28 Şubat 2011 Pazartesi

MURAKAMİ VE DİPNOT !

Murakami'nin kitabı bitti. Nasıl bitti 187 sayfalık incecik, kitap. Evle işyeri arasında ki servis yolculuğu sırasında, 10 dakikalık mesafede, sadece sabahları okunarak bitti. Ben Murakami'nin bu kitabını çok sevdim. Bir aşk öyküsü, çocukluk aşkı, gençlik aşkı, ve aşkları, evlilik, ve yine çocukluk aşkına geri dönüş. Sizi öyle bir sarıp sarmalıyor ve sürüklüyor ki, ya yaşadığınız benzer duygular, ya da yaşamak istediğimiz duygularla başbaşa kalıyorsunuz. Anıların izi hele çocukluk aşklarının izi, derinden oluyor. Yer yer ateşli satırlar...

Hepsinin dışında , aklımda hep bir soru vardı, o sorunun cevabını burada buldum. Demek ki dedim, doğanın kanunu bu. Kime sorarsam sorayım buna gerçekten inanarak cevap vermediğini gördüm. Çok zor bir soru bu. Ama bu kitapta cevabı var. Böyle olduğuna hep inandım, ama cevabı hep bir yerlerde aradım, ya da duymak istedim. Kitapta sadece birkaç satırla belirlenmiş.
......
"Sence 3 çocuğumu da aynı şekilde mi  seviyorum ?"
"Bir fikrim yok."
"Peki ya sen? İki kızını da aynı mı seviyorsun?"
"Elbettte."
"Hala küçük oldukları için", dedi. " Biraz büyüsünler bakalım. Önce birini daha çok seveceksin, sonra öbürünün üstüne düşeceksin. Bir gün ne demek istediğimi anlayacaksın."
"Gerçekten mi?" dedim.
"Bunu onlara asla söylemem ama üç çocuğum arasından en çok Yukiko'yu severim. Bunu söylediğimde diğer ikisi için kötü hissediyorum ama böyle. Yukiko'yla çok iyi anlaşıyoruz ve ona güvenebiliyorum."
.......
Bu kitaptan bana kalacak en önemli yer burası.

5 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Kitabı merak ettirdin Zeynepcim.Ayrıca serviste kitap okumanı da takdir ettim,zaman yok diyorlar ya insanlar,istenirse bulunuyor :)

Burcu dedi ki...

merak ettim ben de şimdi :) en kısa zamanda öneri niyetine alıyor ve okuyorum sevgiler canım :)

inci çiçeği dedi ki...

kitabı merak ettim etmesine ama en çok merak ettiğim annem üç kızından en çok hangisini seviyor:(( onda, şunda, bundadır mı yapalım:)))
sevgiler....

laleninbahcesi dedi ki...

gerçektende çok güzeldi... İmkansızın şarkısını okumadıysanız onuda öneririm size... hem servisde okunabilecek inceliktedir. Murakami'nin diğer kitapları tuğla kadar :)))
o soru çok iç acıtıcı bence ya, iki kızım var , bu soru bana sorulsa ağlarım valla....
Sevgimle

Didem Yazici dedi ki...

Bloglarda Marukami hayranlarına çok rastladım ve bende heveslenip İmkansızım Şarkısı kitabını aldım :)