4 Mayıs 2011 Çarşamba

SANAT VE FUAR

Geçen hafta 34. Yapı fuarında ziyaretlerdeydim. Fuarlar insanların tanışması, işbirliği yapması, iletişimin en yoğun olduğu noktalar oluyor. Ben keyif alıyorum. Hangi köşede neyle karşılaşacağınızı pek kestiremiyorsunuz. Her sektörde yeni teknolojiler, sunumlar, aktiviteler, müzikler, yarışmalar oluyor.
Örneğin, kendi katılımımız olan lojistik fuarında, patronumuzdan klasik müzik dinletisi rica etmiştik. Bizi kırmamıştı. Flüt-viyola- akordion üçlüsüyle fuarın son günü, inanılmaz bir ambians yaratmıştık. Lojistik sektöründe , firmamızın markasında ve bıraktığı izlenimde nerede olduğumuzu belirtmiştik.

Yapı fuarında , Tepe Betopan firması, bence diğer firmaların arasında çok büyük bir fark yaratmıştı. belki oradan geçenler orada ne yapıldığını göremeyecek kadar meşguldü, ama özellikle ben çok heyecanlandım. Hemen ressamın yanına gidip, sohbet etmek istedim. Ressam Uğur Kocaman , İstanbul Kültür Üniversitesi Araş.Gör. Reyhan Uludağ'nın asistanıydı. Reyhan hn. çizimini yapmış, kendiside boyamasını yapıyordu. Duvar ressamlığının çok zor olduğunu biliyorum. Kol, boyun, sırtın sağlam olması lazım...

Standta ince bir duvar zemin üzerine bu resim yapılıyordu. Bence imkanı olan, herkes evine böyle kalıcı ve manevi değeri olan resimler yaptırabilir. Tabii , kirada oturanlara önerilmez, ev sahibi evim değerlendi diye kirayı arttırabilir. Picasso'da olduğu gibi...

Tüyap hollerinin dışında kapalı alanda, bir de bu yapıt vardı. Yapıt Mehmet Aksoy'a ait. Şahmeran'ı temsil ediyor. Yine orada çok güzel bir hava veriyordu.  Bence yapılar sanat eserleriyle diğerlerinden farklılık yaratıyor. Yapıtları geleceğe taşımak, tarihsel bir değer verebilmek için, bence onları sanat eserleriyle süslemek gerekir.

9 yorum:

Buket dedi ki...

zeynepcim, ben de şimdi netteyim.dün gece pelinin ateşi çıktı ve hala devam ediyor.tüm gün yanında oturuyorum.ateşe karşı hassasiyeti var bebekliğinden beri.3 günden az süren ateşi olmamıştır.haftasonu eşimle istanbul kaçamağı yapacaktık ama herşey aleyhimize.cumts sabahına kadar durum belli değil.

Leylak Dalı dedi ki...

Galata Kulesi'ne bayıldımmmm...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Buketçim, çok geçmiş olsun. Aslında ateş için iyi derler ama tehlikeli tabi. Umarım kaçamak gerçekleşir, belki yolunuz buralara düşer. :)

Sevgili Leylak Dalı, Bende çok seviyorum, ve oraya çıkmaya doyamıyorum.

zeynep dedi ki...

bence benim ev sahibim ne yaptınız siz evime diye kızabilir:))

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim , Yapı fuarında böyle güzellikler yaşaman ne hoş...Ressam Galatayı güzel yorumlamış.

Gülcan dedi ki...

şahmeran'a bayıldım. duvar ressamlığı nasıldır hiç düşünmemiştim evet kol boyun ve sırt sağlam olmalı :)
bu arada benim eski bog kalmış senin blog listende. Sevginin G'si blogu yok artık.
yeni blogum;
http://silbastanyeniden.blogspot.com/
sevgiler...

Sihirli Günce dedi ki...

Kağıda çöp adam bile düzgün çizemeyen ben duvar ressamlığı konusunda ki düşüncelerini okuyunca oradaki ressam'ı kutlamak istedim.Çok başarılı:))

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim ne diyebilirim ki sana . Yapı fuarını bile sanat yuvasına çevrilmiş gibi anlatımış ve yansıtmışsın. Buketinde davatinden sonra artık planlar programlar yapmak lazım değilmi :)Umarım iyisindir

Meyra dedi ki...

aslında akan duşakabini yaptırmayan ev sahibime inat düşünülebilir bu eserler:) ama tabiki böyle esere ve sanata haksızlık etmek bana yakışmaz, bu duvar ressamlığı hakikaten zor zanaat..bu arada galata yine muhteşem;)