3 Nisan 2011 Pazar

ZAMANE KAHVESİ, KİTAPLAR, MELEKLER...

Dün yağmurlu bir gün olmasına rağmen, inanılmaz bir kalabalık ve trafik vardı. Bostancıdan iki katlı Taksim otobüsün ikinci katına çıkıp, en öne oturdum. Uyuklaya uyuklaya 1,5 saatte karşıya geçtim. Bugün, Nişantaşında büyük buluşma vardı.

Ayvalık'ta  yaşayan Hocamız ( Gülseren Kayalı ) kısa bir süreliğine İstanbul'daydı. Bir araya gelip sohbet edecektik. Sergilerden bahsettik, açmayı planladığımız sergilerden, yerleri nereleri olabilir diye görüştük. Araştırmaya devam edip, hocamıza bilgi vereceğiz. Zamane Kahvesinde oturduk . Çok güzel ve hoş bir yer. İçerde fotoğraf çektirmedikleri için, içini fotoğraflayamadım.

Bizde böyle buluşsak, tanışsak... sohbet etsek ne güzel olur... Arada bir hani diyorum...

                         Bu güzel macaronlarda günün tatlısıydı.

Sohbet esnasında, olumsuzluklardan etkilenmeden, stresten korunma vs.den bahsederken , Sevgili Tülin bir kitaptan bahsetti.  O bahsederken içim titredi, gözlerim yaşardı. Elini tuttum sımsıkı. Bayılacak gibi oldum. İhtiyacım olan şey, aradığım şey buydu. Hem düzelmek hem de bundan sonrası için hayatı devam ettirmek için kendi kendimin doktoru olmalıydım ve kendi kendime bir savunma mekanizması kurmalıydım.

Meleklerle yaşamak ,yazarı "Beki İkala Erikli".  Şiddetle tavsiye ediyorum. Ben aldım ve geri dönüş yolunda okumaya başladım ve bu kadar kolaymıymış, dedim. Denedim oldu. Daha ayrıntılı olarak, kitabı bitirdikten sonra önümüzdeki günlerde bahsetmek istiyorum.
Geçen günlerde kendi kendime çok konuştum, ve bu kitabı da okuduktan sonra anladım ki, Melekler bana ulaşmak için Talin'i kullandılar. :) Çok etkileyici birşey bu...


Sevgili Natali'yle kitap kardeşliği başlattık. Bana bu iki güzel kitabı getirdi. Okumak için can atıyorum. Hafta içi okuma günleri seçeceğim kendime.


Evde Melisam'la birlikte bıraktığım , annemi de düşündüm. Ona da bu kitabı aldım. Bu seri İstanbul'da ki 40 semtin, 40 yazar tarafından anlatıldığı kitaplardan oluşuyor. Yazarların ağzından anlatılan semtler, anıları. Ben tabiiki Beşiktaşı' seçtim. Teşvikiye- Beşiktaş'tan dan bahsediyor . Nişantaşı ve Şişli'de bizim sahamıza giriyor, ama şimdilik bununla başlangıç yaptık.



Güzel bir haftasonuydu. Ama daha bitmedi....

27 yorum:

Siyah Süt dedi ki...

ayvalık muhteşem bi yer gittiğimde hayran olmuştum o güzelliğe.

laleninbahcesi dedi ki...

ne güzel bir kahveymiş..
Kitap çok ilgimi çekti. Kişisel gelişim kitapları pek okumam ama bu çok değişik geldi ve alınacak kitaplar listeme ekledim...
Semtlerin sokak anlatıldığı bu kitapları çok seviyorum.
Sevgilerimle

Syhn dedi ki...

ooo macaronlar tadılmış ;) afiyet olsun begenildi mi?
kitapların kapakları bile merak uyandırıcı.
meleklerle yaşamayı pek merak ettim ama ;)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Siyah Süt, Bende iki sene evvel gitmiştim. Çok sevmiştim. REsimlerini de yapmıştım.
Lalenin Bahçesi; Kişisel gelişim kitaplarını bende çok sevmem, ama inanın bu çok değişik. Bu kadar kolaymış , çözüm bu kadar yakınmış diyorsunuz.
Syhn; çok beğendim, ama sanki tadını biliyorum, sanki daha evvel tatmışım gibi geldi. Aslında hepimiz meleklerle yaşıyoruz, ama onlarla hiç konuşmuyoruz. Yardım istemiyoruz. Bu kadar yakınımızda ve bize yardıma hazırlar, sadece istemek.

Didem Yazici dedi ki...

Zeynepcim,cocukların ve kocaların gürültüsünden bu akşam kitap hakkında çok konuşamadık. Yazını okuyunca daha çok merak ettim kitabı. Bende edinip, okuyayım hemen. Allah'tan, meleklerden ve evrenden o kadar çok isteklerim var ki!

Elifinelizi dedi ki...

Canım öyle uzun zaman olduki kitap almayalı elime . ama biliyorum ki çok ihtiyacım var
kitap kardeşliği ne güzel bir admış öyle . Kitapla ilgili detayları bekliyorum.

