19 Eylül 2011 Pazartesi

Elif'in Eliziyle birlikte Cumalıkızık...

Nerden başlasam, Nasıl anlatsam... Bu yazıyı bakalım toparlayabilecek miyim. Tüm hissettiklerimi, duygularımı eksiksiz anlatabilecek miyim. Kısaca özet yapabilecekmiyim. Başlık kaç defa değişti :)

Blog dünyasıyla tanıştığımdan beri, bir çok listeler yaptım. Kitap listeleri, film listeleri. Sonra hepsini bir kenara bırakıp, okuduğum bloglarda ki hoşuma giden yerleri görme, tatları tatmak için bu sene içinde kendime hedef koydum. İçimin çok çektiği bazı kişilerle tanışmak istiyordum.
Bazı postlar beni çok etkilemişti. Birçok arkadaş edindim. Uzaktan mesajlaştık, haberleştik, birbirimizin sesini duyduk, telefonda sohbet ettik. ve dedim ki kendi kendime, bir gün ... Bir gün gelicek fırsat çıkacak karşıma ve ben bunu değerlendirecektim.

İşte bu haftasonu Bursa'ya gitmem için elimi bir fırsat geçti. Hayatımda ilk defa oraya gidecektim ve Elif'le buluşacaktım. Eşim Bursa'da fuarda olduğu için, bizimle hiç ilgilenemeyeceğini söyledi. Ama böyle olması benim daha çok hoşuma gitti. Çünkü Elif'le daha fazla zaman geçirebilecektim. Dolu dolu 2 gün.

Elif'i tabii ki sevgili Leylak Dalı'nın yılbaşı kart etkinliğiyle tanıdım. Ama telefonda sohbetlerimiz, sanki çok uzun zamandır dostmuşuz gibi konuşmalarımız oldu bir iki defa. Sağolsun sağlık problemlerim zamanında bile beni aramıştı, ortak noktamızdı çünkü. Ben Elif'i en iyi , en derin  http://elifinelizi.blogspot.com/2011/03/eriyen-cumalkzk-hos-seda.html  Cumalıkızık yazısında tanımıştım. Yalnız başına bir gün, atlayıp gitmişti. O günden beri hem Cumalıkızık'ı yaşıyordum, hemde Elif'in orada ki gününü. Bursa'ya gelir gelmez, hemen Elif'le görüşmek istedim. Heyecanımı bir an evvel söndürmek, o da bana Cumalıkızık programını yarına bırakmayalım diyince, sevinçten havalar uçtum. Bana ulaşım bilgilerini verdi. Herşey o kadar kolay ki Bursa'da. Çok şaşırdım doğrusu.

Elif'in Cumalıkızık yazısını okuyup, yazdığım yorumu okudum bugün....



Sorsanız bana, dünyanın merkezi neresi sana göre ??

Cevabım Cumalıkızık olucak. O gün de bu yorumu yapmışım , bugünde aynı yorumu yaparım. Neden mi?

Çünkü zaman, çook uzun zaman önce durmuş burada...

Herşey sanki yerli yerinde, hiç değişmemiş. Kimse elini sürmemiş.

Bazı yerler , kolaj gibi. Sonradan espri katılmış ya da resimde ki gibi, üzerinden bir renk geçilmiş.


.
Bütün bu evlerde yaşanılıyordu. Elif'in gittiği ve oturduğu o banklara gittik. Orada oturduk ve çevrede kimse yoktu. Orada zaman durmuş. Çıt yok. Hayatınızın kapılarından çıkıp , bir an bir pencereden bir boşluğa bakıyor gibisiniz. O köpekcik bile sessizdi. Melisa yanına gitti. Başını okşadı. Sonra sinirlenmiş olacak ki, sessizce Melisa'ya bakıp hırlamış. O bile sessizdi.

herşey doğal, pozitif, sakin, yapıcı, sakinleştirici...

Yerden duvardan gökten ışık fışkırıyordu. Tıpki masallarda ki gibi, efsane gibi, tarih ya da mitoloji kitaplarından masal okuyormuşsunuz gibi.

O taşların üzerinde yürürken, sanki pamuk tarlasında büyük bir pamuk yığınının üzerine atıveriyorsunuz kendinizi ve çocuk gibi mutlu oluyorsunuz.

Hele ki yanınızda, sizinle aynı duyguları paylaşan, aynı gözden gören, aynı hisleri paylaşan, sürekli gülümseyen ve neşe dolu bir arkadaşınız varsa...

tüm dünya siyah beyaz olsa,

siz yine olması gerektiği tonda görebilirsiniz herşeyi....



Paylaşmak istediğim daha çok şey var, devamını yarına...ya da bir sonraki güne ... çok anlatacak şey var çünkü...

Not: blospot çok kötü çalışıyor, sürekli uyarı çıkıyor. "Nesne gerekli" diye.


24 yorum:

okuyan dedi ki...

fotoğraflar muhteşem... anlatım da beni çok etkiledi...
ne güzel bir dileğiniz gerçekleşmiş...
keyifli bir paylaşımdı... teşekkürler:)

hüznün tadı dedi ki...

Duygularını ve Cumalıkızık'ı güzel fotolarla ne hoş anlatmışsın.

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

vayyyyyyyyyyy ne kadar harıkaaaaaaa supersınız hep boyle kalın

Deli Anne dedi ki...

Benim ağlayasım geldi yazdıklarına... fotoğraflar başka göründü gözüme.. ben de gitcem bana ne, bana ne :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Dolaştığım yerlerde dolaşman,çok güzel kareler yakalaman ve Elif'le bunları paylaşman beni de çok mutlu etti Zeynepcim,ne güzel düşünmüşsün,çok iyi yapmışsın...
Belli ki senin de yüreğine doknmuş Cumalıkızık:)
Koltuktaki köpekli foto da harika çıkmış.

tülin dedi ki...

Beni de derinden etkilemişti Cumalıkızık.Sen de pek güzel anlatmışsın Zeynep.İçim bir hoş oldu.

Meyra dedi ki...

her kare ayrı bir doğal ve çekici..gidip karış karış gezesim geldi canım ne kadar dingin ve el değmemiş...bendeki listelerde bloger olduğumdan beri katmerleniyor bu listeye Cumalıkızık'ta eklendi sayende haberin olsun;)fotoğraflar şahane:)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Fotoğraflarınız çok hoş. Cumalıkızık, bildiğim, her misafirimle defalarca gittiğim, köy kahvaltıları yaptığım, köy pazarına uğramadan edemediğim kendine özgü ender yerlerden biridir. Deniz kıyısı severseniz de Trilye`yi(Zeytinbağı)öneririm size. Bakarsınız bir sonraki Bursa gezinizde ben eşlik ederim size:))

inci çiçeği dedi ki...

reimlere bayıldım, ellerine sağlık, ama gerçekten harika yerler, bende böyle yerlerde gezmeyi çokkk severim, gitmeliyim, görmeliyimmmm, sevgiler:))

laleninbahcesi dedi ki...

geçtiğimiz bayramın programıydı hatta rezarvasyonumuz bile yapılmıştı Boncuklu Ev'e...Ama son anda vaz geçtik.Şimdi yeniden düştü içime Cumalıkızık ateşi:)

Gezi yazısı, resimler hepsi hepsi çok güzel

zero dedi ki...

İnsan her bir fotoğrafın üzerinde dakikalarca durup "ben bu evde yaşasaydım acaba nasıl olurdu" diye düşünmeden edemiyor. devamını merakla beklemekteyim...

Bugday Tanesi dedi ki...

Gerçekten çok güzel arkadaşlıklar edindik burda... Ve geziyi çok beğendim. Gezmek kadar güzel bir şey yok.

Buket dedi ki...

cumalıkızık benimde çok sevdiğim biryer.bursanın içinde sanki zaten, çok yakın. ben de bu haftasou bir köy gezisi yaptım zeynep. çok güzeldi. ama hala bana gelmedin :((

Aslı dedi ki...

