2 Ağustos 2011 Salı

Benim adım İstanbul !

İstanbul kadar adına kitap yazılan bir şehir var mı acaba.
İlçeleri için bile bir dolu kitap var.
Anılar, şiirler, romanlar. İstanbul bir altın şehir. Görmeyi, yaşamayı bilene.
İstanbul hakkında birçok kitap okudum. En çok sevdiklerimde Selim İleri’nin kitaplarıdır.
Her köşesini anlatır, hem de nostalji yaparak. Alır götürür sizi, doğmadığınız, daha havada su zerresi olduğunuz öyle leyla leyla gökyüzünde beklediğiniz günlere.

Ama Buket Uzuner kadar , şiirsel bir dille ve renkli görsel olarak gözlerinizde canlandıran şimdiye kadar olmamıştır. İstanbul’un mavisini yazları üzerinde taşır Buket hanım, kitabında da daimi kılmış.
Kitabı sesli okuma ihtiyacı duyuyorsunuz. Hem göz hem diliniz hem de kulağınız şenlensin, hem de etrafınızdakilere nasiplensin diye...




Kitaptan alıntı :

Aşkım Ben, şehvetim, dişiyim : İstanbulum Ben! Sayısız büyük ve tutkulu aşk yaşadım ama içlerinden yalnızca yedi tanesidir hiç unutamaığım; asla unutmam! Yedi tepeli gönlümde o yedi müthiş aşkın yeri başkadır. Yedisi de muhteşem ve yedisi de Benim ve dünyanın tarihinde büyük izler bırakarak giden büyük aşklarım... Onlardan sonra şimdi artık bütün aşıkların gözüme küçük ve korkak göründüğü yeni bir yüzyıl....

Yedi büyük aşkım ve yedi uğurluepem mührüdür şehrimin;
İstanbulum Ben: birinci tepem bugün Topkapı Sarayı'nın bulunduğu tepedir.Şanından bellidir.
İkincisi Çemberlitaş dedikleri Konstantinus sütunu olan bölgedir.
Yedi tepeliyim;üçüncüsü Beyazıt ve Süleymaniye,
dördüncüsü: Fatih bölgesidir.
Beşincisi yedi tepemin Edirne kapısıdır,
altıncısı : Fener Yavuz Selim Camisi.
Yedi tepeliyim kız kardeşim Roma gibi; yedinci tepem Cerrahpaşa'dır.

İstanbulum Ben; geçmişin ve geleceğin dengesi; dünyanın içinden deniz geçen tek şehri, 2700 yıldır menopoza girmeyen tek dişisiyim; yedi tepeli, yedi mühürlü, yedi kademli şehirler ecesiyim Ben.
Ben hala doğurganım ve cazibemin en önemli sırlarından biri de işte tam orada gizlidir; Benim adım İstanbul !

10 yorum:

Buket dedi ki...

merhaba zeynepcm,
b.uzuner çok çok sevdiğim bir yazar.Gelibolu dışında tüm kitaplarını okudum.bu kitabını da merak ediyorum, sıraya koydum artık..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynebim kitaptan yaptığın alıntıyla , kitabın dediğin kadar olduğu belli...
Ne güzel anlatmış , bir insana dönüştürüp , konuşturmuş.
Bu arada ben de Selim İlerinin İstanbul'la ilgili resimli kitapları var onları çok severim.Sende hangileri var , paylaşırsan sana olmayan varsa gönderirim:))
İstanbul aşığı...

içimizdeki karnaval dedi ki...

Muhteşem dizelermiş , büyülendim adeta...İstanbul aşığı biri olaraktan tekrar tekrra okuyasım geldi dizeleri :)

cafenoHut dedi ki...

Kitaptan seçtiğin bölüm okuduğumda benim de çok hoşuma gitmişti. Son zamanalrda İstanbul'dan her ne kadar bunalsam da kitap gerçekten tekrar tekrar hayran bırakıyor kendine...

A-H dedi ki...

oldukca etkileyici gorunuyor :)

Chilek dedi ki...

Hem İstanbul' u hem Buket Uzuner'i çok severim bu demektir ki kitaptan çok keyif alacağım:)

laleninbahcesi dedi ki...

Ben de Gelibolu dışındaki kitaplarını okudum. Hele yol kitaplarını çok severim.
Alıntı , herkesi okumasına ikna edecek kadar cezbedici...
Sevgimle

Didem Yazici dedi ki...

Bende Buket Uzuner'i çok severim. Konusu İstanbul'da geçen kitaplarında İstanbul'u çok güzel anlatıyor. İstanbul'a özel kitabını da okumamıştım. Benimle paylaşırmısın ? :)

tülin dedi ki...

Evet,bence de çok güzel anlatır İstanbulu Buket Hanım.Öyle ki,ben de daha önce böyle hissetmiş ama kelimelere dönüştürememiştim,dedirtir çoğu zaman.

asayra kurt dedi ki...

ne de güzel yorumlamışsın yorumuna sağlık