23 Eylül 2011 Cuma

BURSA KİTAP EVİ / BUTİK OTEL


Elif'e buradan tekrar teşekkür ediyorum. Beni güzel bir yerle tanıştırdı. Bahçesinde uzun uzun sohbet ettikten sonra, ayrılmadan önce içeriyi gezmek istedik. Soğuk havalarda içerisinin sıcaklığı bambaşka oluyordur. Sıcak bir ortam ve sıcak sohbetler. Şömine başında  kitap okuyarak...


Ufak detaylar çok incelikle hazırlanmış. Bu otel Bursa'nın tek butik oteli ve aynı zamanda, http://www.booking.com/ adresinde, reklamı yapılan bir otelmiş. http://www.kitapevi.com.tr/

Çok özel detaylar var her yerde. Herşey antika. Yaşanmışlık ve hatıra dolu. Cam kenarında bir piyano, üzerinde teneke kutular, tepsiler. Camın önünde bir berjer...

Hepsi benim olsa, koleksiyonuma katılsa...


Otel görevlisinden rica ettik, birkaç odayı görmek istediğimizi söyledik, fotoğraf çekmek için izin istedik. Aslında web sayfasında detaylar var. Biraz pahalıca bir otel. Bu yaz hep doluymuş. Özellikle arap turistler çokmuş.

Her kapının ardında bir oda var.

En üst katta ki suit oda, 
Balkonundan Bursa'nın yarısını görebiliyorsunuz.

Kahvenizi bu manzaranın karşısında yudumlamak ister misiniz. Gün batışında ya da gün doğumunda...

Kışın yanan bu şöminenin önünde oturup sohbet ederken uyuya kalmak isterdim..

Yeşil camiyi bu seferlik uzaktan görebildim.


Çok güzel di mi..

küçük oda , yatağın üzerinde gerçek dantel örtü, yatak başlığında ki resim...

Küçük odanın genel görüntüsü.

Holden bir görüntü, isterseniz kitabınızı alıp, hollerden birinde de oturup kitabınızı okuyabilirsiniz.
Güle güle kitap evi...
Evde olduğun bir gün, sevdiklerimle birlikte yine kahveni içmeye geleceğim.


Ayrılmadan önce, Bursa'nın merkesinde yaptığımız kısa bir yürüyüşün ardından. Tatlıyla günümüze noktamızı koyduk. Bursa'nın meşhur profiterolü. Tarihi  Ülkü Pastanesinden...

Çok lezzetliydi.

Ülkü pastanesi, Bursalılara İstanbul'un meşhur çikolatası Mabel'in şemsiye çikolatalarını da sunuyor. Melisa görür görmez tanıdı :) Bursa gezimiz kısa ama oldukça keyifliydi.


14 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Benim sevdiğim odanın da fotosu var , ne güzel:)
Detaylar harika ,teneke kutular,sürahi,yatak başlığı gerçekten burası özel bir yer...
Ülkü pastanesi ve tatlısını kaçırmışım artık oralara yolumuz düşerse tadarım:)

laleninbahcesi dedi ki...

Ben bu otele bayıldımmm....Gerçekten de bir ev havası var... O terasta kahve içmek, kitaplıktan bir kitap çekip holde oturup okumak,Ülkü pastanesi... demek ki ilk fırsatta bir Bursa yolu göründü bana:)

tülin dedi ki...

Küçük oda,ille de küçük oda.

bU ARADA zEYNEP,SADECE ESKİ KUTULARIMI BİRİKTİRİYORSUN ?

hüznün tadı dedi ki...

Bu eski kokulu otele bayıldım bende. Hele küçük oda ve yatak başı...

OrhanBatu dedi ki...

Mükemmelllll !

colette dedi ki...

Zeynepciğim yine harika bir mekan ve harika fotoğraflar... Otele bayıldım ben,İngiliz tarzı şöminesine ,çatıdaki suitin tavan penceresine,manzarasına bayıldım ! Teşekkürler bu harika paylaşım için .

Selma Er dedi ki...

Zeynep Hn,bence sizin objektifinizle yakaladığınız farklı
bakış açısı ve öne çıkardığınız harika detaylarla herşey çok daha güzel görünüyor.Bayıldım ben bu otele..Hep beraber orada kalıp,siz değerli blog arkadaşlarımla Bursa'nın ve otelin bütün güzelliklerini paylaşabilsek keşke..Olsun,fotoğraflar sayesinde gitmiş,kalmış kadar oldum.Teşekkürler.

