SAF VE DÜŞÜNCELİ ROMANCI / ORHAN PAMUK

Orhan Pamuk bu kitabını sanki, Masumiyet Müzesi'nin acabaları için yazmış. Çok severek, ders dinler gibi, cümlelerin üzerinde uzun uzun durarak, konuşma dilinde okudum.Okurken, kendisinin de bahsettiği birçok kitap ve yazarın notunu aldım. En çok Anna Karenina'dan bahsetmiş. Bir tren sahnesi ki alıntılarla bile gözümde canlandı. Kitap boyunca tekrar çekimlerle gözümün önüne geldi detaylar.

Masumiyet müzesini okuyanlar, acaba bunları yazar kendisi mi yaşadı diyecektir. Bazı duygular bu kadar net olamaz. Yaşanmadan bilinemez. Benimde aklımdan geçen, kendisinin değildir belki ama mutlaka duygularını yaşatmıştır, romanın kahramanına diyerek okudum ve kitabı halen bitirmek istemiyorum. Başucumda her gece 1-2 sayfa okuyarak , birlikte uykuya dalıyoruz. Takıntılı olduğumu kabul ediyorum.


Ama bakın Orhan Pamuk, kitabının bir yerinde ne demiş ;

Kahramanların duyumsal tecrübelerini paylaşabilecek kadar, kendi duyumsal tecrübemizde vardır....
....
Orhan Bey, bütün kitaplarınızı okudum, demişti. bir keresinde , İstanbul'da teyzem yaşlarında teyze gibi bir kadın." Sizi öyle yakından biliyor , tanıyorum ki, şaşarsınız"...... beni tanımasına yol açan şey; bütün kitaplarıma, bütün kahramanlarıma farkında olmadan dağıttığım benim duyumsal deneyimlerimdi....

Benim için önemli olan bu cümleyi yakalamaktı bu kitapta. Buldum, huzurlu, mutluyum.... Masumiyet müzesini okuyanlar bu cümleyle bir çok şeyi anlayacaktır.

Kitapta paylaşmak istediğim çok şey var. Ama beni ilgilendiren tek yerini paylaştım sizinle . Roman okumayı sevenlerin mutlaka okuması gereken bir kitap.

