5 Mayıs 2011 Perşembe

ATÖLYEM VE MOTİVASYON ve İLK RESMİM HEDİYE.


Bu eve taşınalı 1 sene kadar oldu, ve benim her zaman hayalimde ki gibi bir çatı katı atölyem oldu, ama ben daha tam anlamıyla resim yapmaya başlamadım. Daha ne bekliyorum, daha ne istiyorum bilmiyorum. Artık kızımda erkenden kendi kendine uyuyor. Motivasyonsa motivasyon, bu kadar güzel bir atölye, sessiz, geniş, rahat, herşey yerli yerinde, temiz, ferah. Gerçi düzenlemelere ihtiyacım var. Ne gerekiyor, biraz itici bir güç gerekiyor.

Ben de karar verdim, her ay yaptığım bir resmi, hediye edeceğim. Şimdilik hedefimi bu şekilde koydum. Suluboyalarımla başlayacağım. Kargolaması da kolay, çerçevesiz olucak çünkü.

Sonra hani bir kura metodu var. Noni kullanıyor. Onu kullanıp hediye isteyen arkadaşlar arasında kura çekilişi yapıp, resmi kargolayacağım. Resimlerim değişik değişik evlere mekanlara girecek. Oralarda nefes alıcak. Yeni kişilerle dostluklarımız başlayacak. Bu benim için ciddi anlamda itici bir güç olucak.
Her ay sonuna kadar çalışmış olucam, ve birçok resmin içinden bir resim seçeceğim, diğerlerini de burada ve daha sonra da sergilerde sergilerim.
                        malzemelerim ve kitaplıklara sığmayan birkaç kitap
                           ıvır zıvır ve yine kitaplığıma sığmayan kitaplarım

Bana çok iyi bir fikir gibi geldi. Yorum ve isim bırakırken, sanatla ilgili bir soruya yorum bırakılır mesela , ne dersiniz??

Bu ay ki sorumuz, size göre gelmiş geçmiş en büyük ressam kimdir?
Cumartesi gecesi çekilişi yapıcam. O vakte kadar çalışmaya başlıyorum hemen....
Sizden de cevaplarınızı bekliyorum.

23 yorum:

inci çiçeği dedi ki...

valla çok sevdim ben bu işi:)) hadi sana kolaya gelsin, atölyene bayıldım bu arada orada olmak isterdim:)))

NzN dedi ki...

ben büyük bir Miró hayranıyımdır :)
böyle bir atölyenin olması ne kadar büyük bir ödül olmus kendine :)

Didem Yazici dedi ki...

Ne güzel atölyen Zeynepcim, baharda geldi sayılır. Keyifli güzel resimler yaparsın inşallah :)
Bana göre gelmiş geçmiş en büyük ressam Picasso'dur.
Ama ben Monet'in resimlerini daha çok beğeniyorum.

Sanem dedi ki...

Herkese göre değişir değil mi bu sorunun cevabı?Picasso, Van Gogh, Leonardo da Vinci... Tek bir isim yazacaksak Van Gogh daha sıcak geliyor bana. Atölyen ne hoş. Ne resimler yapılır orda.:)

birgünlük dedi ki...

ne kadar güzel bir atölye bu böyle, içim açıldı resmen. yeteneği olmayan insana bile resim yaptırır bence burası :)

Ben de Matisse'nin yeri apayrıdır. Bir arkadaşım sayesinde tanışmıştım eserleriyle :)

Buket dedi ki...

oleeeyyy!!
noniden bişi çıkmıyor bana,şanslı değilim ama her ay ben de katılacağım:))
ama sorun çookk zor.hangisini ayırayım; ilk göz ağrım Dali mi desem,aynı zamanda gezgin olan cezanne mı desem, ama matisse kadınlarını da seviyorum yok yok en iyisi balık hayalciliğine yakışır Chagall diyorumm

Buket dedi ki...

zeynepcm sama msj attım , bakarmısın fcbk

Tuna dedi ki...

Seni yürekten destekliyorum.Güzel atölyene bayıldım.En büyük ressam ise bir tane seçmek zor ama Cezanne ve Van Gogh benim için ilk sıralarda yer alır..İlham perilerin bol olsun..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim ne güzel bir etkinlik bu böyle...Çok beğendim ,hem sana resim yaptıracak , hem birileri sevinecek.Resmin tanımadığın insanların evine girecek,daha güzeli var mı?
Bu arada atölyen sıcacık ,insanı teşvik ediyor.
Soruna gelince ,cevabım; Benim vazgeçilmezim Van Gogh.Ama Chagall,Hopper ve Lempicka da arkadan gelenler...

Defne Soysal dedi ki...

