9 Ağustos 2011 Salı

BİR GÜNLÜKTEN NELER ÇIKTI... ESKİDEN BLOG MU VARDI ?

Dedim ya bende de müzecilik var. Herşeyi biriktirme, saklama, eskiye ait şeyleri tutup bırakamama. Üst katta ki atölyemde ki kitaplıkta neler yok ki. 20 sene öncesine ait şeyler bile halen duruyor. Eskiden blog yoktu, günlükler vardı, kutuların içinde biriktirmeler vardı. Fotoğraf daha azdı, paylaşım daha azdı. Ben, not alırdım, kesip biriktirirdim, çizerdim, saklardım, kutulara ayrıştırırdım. Arkadaşlarım gelince de okuturdum, gösterirdim. Bu akşam anılarımı hissetmek istedim, eskiye dönmek. Bir defterimi elime aldım. Ön sayfalarında sanırım bir kitaptan notlar almışım, ama nereden aldığımı yazmamışım.  Okudum ama bulamadım. Belki siz bulursunuz.

Mesela şöyle demişim" Akmayan gözyaşları kalpte birikirler, zamanla kabuk tutarlar ve kirecin çamaşır makinesini tıkaması gibi kalbi tıkayıp felç ederler."  Ahmet Altan olabilir mi???

İlerleyen sayfalarda, bu çizimlerim var.

Hepsi 1997. Aynılarını bir çok deftere çizdim. Farklılarını da...




Motiflerimden..

Sonra 1997'de İsviçre'ye giderken sevgilime ( şimdi eşim) bu defteri vermişim. Ben yokken günlük tutmasını istemişim. Allahım ben ne yapmışım, neymişim :) Saat kaçta kalkıp kaçta yattığına, ne yediğine, nerelere gittiğine, neler izlediğine ve neler düşündüğüne :) kadar herşeyi yazmış.

40 tane.
Bu karikatürleri biriktirmişim. Hangi gazete veriyordu hatırlamıyorum.


Bu kartlar yine, annemin İtalya'da ki arkadaşından gelmiş paskalya, yılbaşı kartları. O zamanlar bu kadar güzel kartlar yoktu tabi. Bir de İtalyanca okuturdum, anneme, bende arada bir elime alır okurdum. İtalyanca öğrenmek hevesindeydim, olmadı ama. Belki Melisa büyürken, Melisa'yla birlikte önümüzde ki senelerde ...


Ah bir de bu broşür. Kitabı çok pahalıydı. Ama broşürü bile yetti bana. Dali'nin bıyığı.


Bu resmilerini görmüşmüydünüz.




Benim favorim bu.

Başka defterlerde bekliyor öyle raflarda. Bakalım belki ilerde onlara da sıra gelir.

18 yorum:

cafenoHut dedi ki...

Ben bu posta bayıldım , tabii Dali'nin bıyığına da:))) Hiç görmemiştim, fiyonk gerçekten harika olmuş:)
Bende ne var ne yok birirktirenlerdenim, bir kutum var içindekiler üniversite ve sonrasındaki uzun bir dönemi kapsiyor.. Bazılarını çok acıklı Reşat Nuri Gültekin edasıyla yazmışım, kardeşim okuyup ağlamıştı, halbuki ortada da hiç birşey yoktu:) Uzun zamandır ben de karıştırmıyorum onları.. Bu haftasonu bir randevu verdim kendime anılarla:)

laleninbahcesi dedi ki...

of çok güzeldi iyiki de blog yokmuş eskiden... Ama sizdeki arşivci ruhu süper. Hiç meslek olarak düşündünüz mü?
Sevgimle

Deli Anne dedi ki...

Ne güzel bnlar Zeynep'im.. bize bu kadar keyif veren sana nasıl hissettirdi asıl?

tülin dedi ki...

Uuzun zamandır paylaşmak istediğim tahta bir kalem kutum var.1792 den...Henüz ruhumu hazırlayamamıştım ki,yazını okuyunca gönlüme ılık ılık bir şeyler aktığını hissettim.
Evet...Vakti gelmiş.
Teşekkür ederim.

severim deliyi dedi ki...

sen tam bir çatıdaki sandıksın.deştikçe neler çıkıyor baksana.ama bence çok hoş.we yalnış anlamadıysam melisa kızın oluyor çok şanslı.bence ilerde elinde çok değerli hediyeler olucak..

Deniz dedi ki...

Çok güzel resimler:) çook beğendim.. çizimleriniz de çok güzel, ellerinize sağlık:)
www.LensMarket.Com

Nihan Sarı dedi ki...

canım çizimlerin ne güzel...vakit bulursan ayrıca zaman ayırmalısın...Dali nin bıyıklarını yeniden hatırlamak güldürdü beni...sevgiler

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Sen ne harika bir insansın , ne içli , duygulu şimdilerde pek kalmamış değerlere sahip....
Geçen gün ben de bir defterimi buldum - biz benzeriz ya kirli çıkı olarak-içine bir şeyler yapıştırmışım , ufak tefek yazılar yazmışım.Çok duygulandım.
Ağaçların çok güzel , hep yapmalısın:)
tatlı arkadaşım benim.güzel anılar biriktirmeye devam!

MÜTEMADİYEN dedi ki...

Benim günlük biraz hüzünlü..Yazdııımm yazdıımmm 17 sene ..Sonra bir gün baktımki boşa yazmışım yırtıp attım..Sonrada bloğum oluştu:):) Paylaşımların çok tatlıydı..

Adsız dedi ki...

Very interesting points. Thanks!

My site:
rachat de credit www.rachatdecredit.net

içimizdeki karnaval dedi ki...

Süpersin yaa :))
Bayıldım bu postuna..Ne güzel anılar olmuş , iyi ki de yapmışsın ...
Şimdi hiç unutamayacağın tatlı anıların var hemde belgeli :))
Bol keyifler dilerim , sevgilerimle

Elifinelizi dedi ki...

Sevgi dolu kocaman bir yüreyin var ne beklenirdiki ?
Çiizimlerin yine harika . çok isterdim öyle olmayı ama çok başka birşey o
Bravo doğrusu eşinede saygıyla tutmuş günlüğü :)
daha öncede böyle bir yazın olmuş ve ben yine kıskanmıştım :)
Dalinin o resimlerinide ilk defa görüyorum .
Kendini pek bir severim :D

hüznün tadı dedi ki...

Blog yazmak okumak çok güzel de anıların izleri defterlere notlara fotoğraflara elle dokunmak kokularını hissetmek çok başka.

inci çiçeği dedi ki...

bu posta bende bayıldım, çizimler çokkk güzel, ne hoş oluyor eski sandıkları deşip içindekilerle birlikte anılara dalmak:)))

Tuna dedi ki...

Nesneler elle tutulduğundan mıdır bilemem ama en güçlü anılardan da etkileyici oluyor değil mi.
Ağaç çizimlerine bayıldım :)

ibrahim Hamurcu dedi ki...

hepsi birbirinden hoş...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. Aslında hepinizde vardır, bu arşivcilik, ya da müzecilik ruhu mutlaka, bir çekmecelerinizi kitaplarınızın arasını karıştırın, ne anılar çıkacak oralardan görüceksiniz.

Adsız dedi ki...

Çok bilgilendirici yazılan. Görünümü bizimle paylaşmak için zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz.