluklar diz boyuna ulaştı. Hatta burama geldi diyebilirim zaman zaman:)  Onlarla konuşma benimle oyna, bana çocuk bul çok sıkıldım diye baskılar yaptı.

3 vaka diyorum ya; 2 vaka annemle- teyzem, pazar sabahı saat 5'te kalkmışlar. Kahvelerini içmişler mutfakta . Saat 7;30'da annem yanıma geldi, ütü nerede diye." Ne ütüsü neden bahsediyorsunuz, rüya mı, ne dedin anlamadım..."
"Teyzen ütülerini yapıcak, bende yemeklerini, hafta içi rahat edersin, çok yoruldun zaten..."
"Olmaz anne, bu saatte siz delimisiniz, ne ütüsü ne yemeği, bırakın, bende rahat uyuyayım."
"Yok kızım , biz alışığız.... ütü nerde ?"
----
"Teyze napıyorsun sen burada, o gömleklerin (10-15 tane) düğmelerini açma, Oğuz onları hırkayla giyiyor, çok itinalı olmasına gerek yok ütüsünün , jilet gibi."
"Olmaz öyle, nerde görülmüş ( ama bilmiyor ki, biz böyle işimizi kolaylaştıracak nice pratik yöntemlerle yaşamaya mecburuz, zaman darlığından) Bu arada hepsini açmış...
"Sen git yat, biz yapıcaz, ben hep böyleyim , birşey yok bunda"

Gittim yattım, 1 saat sonra uyandığımda, ütüler bitmiş, annemde yemeklerimi pişirmişti.
"Hadi şimdi sıra sende, kahvaltıyı hazırla bakalım" dediler. Keyifli bir kahvaltının ardından, babamda bize katıldı.

Huylarıdır. Senelerce İsviçre'de saat 5'te kalkıp, işe erken yola çıkarak güne başlamışlar. Her ikisi de halen bu huyunu devam ettiriyor. Evlenmeden önce, okula giderken sabah kalktığımda, evin tozu alınmış, saçaklanmış, ütüler bitmiş, hatta yemekler bile pişmiş olurdu.Ben yemek kokusu olan eve uyanmaktan hep nefret ederdim. Sovan kokusu ya da tavuk kokusu, ya da karnıbahar kokusu ... Kahvaltıda hazır olur, eder öyle giderdik okula. Annemde bizim ardımızdan alışverişe ... Teyzem de aynı model.
Annem bize kalmaya geldiğinde, bunları yapmıyor tabii, kalkıp kahvesini içer sonra televizyona bakar, gazete ya da kitabını okur.

Eşime sabah uyandığında anlattım.O da " Sabah 5'te kalktığımda sessizce birileri birşeyler konuşuyordu. Etrafa baktım ışık yok. Hiç aklımdan geçmedi, ikisi kalkıpta oturup konuşacağını, alttan geliyor sesler herhalde dedim"


Annem 72, Teyzem 66 yaşında... Umarım o yaşımda benimde böyle enerjim olur. Bu duramama durumu ikisinde de var, aslında bende de var. Oturamam, yapılacak bütün işler bitmeden. Melisa'nın hareketliliği de buradan geliyor sanırım  :)

NOT: Takip ettiğim blogları haftasonu dahil halen okuyamadım, yarın daha dinç olup, hepsini itinayla okuyacağım. Okumayınca bir eksiklik hissediyorum kendimde, bu yüzden belirtmek istedim... Meraktan ölüyorum, ama şimdi yatmazsam uykusuzluktan ölebilirim.:)

19 yorum:

hüznün tadı dedi ki...

Anne ve teyze ne enerjikler. Benim annemde anahtarım vardı.Bazen Cuma akşamları bir eve gelirdimki yemekler pişmiş çamaşırlar yıkanmış.(Merdanelide). Anlardımki tatlı cadı annem gelmiş,işleri yapıp sessizce gitmiş. O Haftasonu bana zaman kalırdı.

New York'tan dedi ki...

Allah kavustursun, hayirliyla umrelerini yapip gelsinler insallah.

mon clementier dedi ki...

Zeynep cigim

Oyle guzel yazmissin ki iki hafta once annem ve ablam beni ziyarete geldiler Kendimni o ortamda hissettim .benim de annem geldigi zaman evin butun kontrolunu eline alir Utuleri yapar yemekleri pisirir ve bana buzluga yemek hazirlar evimi tertemiz yapip gider birde
evin cok daginik diye firca atar bana


Kizlarimda beni annemden ablamdan kiskanirlar.

