20 Haziran 2011 Pazartesi

PAKİSTAN YEMEKLERİ... YENİ MAGNETLERİM.... YENİ KİTAPLARIM


Gitmeden önce, evde kaldığımız en uzun günde, Soully'e kendi ülkesinden bir yemek pişirmesini rica ettim. Çocuklar tavuğu çok seviyor. Neredeyse her akşam tavuk pişirdim. Evde yine tavuk var tabii. Butları ilk önce haşladık, haşlarken suyuna kırmızı biber ve tuz kattık, sarımsakta katılırmışta, evde kalmamıştı. Sonrasında pane harcına bulayıp kısa bir süre kızarttık.


Tavuk olurda pilav olmaz mı. Sebzeli pilav hemde, genelde lahana, havuç , biber, mantar, mısır  koyuyorlarmış. Evde olan sebzeleri değerlendirdi. Mantar, yeşil salata, mısır, biber hafif yağda çevriliyor ve pilavı aynı Türk usulü pişirip, demlenirken  sebzeleri katıp karıştırıyorsunuz.
Fotoğraflar çok iyi olmadı , aceleden...

Amna & Rabia, annelerinin hazırladığı yemeği hiç reddetmeden yediler.

Bu magnetlerin sadece İstanbul gezisine ait olduğunu biliyormuydunuz. Eskilerinin arasına kattım. Dubai ve kedinin yanında ki Phipinleri Faisal getirdi.


 
Bu kitapları , gezimizin 2. gününde, Bayrampaşa Satürn'den. dikkat durun , tanesini 1,5 tl'ye aldım. Okumak için nasıl can atıyorum bilemezsiniz.

21 yorum:

Deli Anne dedi ki...

Ah o ne güzel güneşli bir masa.. Geleyim sahiden bir gün Zeynep'im.. masana oturan kedin olayım:)

francesca mckennitt dedi ki...

1.5 tl mi! Dönünce hemen ben de uğramalıyım oraya :))

Didem Yazici dedi ki...

Kitaplar ne kadar ucuz ! Benim için, yeni yazarlar keşfetmek için müthiş bir fırsat :)
Masa da harika görünüyor, tavuğu bende deneyeceğim.

Bugday Tanesi dedi ki...

Yemekler çok lezzetli görünüyor,tam benlik...
Sofraya ayrılan o tabak benim mi yoksa?

Chilek dedi ki...

Yemeklerde fotoğraflarda harika, keyifli geçtiği karelerden belli:))

Selin Ergeçer dedi ki...

Tavuklar enfes görünüyor eminim tadı da muhteşem olmuştur :)

laleninbahcesi dedi ki...

belki her seferinde yorum yazamadım ama tüm gezmrlrinizi yakından takip ettim. Dostluğunuza sevinerek baktım. Çevremde bu tür ilişkiler görünce başım bulutlara değiyor. Çünkü bu tür ilişkiler sadece kitaplarda filmlerde olmasın, gerçek hayatta da olsun...
Kitaplar hakkında okudukça yazarsınız zaten...
Not: yorum yazamam nedenim bir kaç gündür ev dışında olmamdı, dün akşam geldik eve...
Sevgilerimle

laleninbahcesi dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Mutfaktaki faaliyetler çok leziz görünüyor:)
Kitaplar ne kadar ucuzmuş , umarım keyifle okursun Zeynepcim.

Defne Soysal dedi ki...

Ne güzel bir dostluk, afiyetle yemişsinizdir. Küçük hanımlarda pek şekermiş. Kitapları merak ettim, pek tanınmış yazarlara ait değil, okudukça yorumlarını hevesle bekliyorum.

Red Riding Hood dedi ki...

Çocuklar çoooook tatlı :)) Tavuk tarifi denemelik ama magnetlerden dubai ve galata kulesi favorim :D .Sizinde mutfak dolaplarınızı sevdim,keşke şu kiradan kurtulsam kendi evim olsa diye geçirdim bakarken :).
Sevgiler

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Deli annem, masam ve kapım her zaman açık. Hemen bir cumartesi günü organize edelim, ne dersin ?

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

francesca, kitaplar everest yayınlarının, kitaplar hep değişik hayat öyküleri, bu kitapları alıp, her gün bir kitap bitirmek üzere, bir tatile gitmek istiyorum.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

didemcim, fiyata bende inanamadım. sadece belli sayıda ve hep aynı kitapları doldurmuşlar bir sepete..
tavuklar çok lezzetliydi. ben yaparım sana.:)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

buğday tanesi, neden olmasın :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

chilek ; çok keyifli bir dönemdi benim için..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Selincim, tavuklar baharatla haşlanıp, baharatla kızartılınca gerçekten enfes oluyor

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili lale hn. Bende sizi yakından takip ediyorum. Çok seviyorum sizi, samimi ve sıcacık yazılarınıza, hele konuşma diliyle yazılarınız yok mu? not yazmanız benı ayrıca mutlu etti, neden mi, cunku bana deger verip, yorum yazamamanızın sebebını acıklamıssınız ne kadar ıctensınız.
,sevgıler

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

natalıcım, kitapların arkalarını okurken, alıp goturuyor o hayatlara, hemen oracıkta oturup okuyup bıtırmek ıhtıyacı uyandırıyor. okuduktan sonra yaşasın kitap kardeşliği :)) yaparız.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

defnecim, o kızlar çok sakindi, kardeşleri de. kendi hallerindeydiler. beni hiç üzüp yormadılar, en çok melisam yordu.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

red hiding rood; magnetlere bayılıyorum, aslında daha çok alıcaktım ama frenledim kendimi. bende kirada oturuyorum. kendi evim değil. yeni binada bir kiralık daire seçersen, mutfak dolaplarıda böyle yeni oluyor.