5 Eylül 2011 Pazartesi

O KENDİNİ HALEN ÜNİVERSİTEYE GİDECEK ZANNEDİYOR.

Bu konuya fazlasıyla takılmış durumda....Büyüyünce ilkokula giderken diye başladığımız her sohbette
" Üniversiteye mi " giderken diye sorup devam ediyordu ve halen de öyle...Düzeltip İlkokula gideceksin ve lise ve sonra üniversite , diye sonlandırıp hayat hikayesini anlatmamıza rağmen...

Yeni okul ortamını öğrenmeye çalışıyor. İlk sorduğu sorular ve düşüncelerinden derlemeler :)

1) Anne , doymazsam 2.3. tabağı verirler mi ? ( ilk soru yemek , aç kalmaktan korkuyor, ben bu çocuğu doyuramıyorum : D)
2) Anne, yaramazlık yapan çocukları öğretmene şikayet edebilir miyim ?
3) Eylül'le ( en çok sevdiği ve şu ana kadar hep aynı okulda okuduğu arkadaşı) ayrı sınıflara da düşsek, birbirimizi aralarda (tenefüslerde) bulup yine görüşürüz, ayrı sınıflara da düşsek üzülmeyeceğim ben.
4) Anne , en iyi not A 'mış. Ben hep A alıcam, ama sonra B geliyormuş. B alsam çok mu kötü. En kötü not hangisi ??. Ben hep A alıcam.
5) Anne, bak şimdiden söylüyorum. Okul zamanı, ben odamda ders çalışırken, sakın yanıma gelip beni rahatsız etmeyeceksiniz .
6) Anne, artık benim anneanneye ve buraya alışmam lazım. Okul başlıyor ya.... ( anneanne'de ilk defa kalmak istedi, bu sohbeti de banyo yaptırırken yaptık. Sabunluk burada, havlu şurada, sıcak su için şunu yapıcan, yere ayak havlusu konulacak diye anlatırken...)

Aklıma şimdilik gelenler bunlar.

Bugün okulda son haftası, önümüzde ki hafta yarım gün okula gidecek ve sonra anneme gidecek. Okulda ki ayakkabı dolabından ismini sökmüşler. Onun umurumda değil, babayla biz biraz hüzünlendik. 4,5 senedir hiç ara vermeden, bitkin, yorgun ya da ateşli yine de okula gittim minik kuzum.Annemle oturmaktansa okulda olmayı tercih etti. Annemle pek anlaşamıyorlardı. Ama şimdi biraz daha aklı başında, bu durumu da idare edeceğini umuyorum. Durum idaresini Melisa'dan umuyorum yalnız dikkat edin, annemden değil. Melisa 6 yaşındaysa, annem 4 yaşında :)

17 yorum:

cafenoHut dedi ki...

Bittim sorulara... Ne eğlenceli yaaa, ben bu bloglarda en çok bu çocuk muhabbetlerini seviyorum.. Ne de güzel yazmışsın :) yan koltukta yatak örtüsünü ören hamarat kardeşime de okudum yüksek sesle:)

Deli Anne dedi ki...

Bebeğim ne çok düşünmüş ki bu sorular çıkmış ortaya.. Acıyorum ben çocuklarımıza yahu!

tülin dedi ki...

Kıyamam ben ona...Biz de yarın küçüğümle Eskişehir'e ,gerçek bir üniversiteye kayıt yaptırmaya gidiyoruz.
Ah,Melisa bir bilse yıllar nasıl koşuyor?
Belki biliyor da öyle söylüyor çocuk ;)
Hayırlısı olsun Zeynep.Hepimiz için.

Çılgın Mevdoş dedi ki...

oKULA BAŞLADI HAYATA ATILDI DEMEKTİR BEN ÇOK ÜZÜLMÜŞTÜM BİR AY BENDE SINIFTA SIRADA OTURMUŞTUM ALIŞANA KADAR SALYA SÜMÜK AYRILMIŞTIK BİR AYIN SONUNDA .ALLAH İYİLERLE KARŞILAŞTIRSIN HAYIRLI OLSUN .

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

1.Soruda epey güldüm:))))
Ah!Zeynepcim işin zor diyorum sana...bu tatlı kız sana daha ne sorularla gelecek,kimbilir?
Ama sen hep yaz bunları , ben çok seviyorum...
Bir de Melisa 6,Annem 4 yaşındaya bittim;))

Sihirli Günce dedi ki...

