28 Mart 2011 Pazartesi

BAHARI KARŞILADIK ... ARA GÜLER..... VE BİR FİLM.

Ne olucak bu Blogspot'un hali. Okuyorum yorum yazamıyorum, yazıyorum, engellendi diyorlar. Sayfam engelli değil, blogspot girişi engellendi. Sürekli peşindeyim. Bu akşam her ikisi de açık, hayırdır...:) Hemen yazmak istedim. Vakit kalırsa, dönüp yorumlarımı yazacağım.

Gece kullandığım sakinleştiriciye haftasonu ara verince, taşikardim beni çok üzdü, gece çarpıntıyla uyandım, gündüzleri olan çarpıntılar yeniden başlayınca , moralim çok bozuldu. Evdekilerin moralini bozmamak için gizli gizli ağladım. Neyse ki şirket doktorumun telefonu yanımdaydı. Ondan destek aldım. Sakinleştiriciye devam, işte olmak gerekmiyormuş, eve kadar yayılmış stres. Bugünde doktorumu aradım. İlacın dozunu arttırdı. 50 mg'a emanet etti kalbimi, sakinleştirici ve haftada 2 akupunkturada devam. Ben aslında katlana katlana bu noktaya geldim. Kendimi dinlemeye dinlemeye, hep doktora gitmeyi ertelemenin sonucu...  Sorunu kuyunun dibine düşürmüşüm, şimdi yakaladım da, zor çekiyorum yukarı :)

Neyse, bu haftasonu güneşli havanın keyfini çıkaralım dedik. Güzel bir piknik havası vardı. Herşeyden önemlisi, mangaldan sonra kozalakları ve budanan çam ağacı dallarını yakıp, yanışlarını izleyip, çıkardıkları mis kokuları içime çekmek oldu. Annemi de aldık yanımıza, ona da iyi geldi. Melisa'da scooter'ını doyasıya kullandı.
Geriye bu fotoğraflar kaldı.;




Son zamanlarda okuduğum bu kitaptan bahsetmek istiyorum size. Foto muhabiri ARA GÜLER Hayat Hikayesi. Sevgili Natali önermişti. Nasıl güzel bir kitap anlatamam. Nasıl sürüklüyor okurken. Sizi geçmişe, tarihe alıp götürüyor. Ara Güler, Nezih Tavlaş'a anılarını , arşivini , mektuplarını, defterlerini, o güne kadar paylaşmadıklarını paylaşmış.Meydana çok güzel ve öğretici, tamamlayıcı bir yaşam öyküsü çıkmış.


Ara Güler bir fotoğrafçı değil, foto muhabiri ve şöyle açıklıyor.
"Bir patlama olduğunda olay yerine doğru koşan kişi foto muhabiridir, oradan kaçan ise fotoğrafçı"

Bana her zaman kendisi çok mütevazi, ve sevimli gelmiştir. Kitabı okudukça daha çok sevdim. Şimdi tüm çektiği fotoğrafları görmek istiyorum, çünkü o fotoğrafların hikayesini biliyorum artık , ve ne kadar kendisi hakkında kitap varsa okumak istiyorum. Tanışmakta isterdim:) Dedem diye boynuna sarılmakta isterdim.

Dedemle ( Babamın babası) (yaşasaydı) aynı  yıl, Taksim Talimane'de doğmuşlar, anlattığı tarihle dedemin anlattığı çocukluk ve gençliği birbirine o kadar benzer ki. Okudukça dedemin yaşadığı zamanları, sanki onun arkadaşının ağzından dinliyor gibiyim.