Yorumlar

zero dedi ki…
Masumiyet Müzesi'ni açıyor olduğunun haberini duydun mu Zeynepcim bilmem ama eğer haberin yoksa seni ben sevindireyim:) Bütün eksikliklerini tamamlamış Orhan Pamuk ve Çukurcuma'da açılıyor müze. Kimbilir belki ayarlar birlikte gideriz, ama sen önce romanı bir tamamla:)
okuyan dedi ki…
Henüz Masumiyet Müzesi'ni de okuyamadım. Hiçbir şeye yetişemiyorum hissi çok fena sardı beni son zamanlarda. Bir çok şey yapmak istiyorum zaman pek az şeye olanak sağlıyor. Kitap paylaşımlarında son bir haftada bile bir sürü kitap gönlümde yerini aldı ama biliyorum ki kütüphaneme dahil olsalar bile okunmak için bekleyecekler. Keşke bir çok isteğimizi aynı anda gerçekleştirebilsek:)
Orhan Pamuk'un bu romanı da okunacaklar listemde ama yetişebilmek istiyorum isteklerime:) olmuyor:)
Güzel paylaşım için teşekkür ederim.
Sevgilerimle.
Aslı dedi ki…
Masumiyet Müzesini üzülerek okumadıgımı söylicem, haliyle bu kitabını da..Ama hemen listeme alıyorum da liste o kadar uzadıki anlatamam..
Selin Ergeçer dedi ki…
Masumiyet Müzesini okumuşutum. Bu öneriyi de yazdım bir kenara, teşekkürler :)
Eren dedi ki…
Orhan Pamuk en sevdiğim yazarlardan birisi (belki de en sevdiğim:) ben de herhalde onunla karşılaşsam teyzenin söylediği cümleyi söylerdim ona:) bu yeni kitabını da çok merak ediyorum...:)
zeynep dedi ki…
Zeynepcim ben Orhan Pamuğun hiçbir kitabını okumadım ve, hani böyle okumadığın yazara karşı bişi hissedersin ya korkarsın eline almaktan öyle bi haldeyim..biz twittrda da nasıldır ki diye konuşşmuştuk bu kitap hakkında. şimdi senin yazını paylaştım hatta merak edenlere..
sonunu getirdiğin güzel kitapların olsun:)
Kitap Kurduyum Ben dedi ki…
Zeynep,
Beni biraz da olsa aydınlattın diyebilir miyim?
Yukarıda Zeynep'in de yazdığı gibi daha önce twitter'da konuşmuştuk acaba Orhan Pamuk nasıl yazıyor,kitapları nasıl,hiç okuyan var mı diye.Genelde kimse okumamıştı,yani benim konuştuklarım arasında kimse.Ama Zeynep bana senin yazının linkini gönderince merka edip hemen okudum yazını.
Daha önce hiç okumadım Orhan Pamuk.Bir türlü cesaret edemedim.Aslında okuyup fikir edinmek istiyorum.Bu kitabını da merak ediyordum,sen bana ışık tuttun.Teşekkür ederim:)
zerocum, duymazmıyım? sen dedin ya akşam biraz daha fazla okumaya başladım. Beraber gidelim, çok sevinirim. okuyan gitmek ortak noktalar yakalamak, müzeyi gezerken bence önemli. Kitabı okumayan biri için pek birşey ifade etmeyecektir. ben bir yandan Manzaradan Parçaları okumaya başladım.. Çok fena sardı,çok değişik duygular içindeyim, hadi hayırlısı :)
sevgili okuyan, orhan pamuk'un butun kitapları okunası ınan kı, manzaradan parçaları okumaya başladım. hep bırseyler hayal edersın. bak aynı hıslerı paylastıgın bır suru arkada buldun bu blog dunyasında ya. orhan pamukta boyle bır yazar ıste...
sevgili aslı, coook keyif alıcan eminim. hem de cok.. cok fazla erkek bu kadar hisli ve duyarlı degıldır edebiyatta, ama orhan pamuk'u okuyan bence neden daha once okumadım, tanımadım dıye pişman olabilir. tıpki benim gibi.
selin merhaba. bu kitaptan o zaman hayli keyif alırsın..
erencim merhaba. bende en sevdiğim yazar diyeceğim bundan sonra. romanını okuyarak bile, hislerini anlayıp kendıme cok yakın gordugum yazar degıl, kısılerden bırı...
zeynepcım merhaba. orhan pamuk'a baslamak ıcın bıyografı sevıyorsanız, manzaradan parçaları onerıcem oncelıkle, sonra masumıyet muzesını okuyabılırsınız. ben yenı okumaya basladım manzaradan parcaları. ve ınan, hıslerım costu...
sevgili kitap kurdu, ben de bu sene tanıştım orhan pamukla. ılk kıtabı masumıyet muzesıydı, ve sonra bu, ve sımdı manzaradan parcalar. mutlaka herkes, okumalı dıyorum. kıtapları 50 dıle cevrılen bır yazar. ve ınan neden sımdıye kadar okumadım dıye hayıflanıyorum. bosa gecmıs senelerım dıyebılırım. bıyografıden hoslanıyorsan manzaradan parcalardan baslayabılırsın, roman ve tutkulu ask sevıyorsan Masumıyet muzesı: ben daha ılk kıtaplarını okumadım, ama cvok sevecegıme emınım...
okuyan dedi ki…
Henüz Orhan Pamuk'un Yeni Hayat ve Kar kitabını okuyabildim. Son günlerde yarıladığım İstanbul: Hatıralar ve Şehir kitabı da bir süredir devamını okuyabilmem için bana zaman tanıyor:) Şayet zaman bana biraz zaman verirse bitireceğim:)
Sevgiler...
Aslı dedi ki…
Orhan Pamuk kitaplarını okudum elbette, sanırım 5-6 kitabı kitaplıgımda mevcut ve okunmuştur :) Sadece Masumiyet Müzesi yok, alınıcak bu anlatımdan sonra :)
ben Ahmet Altan'ı kadını yazmak konusunda çok başarılı buluyorum..çok duyarlı bir yazar..
Buket dedi ki…
kesin bunu almalıyım. çok merak ediyorum zeynep. anna karenina yı okumuşmuydun? ben okudum, filmini de seyrettim hatta Ankarada ünvs deyken balesini seyretmiştim :)
Buketcım merhaba. maalesef okumadım, okumak ıstıyorum en kısa surede..

Aslıcım, çok geç tanıştım Orhan Pamukla , çok üzücü,ama geç kalmış değilim. Ahmet Altan'ın kitaplarını ben çok beğeniyorum. dediğim gibi, kadını ve hislerini bu kadar iyi tanımlayan başka bir yazar görmedim, tabii okuduklarımın arasında... Kızım doğduktan sonra çok ara verdim okumaya 6 sene gibi bir kaybım var. Şubat ayından beri geceleri uyumaya başladım, sağlığım yerine geldi ve ben o zamandan beri okuyabiliyorum.

Okuyan Merhaba, Kar bende de var, hem de çok uzun bir zamandır, hediye gelmişti hatta. Ama hiç elim gitmemişti nedense... Ah keşke bol vakit olsa.. ya da uykuya yenik düşmesem..
Hayat İzlerim dedi ki…
Bazı kitaplar vardır; illa kitaplşığımızda olması gerekirİ bence hem Manzaradan Parçalar, hem de Saf ve Düşünceli Romancı da bunlardan biri.

Popüler Yayınlar