Nasılda masum sorular sormuş öyle.
"Anne, artık benim anneanneye ve buraya alışmam lazım."..nasıl olgun davranmış yavrum:))))Sizin durum idaresini Melisaya bırakmanız da ayrıca tatlı bir olay:))))

mon clementier dedi ki...

zeynep;

ilk ilkokul gunu bana da cok zor gelmisti ..
kanatlqari buyuyor ucabilmek icin :)ben hep oyle goruyorum :) ama melissa cok olgunmus

dunyalari ne kadra farkli cocuklarin :)

birde su anneannenin cocuk gibi olma problemi bizdede var
her kavgada anne sen karisma demekten
yahu onlar daha cocuk demekten
hicte anlamiyor benim annem de :)

New York'tan dedi ki...

:)) Cok tatlisin sen masallah :)

Bizde de dedeyle yasaniyor Tr'deyken ara ara :)

Tibetin annesi dedi ki...

yalnız müthiş sorumluluk sahibi bir çocuk. kesinlikle iyi bir öğrenci olacak :)))

Chilek dedi ki...

Çok eğlenceli çokkkkk:))

Buket dedi ki...

öldüm gülmekten:)) bunlar hiç büyümesin ama :)

Sevgi dedi ki...

oy kuzum.. aklını sevsinler senin.. bazen ananeleri gerçekten idare etmek gerekiyor.. ben melisanın bunu başaracağına eminim..

Yeşim dedi ki...

Kıyamam canım benim ya neler merak ediyormuş o küçücük ama kocaman dünyasında :) Allah kolaylık versin size de tatlım çok zor işiniz...

hepsusluydum dedi ki...

Sevgili Zeynep merhaba:)
Bugün benim için çok özeldi.Sıcacık ve samimi bir blog buluşmasında seni de tanıdığım için çok mutlu oldum.Sevgilerimle Zehr@

zero dedi ki...

Ben bu yazının tamamını kahkahalarla okudum:) "Ah şu çocuklar" derken kendi çocukluğumuzu bir köşeye bıraktığımızı itiraf mı etmiş oluyoruz acaba? Yok öyle değil de, belki bizim çocukluğumuzun onlar kadar masumiyeti kalmadı. Çoook tatlıymış kızın, onda bu bilmişlik olduğu sürece, başına gelecek tüm minik engelleri azimle aşacaktır:) Ha bu arada ben de anneanne evinde büyümüş biri olarak tüm "çocuk anneannelere" öpücüklerimi yolluyorum:)))

lamina dedi ki...

çok eğlenceli bir posttu bittim sorulara cnm :)))banada beklerim cnm ...

http://laminapropria.blogspot.com/

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

merhaba lamina hoşgeldin...

zero, ben de engelleri tek başıma aşabilen bir çocuktum, umarım Melisa'da öyle olur. Anneanneyle pazartesinden itibaren yaşamaya başlayacak. Haberlerini iletirim..

Merhaba Zehra hanım, ben de sizi tanıdığıma çok memnun oldum.

Yeşimcim, umarım kolaylıkla atlatılır bu dönem..

Merhaba Sevgi, kendime çıkartacağım tek ders, ben zor bir anneanne olmamalıyım.



Buket, Melisa'da uyumadan önce öyle dedi. Ben hiç büyümek istemiyorum, hep oyuncaklarımla oynamak istiyorum. Halbuki, oyuncakla az oynayan bir çocuk

Çilek, evet zaman zaman aklımıza gelip gülüyoruz. Böyle not almakta iyi oluyor.

Tibet'in annesi, umarım öyle olur.

New york, aslında mutlu olmaları gerekiyor, ama bazen bebek gibi davranıyorlar.

mon clementier, ne güzel bir benzetme yapmışsın. neden özellikle anneanneler böyle oluyor acaba.
sihirli günce, maalesef kızımı daha iyi idare edebildiğim için, onda daha rahat güveniyorum.

Natalicim, yazmak bana da iyi geliyor. en azından şu an deftere yazmıyorum, buraya yazıyorum

çılgın hn. bizi de bir hafta okulda istiyorlar. ama 2 günden fazla gitmem zor olucak. bakalım zaman ne göstgerecek.

Merhaba tülin, size de hayırlı olsun. aslında güzel heyecanlar bunlar..

Deliannem, daha neler varda, ben burada paylaşamıyorum.

cafenohut, yüzünüzde ki tebessumü buradan görebiliyorum