Öyle güzeldiki anlatımınız ve fotograflar. Yaşadıgınız, hissettiginiz duyguları, karşınızdaki insana da hissettiren bir yazı olmuş..

sufi dedi ki...

Fotoğraflar ve anlatımınla sessizliği ve durgunluğu gizemi ben de yakaladım Cumalıkızık'ta teşekkürler paylaşımın için sevgilerimle.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Sufi, aynı hisleri bende hissettim ve bu hisler beni Cumalı kızık'a götürdü.

Aslı, ne güzel bir yorum bu böyle. Hislerimi bu kadar hissettirebildiğime çok sevindim.

Buketcim, evet Bursa'nın içinde. Ama bak tüm isteklerim, hedeflerimi gerçekleştiriyorum. ve bunların arasında sana gelmekte var. Hem de çok istiyorum.

Buğday tanesi, gezmek ve başka hayatlara göz atmak, ayıkken rüya görmek gibi birşey dimi ama.

Zerocum, inan bende aynı şeyleri hissettim, o evlerin önünden geçerken ve içerilerini de merak ettim. Ocaklarında pişen yemekleri, odalarda ki hareketi.

Lale hn. merhaba.
Hiç ertelemeyin, bence en kısa sürede yeniden yapın program. Çok etkileyici bir yer, kış gelmeden tarhanaları erişteleri depolarsınız...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

inci çiçeği, buraya sapanca ve aynı çevrede bir kaç yere birden geziler düzenleyen şirketler varmış. Haberiniz olsun.;)

Leylak Dalı dedi ki...

Süper ya bayıldım. Elif'le birlikte oluşu daha da güzel kılmış, sefanız olsun Zeynepcim...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili Semi'nin mutlu elleri, teklifiniz için teşekkür ederim. Çok içtensiniz.

Meyracım, çok doğru bir kelimeyi buldun. Dingin. Adım adım gezmek isteyeceğin bir yer gerçekten.

tülincim, aynı hisleri paylaşmısız , ne hoş.

Natalicim, sımdıye kadar gormemıs olmak gercekten kayıpmıs benım ıcın. boyle yerler nadırdır. cok costurdu benı orası. ortak yerlerde gozlerımız dolasmıs. ben senın cektıgın fotografları, senın gozunden merak ettım sımdı.

Deli annem, neden ağlamaklı oldun. Dinginlik ve sessizlik insanı coşturuyor. Günübirlik bile gidilebilinir.

kokos; cok guzel bir arkadaslık yakaladık gercekten :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

okuyan, o kadar yorgun ve özensiz yazdım ki, anlatımımın etkileyici olduğunu söylemen inan beni çok mutlu etti.

hüznün tadı; fotoğraflar aslında gerçekliğini çok net yansıtıyor, ama orada nefes almak daha hoş.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

okuyan, o kadar yorgun ve özensiz yazdım ki, anlatımımın etkileyici olduğunu söylemen inan beni çok mutlu etti.

hüznün tadı; fotoğraflar aslında gerçekliğini çok net yansıtıyor, ama orada nefes almak daha hoş.

inci çiçeği dedi ki...

tek kelime ile muhteşem yerler, muhteşem fotoğraflar, zeynep ellerine sağlık:)) bayıldım...

Elifinelizi dedi ki...

canım benim çok geç oldu ama biliyorsun nedenini :D
Cumalıkızığın resimlerini gördükten sonraki konuşmalaramızda , birgün beraber gezmeyi istediğimizi dile getirmiştik ya ,gerçek olduğuna inanmak güç sanki:)
çok güzel geçirilmiş anlar , içten samimi , sıcacık Melisanın katkılarıyla bol gülmeceli anlatması güç yaşanılası.
resimlerinede bayıldım doğrusu

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

inci çiçeği, beğendiğinize , sevindim, ama mutlaka yerinde yaşanmalı.


elifcim, hayaller gercekten ısteyınce gercek oluyormus, mınık bır hayat dersı oldu bu.