7 Haziran 2011 Salı

SUENO GOLF BELEK... GOLF...KÜÇÜK İNGİLTERE... TATİL FOTOLARINA DEVAM....

Golf sahalarında kısa bir tanıtım turuna katıldık. Öyle elinizi kolunuzu sallıya sallıya ben ormanı, yeşili ya da sahayı gezmek istiyorum diyemiyorsunuz. Rehber eşliğinde geziyorsunuz. Sizi tenha saatlerde gezdiriyor. Meğerse golf sahalarında , ben golf oynamaya geldim sopalarımda diyip parasını da ödeyip oynayamıyorsunuz. Bellirli bir yeterliliğin ya da ehliyetin ya da lisansın gibi birşeyin olması gerekiyor. Oynamayı bilmeyenler sahaya zarar verebilirlermiş. Ders almak istersen o başka. Rehber anlatırken etrafımla ilgilendiğim için çok iyi dinleyemedim, ben bol bol fotoğraf çektim. Türkiye'de 21 tane Golf sahası  varmış. 17 tanesi Belek'te , 1 tanesi Bodrum'da, 3'ü İstanbul'da. Belek bu işin Türkiye'de ki turizmini yapıyor. Golf'un sezonu Eylül'den Haziran'a kadar. Kışın da Antalya'da yağmur yağsa bile çimenin altı özel bir kumla ve drenaj sistemiyle döşenmiş. Yağmur suları yüzeyde birikmeden yarım içinde bu drenaj sistemiyle atılmakta ve hemen oynanmaya devam edilmekte. Dünya'da ki hiçbir golf sahası ve parkuru birbirine benzemiyor. Golf arabasıyla bu sahayı ve parkuru gezerken son derece engebeli, masallarda ki ya da çizgi filmlerde ki gibi engebeli küçük tepeleri geçtik, hoplaya zıplaya. Meğerse bunlar bilerek yapılıyormuş. Golf sahası tasarımları, tüm dünya da PGA tarafından yapılıyor ve denetleniyormuş. Uluslararası geçerliliği olması açısından. Deliklerin olduğu bölge GREEN diye adlandırılıyor. Delikler 10 cm çapında ve 10 cm derinliğinde oluyor. Bu bölge deki çimlerde belli uzunlukta olmalı. Bu yüzden hergün biçiliyor. Golf'ü sabah saat 6-7 gibi oynamaya başlıyorlarmış. 4-5 saat civarında sürüyor. Düşünsenize 4-5 saat bu doğanın içinde, biraz yürüyüp biraz sohbet edip, birazda spor yapıyorsunuz. Aşağıdaki fotoğrafları, golf arabasının arkasına tersten oturup çekmeye çalıştım. Yine birçoğunu eledim. Ama bunlardan seçim yapamadım. İyi seyirler...



Balıkların ekmek kavgası :)

Son delikte kutlama yapan çift
































17 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

O yeşillik bana nasıl huzur verdi, sizi düşünemiyorum bile...

Keyifli tatiller

laleninbahcesi dedi ki...

Pardon, sorunuzu şimdi gördüm. Okuduğum kitap; New York Üçlemesi...

Leylak Dalı dedi ki...

Zeynep bu tatilden ve bu güzellikleri gördükten sonra ömrünün birkaç yıl uzadığını düşünüyorum. Munteşem. Bu golf otelleri yapılırken çok tantana olmuştu Antalya'da, ağaçları kesiyorlar, zenginler golf oynasın diye doğaya zarar veriyorlar şeklinde. Ağaç kesilmiş kesilmesine de ortaya çıkan şey hiç fena olmamış hani:))
Sevgiyle...

Deli Anne dedi ki...

Çok ayıp oluyor ama! :) Keyfini sür arkadaşım, sefan olsun:)

Sihirli Günce dedi ki...

Şu güzel şeylere basmaya kıyamaz zaten insan.Tablo gibi.Sen bol bol foto çek arkadaşım.Çek ve yayınla:))))

Adsız dedi ki...

Muntazam bir alan, olması gerektiği gibi yemyeşil..en yeşilinden iyi tatilller canım!

zeynep

meyra dedi ki...

Zeynepcim makineni ve bu karelere phoshop uygulayıp uygulamadığını merak ettim nedense:)
çok canlı ve çok güzel çıkmış her bir kare,gözüne ve eline sağlık..

Syhn dedi ki...

şu golften ne anlarlar anlamam. nesi spora giriyor ki bunun kaç kalori yakıyorsun :)))

ama şu bir gerçek saha harika ve o golf arabalarını kullanmak eminim çok zevklidir :)

yazdıklarının dışında golf oynarken uyulması gereken kurallara kılık kıyfetin dahil olduğunu da eklemek isterim ilgin. amahoş :)

Gezi/yorum... dedi ki...

Antalya/Belek'teki golf sahalarına benziyor.. yeşil heryerde güzel.. güzel çekimler eline sağlık..

cafenoHut dedi ki...

Yeşilin her tonunu gördüm, ne güzel içim açıldı...

Didem Yazici dedi ki...

İyi eğlenceler Zeynepcim :)
Fotoğraflar çok güzel !

hüznün tadı dedi ki...

Harika resimler. Buralarda kendini iyi hissetmemek imkansız gibi.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

yeşile ve göle doyduk diyebilirim. ağaçları kesmişler, güzel yerler yaratmışlar da, her isteyen girip göremiyormuş, orası kötü.
Makinem canon sx200 . ancak bu kadarını çekebildim. Photoshop kullanmayı bilmiyorum.:)

yeşil ve mavi ruhun gıdası... :)

mon clementier dedi ki...

cok guzel bir tatil koyuymus ..
tesekkurler bu guzle paylasim icin
cocuklar icin guzle eglence varmi?

Red Riding Hood dedi ki...

Kıskanmamak eldemi :) Biz gidemiyoruz bari siz tadını çıkarın .Gerçekten cennet gibi ülkemiz var .
ps:1-2 güne kadar isviçre fotoğrafları ekleyeceğim bloğa ,oralarda doğup büyümüşsünüz belki tanıdık yerler vardır :)
Sevgiler

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

mon clementier ; çocuklar için eğlencesi yok. çocuk havuzu var. akşam mini diskosu, mini açık büfesi. ama gün içinde animasyonu yoktu , ama sezon erkendi. Gerçi melisa sıkılmadı. havuz deniz. arkadaşı bile yoktu.

Red riding hood: ) dört gözle bekliyorum

Buket dedi ki...

harika, harika!
ama o çimlerde doya doya koşmak, yuvarlanmak yasak mı?