COK GUZEL YAZMISSIN

Clementine

Leylak Dalı dedi ki...

Ah ah rahmetli annem de bekarlığımda bütün evin ütülerini bana yaptırırken evlendikten sonra her geldiğinde ütü, yemek, temizlik ne varsa yapıp giderdi. annelik böyle birşey galiba. Melisa'yı bekleyen durum da bu olacak göreceksin:)
Allah annene ve teyzene sağlıklı uzun ömürler versin. Sevgiyle...

Ayla dedi ki...

Ohhh onlarda olmasa ne yaaprdım bilmem, sadece varlıkları yeter,Allah annene ve teyzene sağlıklı uzun ömürler versin inşallah

A-H dedi ki...

herhangi birini bana gonderebilirsin hic hayir demem, utuler ve yemeklere el atan biri olacaksa her turlu soru ve konusmaya raziyim :)

Bu arada Allah uzun omurler versin ne tatlilarmis ;)

colette dedi ki...

Porselen bebekler harika 1Anne teyze ikilisine gelince ;teyzem yok ama annem ara sıra kalmaya gelir bize,binbir ısrarla 2-3 gün tutabiliriz onu, Şimdi anlıyorum onları; düzenleri değişmesin istiyorlar,her gün aynı yatakta uyanmak,aynı saatte kahvaltı yapmak aynı yoldan yürüyüşe gitmek istiyorlar.Sabah erken kalkma bizimkinin de huyu ,işin kötüsü benim evde kedi ve köpek var kim kalkarsa onlar da kalkıp pit! pit !ortalıkda dolanıyorlar,hatta koşuyorlar :)Uyu uyuyabilirsen...

laleninbahcesi dedi ki...

Sevgili Zeynep, ben de hayatım boyunca hep yemek kokan bir eve kalktım. Biz mutfak da sabah kahvaltımızı yaparken ocakta da bire taraftan akşamın yemeği pişerdi. Annem makyajını yapmış, sabah kahvesini içmiş olurdu...Çalışan bir anne değildi ama çok sosyal bir anneydi.
Sabah ilk okuduğum yazıydı ama bana nasıl iyi geldi anlatamam...

Sevgimle

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Bebekler hepsi bir arada çok mutlu görünüyorlar :))Zeynepcim ne güzel anlatmışsın üç silahşörlerini:)çok keyifle okudum,gözümde canlandı,ne tatlısınız...Ütü meselesine çok güldüm :)))Geçmiş olsun...Annen de hayırlısıyla dönsün,Allah kavuştursun...

Sabahattin Gencal dedi ki...

Merhaba,
Bir çalışmanız "Bloglardan Seçmeler"de yayınlandı.
Hayırlı günler dileğiyle.

deep dedi ki...

bir mimin var bende.
:)

Elifinelizi dedi ki...

ne güzel bir hafta sonu olmuş senin için. harika 3 lü desek daha iyi , düşününce sevgi yumağı anne kız ilişki süper bence :) birde benim hiç olmayan anne yarısı teyze. Melisada şov yapmış yine. Ne tesadüf benimde eşimin ailesi isviçrede yaşamışlar . bende aynı apartmanda yaşadığımdan dolayı her sabah yemek kokusuyla uyanıyorum . sabahın 8 de işler bitmiş , süpürge açılmış ben ayılana kadar birde misafirliğe gidilmiş oluyor. dediğin gibi öyle hayranımki öyle dinç kalanlara. Bu yaştaki ağrılarımdan bahsetmeye utanıyorum.

Buket dedi ki...

Nasıl 5 te kalkıyorlar inanamadım..Allah kavuştursun Zeynepcim...Ama iyi ki onlar var,belki de ilerde bizde böyle olacağız..

Didem Yazici dedi ki...

Allah kavuştursun Zeynepcim :)

deep dedi ki...

deep gecesi mi bu gece?
:)

inci çiçeği dedi ki...

Allah kavuştursun, koleksiyonunu çok sevdim:))

Yunkabu dedi ki...

Ne kadar tatlilar !

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Hepinize tek tek teşekkür ediyorum. Hepimizin annesine ve ailesine uzun ömürlü ve sağlıklı olup, hep yanımızda olsunlar.

Sevgiler

tülin dedi ki...

Bu sabah senin eski postlarını okuyorum Zeynep.
Buna yorum yazmaan geçemedim.

Çok tatlısınız.Bayıldım bu ailenin hanımlarına.