24 Şubat 2011 Perşembe

SON İZLEDİKLERİM

Bu filmde biraz Kafka, biraz Picasso buldum. Ben çok beğendim. Filmi izlerken iki oyuncudan haberim yoktu, arkadaşlarımdan biri iyi bir filmdir izlersin diye verdiklerinden. Sophie'yi izlerken , aaa ne oluyor, hani bir oyuncu vardı, sanki biraz ona benzemeye başladı diyerek izledim.

Tüyler ürpertici atmosferiyle Dönüşüm, psikolojik gerilim türünün bildik öğelerini alışılmadık biçimlerde ve yine kadın ekseninde kullanırken yönetmenin önceki filmi Dans Ma Peau’yu hatırlatıyor. Filmde, bir yazar olan Jeanne, bir fotoğrafın izinde İtalya’ya gider, burada bir kadının peşine düşer ve bu kadına dönüştüğünü fark eder.
Ben bu tür, savaş filmlerinden normalde hiç hoşlanmam. Kan, vahşet, ölüm görmeğe pek meraklı değilim. Eşime eşlik ettim. Konuyu sorduğumda 1000 'li senelerde, haçlı seferlerini ve Kudüs hikayesini anlattı. Filmi izledikten sonra , bu kutsal şehrin halen nedensiz yere, paylaşılamamasını  anlıyorsunuz. O zamanda insanların paylaşamamasının bir nedeni yokmuş, ondan öncesinde de neden paylaşamamışlar, onu da bilemiyorlar. Bu dava halen devam ediyor, nedensiz yere. Film birçok yerinde birçok mesaj veriyor, tabii anlayanlara. Bu filmi radikallerin izlemesi lazım aslında. Hristiyanlar bile bu filmi yaparak, resmen günah çıkarmışlar. Kudüs herkesin...
tr.wikipedia.org/wiki/Cennetin_Krallığı

4 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

sanıyorum son izlediğim psikolojik gerilim Panik Odasıydı... Siyah Kuğuyu bile yarım bıraktım. O güzel müzik bile yetmedi izlememe...Aşırı geriliyorum...
Küçükkemn bizim mahallede bir yaşlı adamla bir yaşlı kadın öelene kadar bahçe duvarlarını ayıran duvar yüzünden kavga ettiler ... duvar senin , benim diye... Orada duran duvarın kimin olduğunun ne ömeni vardı ama onlar hayatlarını bu kavga ile geçirdiler. Ben Kudüs için yapılan kavgayı bu iki ihtiyarın kavgasına benzetiyorum. Kudüs herkesin olsa ne olur...

Selin Ergeçer dedi ki...

Dont look back'i ben de izlemiştim ve keyif almıştım.Sadece biraz yavaş akıyor onun dışında ilginç bir filmdi :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim 1.filmi merak ettim Kafka'yı çok severim :)

CEPAYNASI dedi ki...

izlemedim 2 filmi de...
merak ettim özellikle 2.filmi:)