30 Mart 2011 Çarşamba

ŞİLE FENERİNE GİTMİŞTİK, ŞİMDİ RESİMLERİYLE AVUNUYORUZ....

Bu fotoğrafları , Ağva dönüşü, Şile fenerine uğradığımızda çekmiştim. Şu an okuduğum Nezih Tavlaş'ın Foto muhabiri :" Ara Güler'in Hayat Hikayesi" nde ki aşağıdaki alıntıyı okuduktan sonra, aslında farklı olanı bulmak dedim, bunu yapmalıyım, ama bence bir süreç ve daha ilk basamaklardan yeni çıkmaya başladım. Çok fazla bir beklentim yok aslında. Hatta fotoğrafçı bir arkadaşıma gösterdiğimde, 300 fotoğraftan 2-3 tanesinin orantısı ya da kompozisyonu doğru çıktı. Gerçi hiç itinalı çekmiyorum. Gördüğümü ve hoşuma gideni çekiyorum. Ama kitapta ki bu anlatıyı sizinle paylaşmak istedim ki, fotoğraf çekerken daha geniş açıyla bakabilelim, ben de deniycem :)
Önce paylaşmak istedim fotoğraflar;
 Ara Güler ..." Çocukluğumda, yazları adada otururken Pırasa adını taktığımız, arkadaşlarla ortak bir teknemiz vardı. Onunla çoğu zaman adanın arka sahiline gider, arabacının hanımı Rum madamın evinin önünde ki patates tarlasını kestirmeden geçer,
yüksek bir yere çıkar ve günbatımını bekleyerek, kızıl güneşin denize değdiği anı yakalar, işte bir sanat fotoğrafı denilen şeylerden çekerdim. Halbuki 400 milyon seneden beri güneş hep böyle batıyor ve ben sanat yapıyordum

 Türkiye'de ki fotoğraf anlayışı, benim Pırasa adlı teknem, madamın patates tarlası ve romantik güneş batışlarının arasında sıkışıp kalmıştır." diyor.



17 yorum:

Sümeyye dedi ki...

fotoğraflar süper,ben de çok seviyorum çekmeyi ama elimde ki fotoğraf makinasıyla anca bu kadar oluyor...bahar geldi tekrar gitmek lazım buralara,nasıl güzel olur kimbilir...

Leylak Dalı dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar Zeynepcim, ellerine sağlık.
Ara Güler'in kitabını ben de geçen yıl okumuş ve çok sevmiştim.
Daha önce de ilk eşinin onunla geçen evlilik yıllarını anlattığı bir anı kitabı okumuştum ama kitabın adını kesinlikle hatırlayamıyorum. Çok ilginçti oysa, okumanı önerecektim. Eski karısının gözünden Ara:)
Sevgiyle...

Burcu dedi ki...

ay ben bayıldım fotograflara :) ellerine sağlık tatlım sevgiler...

Aycan dedi ki...

Çok güzel fotoğraflar gerçekten.İnsanın atlayıp gidesi geliyor.


sevgiler;

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim,Şile'yi ben çok severim fener olan her yeri seviyorum.Fotolar güzel ama en son foto insanda sonsuzluk hissi uyandırıyor...
Bu arada Leylak Dalı ile yine aynı kitabı okumuşuz,dün seninle konuştuktan sonra sana vermek için ortaya çıkarmıştım.Adı İstanbul Paris İstanbul-Perihan Sarıöz.O da fotoğrafçı ve Ara Güler'in eski eşi.Kitap kardeşliği çok güzel olacak...Sevgiyle kal...

Meyra dedi ki...

feyz alsak Ara Gülerden birazda olsa iyi bir kompozisyon yakalayabilirmiyiz..hem sen çek zeynepcim devam et çektikçe başaracağız aynı durumdayım bende:)
bu arada 2004 Ağva günlerim depreşti resmen:))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sümeyye, Benim makinamda çok iyi değil. Olduğu kadar napalım..:)
Leylak Dalı,siz bunu yazdığınızda netten kitabı araştırmaya başlamıştım ki, Natali'den mesaj geldi.
Burcucum ; teşekkür ederim.
Aycan; size deniz uzak di mi, öyle hatırlıyorum. Denize alışan deniz görmeden duramaz.
Natalicim, Fener fotoğraflarını koymak istemedim, onları çok beğenmedim, tekrar gidersem yenilerini çekicem. Demek bana süpriz hazırladım. Çok mutlu oldum yaşasın kitap kardeşliği :)
Meyracım; Ne kadar çok çekersek, o kadar iyiye yaklaşacağız di mi ya :)

Siyah Süt dedi ki...

ellerine sağlık güzel kareler sevgiler canım :)

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim boşver sen o fotoğraf sanatçılarını. Ben senin dünyaya bakış açını çokk ama çokk beğeniyorum :) Olaya teknik olarak değilde yaşanmışlıkları dikkate alarak bakalım değilmi:))

laleninbahcesi dedi ki...

çocukken zenith marka bir fotoğraf makinemiz vardı. Fotoğrafçıya gidip , güneşli havada, bulutlu havada kumsalda nasıl makine ayarı yaparım diye öğrenmi, bir kağıda yazdırmıştım. Bir seyehatte filmi doldurunca oranın fotoğradçısına verdik tab olması için. Adam resimleri basınca şok oldum demişti. Profösyönel gibi çekilmiş diye. Sonra bu digital makineler çıktı mertlik bozuldu:))
Fotoğraflar geçmişimizden taşıdıklarımız ...çok önemli .Ama bir de işte böyle sizinkiler gibi güzel çekilince değerli de oluyor.
Şile ve Ağvayı çok severim ayrıcaç
sevgimle

MAVİANNE dedi ki...

ne kadar güzeller bu fotoğraflar
çok beğendim
şile fenerini ben de fotoğraflamıştım
gerçekten de çok güzel bir yapı

Banuca dedi ki...

Zeynepcim, buralar tam fotoğraflık, beklerim :)
2000-2005 yılları arası Şilede yaşadım, nerde Şilenin eski doğal hali, kalan bir kaç eski evin fotoğrafını çek eğer gidersen, yakında onlar da tarih olur :(

Syhn dedi ki...

ben hiç gitmedim ben de avunayım bu fotolarla. bir gün gitmeme vesile olsun:)

Buket dedi ki...

aaa ben bunları yeni görüyorumm...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Buketçim, bunlara sıra gelmemişti, ağvaya gittiğimizde uğrayıp çekmiştik.

Syhn; mutlaka gidersin. Fener daha buyuleyıcı aslında. onun fotografları da baska zaman.

Banu hn; size çok özeniyorum , sizin gibi bir emeklilik hayal ediyorum. siz nerede yaşıyorsunuz.?

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Lale hn. Aslında haklısınız. biz şimdi işin kolayına kaçıyoruz. Ne varsa, eskilerde var. ve eskilerde çekilen fotograflara baktıkca , ne kadar zorluk ve itinayla cekılmıs bunlar dılıyorum. Ben fotograflar ıcın her zaman yangında kurtarılacak ılk seyler olarak adlandırıyorum.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Elifcim, çok güzel bir soz, olaya yaşanmıslıklarıyla bakmak. O yuzden anlasabılıyoruz galıba:)

Mavi anne, sizden de sıle fotografları beklıyoruz o zaman.