Burcu dedi ki...

ama ben kıskandım :) hem kahveyi hem macaronları isterim yani :)) ben de merak ettim kitabı özellikle sana iyi gelmesine çok sevindim :) iyisin demi iyisin :)) hadi güzel haftalar şeker öpüldün sevgiler...

serrose dedi ki...

Oh super bir gun gecirilmis cok sevindim.Kitabi bitirince de anlatirsin degil mi?

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim ne güzel oldu o kadar da olsa görüştük ama ben pek doyamadım sana...Yine yaparız bi toplantı:)
Melekler kitabın ilginç.İçerikle ilgili bilgi aktarırsın sana iyi geldiğine sevindim.Annene aldığın kitap serisi hoş,annen sevecektir.
En kısa zamanda tekrar buluşmak dileğiyle...

Buket dedi ki...

kitabı ben de merak ettim..kitap kardeşliğiniz ne güzel ama benim burda böyle kardeşlerim yok :(

Deli Anne dedi ki...

Kitabın ışığa giden yol olmasını diliyorum Zeynep'im.. Hiçbirşey debepsiz değil ya.. bu da vesile olur iyi şeylere..

Kafeyi de pek merak ettim doğrsu.. Makaron da cabası..

Zeynep'im biz birkaç anne c.tesi günü üsküdar da buluşacağız.. O kafe gibi bir yer değil ama sküdarda kız kulesi karşısında iyi manzaralı bir yerde.. Gelmek istersen: Filizler Köftecsi.. saat 12 civarı:)

Tuna dedi ki...

Selam Zeynep,yoga hocamın özellikle yazarından bahsettiği kitap dönüp dolaşıp seni bulmuş.Ne hoş tesadüf.Beğendiğine sevindim.Okuduktan sonra izlenimlerini ve varsa deneyimlerini merak ediyorum.Cumartesi gelemedim,üzgünüm. bir daha sefere inşallah.Sevgiler..

Sihirli Günce dedi ki...

Meleklerle yaşamak,söyleyişi bile güzel.Okumak isterim bende.
Trafiği saymazsak keyifli anlar geçirilmiş,makaronlarda bonusu olmuş;)))

Meyra dedi ki...

macaronlar ye beni diyor resmen:)) Nişantaşını benim içinde tekrar takrar gez zeynepcim çok özledim bir kahve içmek için hemen gelebilme potazsiyeline razıyım inan:)) vee kitaplar Perihan Sarıöz kitabını geçenki postundan sonra hemen okuyacağını hissetmiştim ve benide meraklandırdın Ara Güler konusunda;)

francesca mckennitt dedi ki...

Güzel bir buluşma olmuş :) Bir tane kitap var, ah ismini hatırlayamadım, bütüm semtlerden bahsediyor bu şekilde. Bulabilirsem o kitabı yazarım :) Çok hoşuma gidiyor İstanbul'la ilgili kitaplar.

Yeşim dedi ki...

İstanbul, kitaplar, macaron, dostlar... Harika bir hafta sonu olmuş :)Kitapları merak ettim özellikle Meleklerle Yaşamak ilgimi çekti. Listeme yazdım, teşekkürler tatlım. Bu arada kendin için bir şeyler yapmaya başlamana çok sevindim :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Yeşim, Kitaptan en kısa sürede bahsedeceğim. Şu aralar çok sakinim çoook..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Francesca; mutlaka kitabın ismini bekliyorum.:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Meyracım, Lütfen gel birlikte gidelim Nişantaşına. zamane kahvesine gidip, kahve-macaron keyfi yapalım. ve oranın kütüphanesinde bulunan Ara Güler kitabına bakalım. Bekliyorum

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

sihirli Günce; evet melek ismi, hayatımın hiçbir döneminde bu kadar anlamlı olmamıştı.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Tunacım, Geçmiş olsun öncelikle. Çok detay bilmiyorum ama. O gün seni de görmek isterdim. Kitapla ilgili anlatacak çok şey var. En kısa sürede ...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Deli Annem; üsküdar buluşmanıza çok niyetlendim gelmeyi, ama annemi bir arkadaşına götürmem gerekiyor. başka bir buluşmanızda, hatta bizbize bile olabilir , çok istiyorum ve haber bekliyorum.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Buketçim, uzaktanda kitap kardeşliği yapabiliriz. Kargo ne işe duruyor. Sen iste yeter ki...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Natalicim, bende doyamadım. Kitabı sen gittikten sonra Talin anlattı. Hocayla birlikte oradan çıkınca D&r gittik, orada oturduk biraz. Murakaminin kitaplarının hepsine baktık :) bu kitaptan aldık birer tane. :) Kitaptan bahsedeceğim.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Serrose ; tabi anlatıcam. Bizde senin kitap anlatılarını bekliyoruz.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Burcucum; iyiyim şimdilik, daha da iyi olucam :)İstanbul'a ne zaman geliyorsun?

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Elifcim, İstersen seninle de kitap kardeşliği yapabiliriz...