İzlediğim birkaç film oldu, ama ençok etkilendiğim film; Leap Year...
İrlanda'nın doğasına, köylerine doyamazsınız ama, yine de filmin başından sonuna kadar yüzünüzde bir tebessümle izliyorsunuz. Beni çok dinlendirdi. Hele o köylü genç. Ah keşke böyle bir sevgilim olsaydı dersiniz:)
Konusu ; ( alıntı)Erkek arkadaşının dört yıldan beri ona evlilik teklif etmemesi üzerine Anna, kadınların erkeklere Şubat'ın 29'unda evlenme teklif edebildiği bir İrlanda geleneğinden esinlenip ipleri ele almaya karar verir. Evlilik teklifi için erkek arkadaşı Jeremy'nin arkasından Dublin'e takip edecektir fakat kötü hava koşulları yüzünden yolda kalır. Dublin'e gidebilmesi için taşra ahalisinden Declan, Anna'ya yardım eder. Anna yolda Declan'a aşık olur. .........................sizde oluyorsunuz :)

18 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Zeynep'im geçmiş olsun.. Dilerim geçer tüm sıkıntıların.

Ara güler'i ben de çok severim. Tv-De ne zaman denk gelsem izlerim. Bir keresinde bana sanatçı diyorsunuz, değilim dedi. Sanatçı yaratır ben sadece olanı çekiyorum dedi. Mütevazi demişsin ya öyle sahiden de. Ve fotoğraflarını da çok severim. Ben de edineyim b kitaptan iyisi mi..

Sevgiler.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim gerçekten bu bloglarla köşe kapmaca oynuyoruz.
Neyse seni görmek güzel:)
Sağlık sorununa üzülüyorum ama yakında geçecektir,sabırlı ol kendini ferah tut...
Kitabı beğenmene çok sevindim,güzel de anlatmışsın.Kendine iyi bak,özledim seni...

Buket dedi ki...

Zeynep tatlı arkadaşım,hiç merak etme,canını da sıkma.tüm bunlar geçici.insanın dibe düştüğü anlar da olacak, gayet normal bunlar.yakında ilacında yardımıyla güzel olacak herşey.sen dr'un tüm dediklerini yap yeterki.ben 150lik kullandım 1 yıl.şimdi yarıya indirdik.tüm şikayetlerin geçecek ama bir anda olmaz.zaman zaman tekrarlayacak bile.kalp hastaları bile krizler geçiriyorda kaç kere yaşıyorlar yine de.bizimki stres ve en büyük nedeni kahrolası duyarlılığımız..ömür boyuda bu böyle sürecek.
Ara Güler'in bu kitabı ben de de var,3 günde okumuştum,çok akıcı.zaten ilgimi çeken bir insan..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Deli annem; merhaba. bu arada yeni siteni, izlediklerime ekledim. Çok özledim yazılarını.
Natalicim; sayende iyi bir kitap edindim, bu kitap beni çok mutlu etti.

Buketcim,benimde kalbim 100'ün üzerinde atıyor, hatta olculdu max. 142 atmıs gecen hafta sakın bır gunde.. durdurmak ıcın butun bu cabalar, ama tabı hersey strese baglı. her ıkı konu ıcınde tedavı devam edıyor, bakalım ne olucak... sanada cok gecmıs olsun. bak bırıkımler hep bellı bır yasta cıkıyor demek. son damlalar kalıyor butunu tamamlamaya. cok gecmıs olsun sanada.

laleninbahcesi dedi ki...

Önce geçmiş olsun. Kuyunun dibine düşmüşüm demişsin ya işte bu iyi haber. Çünkü artık çıkma vakti. Yani düşme bitmiş.
Ara Güler bana da çok sevimli gelir.
Filmi izlemiştim. Ben de sevmiştim bir de manzaralara bayılmıştım.
Sevgimle

Aycan dedi ki...

Zeynepcim;

Gçeiş olsun canım.Tez zamanda iyileşirsin inşallah.


sevgiler;

colette dedi ki...

Zeynepciğim insanın duyarlı olmasının, başkalarına göre fazladan göze, kulağa ,yüreğe sahip olmasının bedeli var.Sen bunları ödüyorsun ama dikkat et de bu arada kendini harcama.
Filmi ben de izledim çok hoşdu gerçekten,kitabı ise okunacaklar listeme aldım .Sevgiler,sağlıklı günler...

