AKUPUNKTUR SEANSINDA MEVLANA !



Bugün rutin akupunktur seansım için şirket doktorumuz Filiz hanım'ın yanındaydım. Ama her zamankinden farklı olarak sohbet etmek yerine, bana geçen gece bulduğu bir Mevlana şiirini okudu. Okurken gözyaşlarına boğulmuş. Bende tedavimin başında olsaydım, dinlerken sanırım aynı durumda olurdum. Ama adım adım, yavaş yavaş sözcükleri duymaya başlayıp, anlayarak dinlerken, başka ya da hissetmediğim dünyalara gittim geri geldim. Normalde şiiri eğer çok kıymet verdiğim biri yazıp , paylaşmadıysa okumam . Hüzün pek bana göre değildir. Bu şiiri okumazdan önce, bana aslında herkes bizim aynamız, hiç anlaşamadıklarımız bile, birbirimizin parçasıyız. Aslında onlar biziz.... dedi. Tabii ben hemen karşı çıktım. Yetiştiriliş tarzımız, kültürlerimiz çok farklı insanlarla bir aradayız, ve anlaşamıyoruz dedim. O da bana herkes nefsini kullanıyor , nefisle insanlar birbirinden farklı oluyor dedi. Geçen gece uykusuz kalınca, internette Mevlana'ya rastlıyor ve felsefesini çözmeye başlıyor. Hepimiz çözersek, sen - ben, hayat daha farklı olucak, ama o mertebeye çıkmak çok zor dedi.

http://www.dailymotion.com/video/xavpls_mevlanademedim-mimehmet-ahin_creation

DEMEDİM Mİ?

Oraya gitme demedim mi sana,
seni yalnız ben tanırım demedim mi?
Demedim mi bu yokluk yurdunda hayat çeşmesi ben'im?

Bir gün kızsan bana,
alsan başını,
yüz bin yıllık yere gitsen,
dönüp kavuşacağın yer ben'im demedim mi?

Demedim mi şu görünene razı olma,
demedim mi sana yaraşır otağı kuran ben'im asıl,
onu süsleyen, bezeyen ben'im demedim mi?

Ben bir denizim demedim mi sana?
Sen bir balıksın demedim mi?
Demedim mi o kuru yerlere gitme sakın,
senin duru denizin ben'im demedim mi?

Kuşlar gibi tuzağa gitme demedim mi?
Demedim mi senin uçmanı sağlayan ben'im,
senin kolun kanadın ben'im demedim mi?

Demedim mi yolunu vururlar senin,
demedim mi soğuturlar seni.
Oysa senin ateşin ben'im,
sıcaklığın ben'im demedim mi?

Türlü şeyler derler sana demedim mi?
Kötü huylar edinirsin demedim mi?
Ölmezlik kaynağını kaybedersin demedim mi?
Yani beni kaybedersin demedim mi?

Söyle, bunları sana hep demedim mi?
Yazar : Mevlana Celaleddin Rumi

Yorumlar

kara kitap dedi ki…
mevlanayı ve felsefesini çok severim.boş bir vakit bulursam mesnevi'yi okumak istiyorum,ama tamamen ona odaklanmak gerektiğine inandığım için henüz okumaya karar vermedim.güzel bir şiirmiş,bence hüzün güzeldir. :))
Buket dedi ki…
Mesneviyi okudum,hatta peline masal kitabı aldım fuardan.içinde çocuklara göre küçük hikayeler var.ben de okuyorum onunla.bu şiirini bilmiyordum..öptüm canım kızınla seni...
Yeşim dedi ki…
Çok doğru aslında hepimiz birer aynayız birbirimize baktığımızda kendimizi gördüğümüz. Mevlan'yı anlamak onun olgunluğuna varabilmek keşke her insan için mümkün olabilse. Teşekkürler paylaşımın için tatlım.
Sihirli Günce dedi ki…
O mertebeye çıkmak zor hemde çok zor.Ama en azından okuyup onu anlamaya çalışmak bile güzel....
Deli Anne dedi ki…
Ben canı gönülden inanırım senin ben, benim sen olduğuna.. konu çok derin ya.. yazdım yazdım sildim hepsini..
Elifinelizi dedi ki…
Öyle zor ki kelimelerle ifade etmek. Ne zordur nefsi yenmek . Mesneviyi öyle okumak istiyorum. Birde dünyanın bir ucunda bilmediğimiz kültürlerden Mevlananın felsefesini hayatına işlemiş insanları düşününce ne kadarda yoksuluz aslında
Bense şimdiye kadar mevlevilerin resimlerini yapmıştım şimdiye kadar, felsefesini bile merak etmeden. En azından bundan sonra ne yapacağım konusunda bana yol gösterdi, bu şiir ve bu seans. :)
Didem Yazici dedi ki…
Paylaştığın için teşekkürler Zeynepcim :)

Popüler Yayınlar