Zeynep dedi ki...

Merhaba bloğunuzdan yeni haberdar oldum :)
Önce adınız beni buraya getirdi sonra da karşıma çıkan bu ilk yazınız burada kalmamı sağladı :)
Şehrime gelmişsiniz ve en güzel mekanını nasıl şahane fotoğraflamışsınız :)
Fotoğraflar o kadar canlı ki, bir an orada geziyorum sandım :)

Elifinelizi dedi ki...

fotoğrafların çok güzeller gerçekten .
artık evimdeki izlerin gittikçe çoğalıyor. resmin duvarımda ve önünde kitaplığından sevgiyle taşıdığın güzellik ve beyaz taşlarımın arasına çok yakışan maviş.
aslında bu postlar kadar uzun ve manalı olmalı yorumlarım, lakin bazen ifade etmek güçleşir yüreğini anlatmak kelimelerle zordur . sanırım öyle birşeyler oldu bana .
umarım bunları yeniden yaşamak çok uzaklarda değildir .

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

elifcim, hıcbır sey yazamasanda, ben senın neler hıssettgını bılıyorum. yuregını bana kocaman actın cunku. :)

Merhaba Zeynep, Hoşgeldin. Bursa'ya ilk gelişim diyebilirim. Çok sevdim. Fotoğraflarla olumsuzlestırmek lazımdı elbet...

Selma hn. ne guzel yazmıssınız. cok gururlandırdınız benı. cok tesekkur ederım. aslında fotograflara herseyı sıgdırmak cok zor. yuzlerce cektım, ama sadece bana gore olanlar, ya da benım gozumun sevdıklerını paylasıyorum sızınle.

sevgili colette, aynı seylerı sevmısız, tabııkı teneke kutuları gorunce hepsını tek tek ızledım...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

natalıcım, o tavan arasında kı kucuk odayı sevdım ben en cok. cok sey bırıkmıs gıbı orada. sankı babaannemın evınde bır oda. sağlam, ve guvenılır ve sıcacık hıssı verdı bana..

lale hn, cok keyıf alacagınıza emınım, bır de mişi köyü varmıs, orasıda cok guzelmıs, ama vaktımız olmadıgı ıcın gıdememıstık, artık bır daha kı sefere...

tülincim,,, bak aynı yere takılmısız, kucuk oda. :)
hayır sadece teneke kutu degıl. kartposttallar, magnetler, teneke kutu ya da her turlu kutu, mınık objeler, masklar, ugur boceklerı... :))

Hüznün tadı, orada kıvrılıp yatmak istersiniz görseniz, ayrıca, müze gezer gibiydim...


Orhan Batu, hoşgeldiniz. beğendiğinize sevindim.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

natalıcım, o tavan arasında kı kucuk odayı sevdım ben en cok. cok sey bırıkmıs gıbı orada. sankı babaannemın evınde bır oda. sağlam, ve guvenılır ve sıcacık hıssı verdı bana..

lale hn, cok keyıf alacagınıza emınım, bır de mişi köyü varmıs, orasıda cok guzelmıs, ama vaktımız olmadıgı ıcın gıdememıstık, artık bır daha kı sefere...

tülincim,,, bak aynı yere takılmısız, kucuk oda. :)
hayır sadece teneke kutu degıl. kartposttallar, magnetler, teneke kutu ya da her turlu kutu, mınık objeler, masklar, ugur boceklerı... :))

Hüznün tadı, orada kıvrılıp yatmak istersiniz görseniz, ayrıca, müze gezer gibiydim...


Orhan Batu, hoşgeldiniz. beğendiğinize sevindim.

Grace dedi ki...

mukemmel tam hayallerımde projemı bıtırmek ıcın yaratılmıs bır yer :)


Blogumuzdakı cekılıse katılırsanız sevınırız:)

http://waysofgrace.blogspot.com/2011/09/gracein-sizleri-havalara-ucuracak.html

Meral Sanatevi dedi ki...

Bayıldım emeğinize sağlık,bu otelde tam benlikmiş her karenizden müthiş zevk aldım...