Meyra dedi ki...

bir ay kadar fotoğrafcılık kursuna gitmiştim ve Ara GÜLER fotolarından anlatıkdı tüm incelikler gerçekten farklı bir hikayesi ve bakış açısı var karelerinde..kitabı not aldım okunmalı sen tavsiye ediyorsan..bu arada kendine iyi bak lütfen ihmal etme hiçbirşeyini..

Selin Ergeçer dedi ki...

Zeynepcim çook geçmiş olsun,umarım en kısa zamanda kendini çook iyi hissettiğin günler gelir :) bu arada kitap paylaşımı için çok teşekkürler. İlk fırsatta alacağım...

Sihirli Günce dedi ki...

Zeynep çok geçmiş olsun canım.Hiç bir şeyi kafana takma ve sadece sağlığını düşün.Doktor kontrollerini sakın ihmal etme.En kısa zamanda geçecektir.Buna inan canım..

hüznün tadı dedi ki...

Zeynepciğim; sana bir mavi boncuk lazım. Sakinleştiricini hemen bırakma bence. Ben bir yıldır kullanıyorum. Ne güzel bahar açılışınıda yapmışsın. Doğaya açılmak çok iyi geliyor. Sevgiler...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Hüznün tadı, sihirli günce, Selin,Meyra , Colette, Aycan ve lale hn. güzel dilekleriniz ve destekleriniz için teşekkür ederim. Farkında olmadan çok büyük destek oluyorsunuz, sizleri okumak bana çok iyi geliyor, terapi gibi. akşamları eve gelip blog arkadaşlarımın sayfalarında dolanmak ve paylaşım bana çok iyi geliyor. Umarım bloglarda bir daha bozulmaz.
Sevgiler.

Tuna dedi ki...

Zeynepcim rahatsızlıklar çabuk gelirler ama çabuk gitmezler.Kendine iyi bak.Onlara yüz verme,sıkılıp gitsinler :)Geçenlerde biri dedi ki '' Bedenine izin verirsen kendini onarır.''Ben de sana iletiyorum.Sevgiler

Çılgın Mevdoş dedi ki...

canim benim uzun suredir haberlesemedik senden mi benden mi kaynakladi bilemedim seni seviyorum biliyorsun gecmis olsun canim .zaten bloglardan acaip iletisimbozuklugu oldu gibi geliyor bana.bahar nese verir insana sana da iyi gelmistir sevgilerimi yolluyorum canim

Burcu dedi ki...

herşey güzel fotograflar,kitap,film,melisa yanan ateş :) ama şu senin kalp pırpırlarını duyunca içim gitmiyor değil yani canım kendine dikkat et lütfen :) ayrıca bana sormuşsun ya fotograflar Fatsa dan memleketim ve şuan bulunduğum yer :)sevgiler...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Burcucum; Kalp pırpırlarım geçti gibi. Sakınlestırıcıyı bırakıp, kalp ılacıyla deneme yapmam gerekıyor. Fatsa'da bir arkadaşım olmasına çok sevindim. Ama İstanbul'a ilk geldiğinde mutlaka tanışalım. sevgiler.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Çılgın hn. Gönderdiğiniz sevgiler bana çok iyi geldi. Bloglarda artık pek sorun kalmadı. Daha sık görüşmek dileğiyle:

Tunacım; bundan sonra hiçbir kötü şeye izin vermeyeceğim bana zarar veremeyecekler... derin derin nefes alıp veriyorum :)

Ayşe'nin Gazetesi dedi ki...

Zeynep yazılarını okumak bana bir kitapçıda vakit geçirmek türünden bir keyif veriyor. Sadece önerdiğin kitaplar nedeniyle değil, anlattığın diğer konularla da ilgili olarak. İnan çok keyifli, yeni kapılar, yeni başlangıçlar açıyor. Paylaşımların için çok teşekkür ederim.
Sevgiler