Ben ışık kullanma yeteneğinden dolayı eşi benzeri olmayan Rembrandt diyorum.
Hemen katıldım gördüğün gibi. Sen resimle biz yorumlayalım.Kolay gelsin.

yaruze... dedi ki...

Merhaba,
Süper bir fikir olmuş,ödül şahane..Umarım bende şanslı kişilerden biri olurum.
Benim şahsi fikrim,gelmiş geçmiş en iyi ressam,
da Vinci'dir.Arkasından Caravaggio derim.
Hadi bana bol şanslar:),size de kolay gelsin...

Leylak Dalı dedi ki...

Yabancı ressamlardan ayrım yapamayacağım ama Türklerin içinde vazgeçilmezim Nuri İyem'dir. Stüdyon süper, keyifli çalışmalar diliyorum...

serrose dedi ki...

Hemen baslamalisin bence atolyen super :)
Belirli bir ressamim yok ama gecen haftalarda VAn Gogh sergisine gittigimiz icin hala etkisinde olabilirim :)

laleninbahcesi dedi ki...

Monet hayranıyımdır... Bu yılbaşında gönderdiğim kutlama kartlarını Monet tablolarından seçmiştim... Özellikle ''woman reading'' tablosunu çok severim.
Atölyen de , fikir de süper... Sevgimle

thalassapolis dedi ki...

Çok güzel bir fikir umarım bu güzel yorumlar motivasyonunu güçlendirir.
Soruya çok kişisel bir cevap vermek isterim bana göre Poussin ve Lorrain onların mitolojik resimleri beni bambaşka alemlere taşıyor çok seviyorum.
Sana kolay gelsin resmini merakla bekliyorum Sevgiler :)

fatma dedi ki...

Güzel bir atölye:) Böyle bir çalışma odamın olmasını çok isterdim. Hayırlı olsun. Umarım verimli ve mutlu çalışmalarla geçer vaktin.
Yabancı ressamların çoğunu severim, özellikle klasik ve romantik olanları:)) Ama deha olanların asıllarını görmek isterdim, asıllarında farklı ve büyülü bir havanın var olduğunu düşünüyorum. O yüzden görmek farklı olurdu.
Lise yıllarında tanıdığım Turgut Zaim imzalı resimlerin ise gönlümde yeri farklı. Gözleri çekik yörük kadınlarını çok severim...
Sevgiler,
fatma

Meyra dedi ki...

benim için sürrealist Salvador Dali vazgeçilmezimdir:)) Zeynepcim seni birkez daha sevdim nedeni bir ortak noktamız daha var resim yapmak:)) ama ben 3 sene ara verdim hala odada yarım kalmış tablom var arada fırçalarıma boyalarıma bakıp iç geçirmekten başka birşey yapmıyorum:(( motivasyonunu banada gönder lütfen;)

Sazan dedi ki...

Bayıldım atölyene ve kıskandım :)

Sihirli Günce dedi ki...

Zeynep atelyene bayıldım.Çöp adam çizmekte dahi başarısız olan beni bile motive etti:)Sen ki çok güzel şeyler çıkaracaksın burada.Soruna gelince bence Salvador Dali..
İyi çalışmalar:)))

evvelzamanicinde dedi ki...

merhaba, bloğunuzu yeni keşfettim ve sanatsever biri olarak içeriğinizi de pek beğendim. Resim yeteneğim olmasını çoook isterdim lakin olmayınca olmuyor :-) Ben de kendimi yazıya verdim. Resim ve yazı ilişkisi de cezbedicidir hani. Sayfalarca anlatılacak bir şeyi bir çizimle aktarabilmek. Resim yorumlamak da felsefe gibi zihin işi. Çok uzatmadan çatı katının çok sevimli olduğunu söyleyeyim. Tam bir dinginlik limanı. Ben de istiyorum öyle bir liman :-)
En sevdiğim ressama gelince C.Monet. Geniş bir evim olsun, koridorun tüm duvarları Monet'yle kaplı olsun, ne iyi olurdu ama.

sevgiler...

Yeşim dedi ki...

Çok güzel bir atölyen var tatlım :) Harika resimler yapabilirsin burada :) çok ünlü ressam var hangisini yazsam bilemedim Gogh, Hoca Ali Rıza, Zonaro...

mon clementier dedi ki...

zeynep cok guzel bir atolyen varmis
cok hos ve duzenli ve ayni zamandada huzurlu

cok guzle resimler yap ve bzizmle paylas :)

Gerceklerini gordugumde beni en cok etkilyen Picassonun resimelri oldu Cok fazla anlamasam bile beni cok etkilemislerdi ..

tülin dedi ki...

Abim elbette.Sonra da resim sanatına emek vermiş herkes.