KIYAMET GİBİ

Sonuna geldiğimiz bu hafta son derece üzücü, sıfatı belirlenemeyen, yorucu, yıpratıcı, uyuşturucu etkisi yaptı üzerimizde. Donduk kaldık milletçe. Kelimeler yetersiz geldi. Yapabileceklerimiz sınırlı, herkes görevinin başında, hayatını sürdürmek zorundaydı. Şehitlerimiz.... Her gün devam eden kayıplarımız...
Dünün anne-baba kuzuları...

Arkasından Libya liderinin , bütün dünyanın gözü önünde linç edilmesi, sansürsüz olarak televizyonlarda çocukların gözlerinin önüne kadar getirilmesi, dehşetin de , intikamın da , öldürmenin de, işkencenin de, gözönüne gelecek kadar kolaylığını gösterdi medya bize. Bu medya kimlerin elinde. İnsanların ... Anne - baba- amca- dayı- hala-teyze ya da her neyse, mutlaka ailesinde bir çocuk ya da genç olan, ve radikal karar veremeyip, çocukların - erişkinlerin bile ruh ve sinir sağlığı için sıkıntılı olabilir diye düşünen ama reyting namına, mantıksız davrananların. Toplumlarda bir sıkıntı var. Bilmiyorum, bu görüntüleri medya da yayınlamayan, toplum sağlığını ve davranışlarını düşünen toplumlar var mı?

Hemen arkasından, çok yakınımızda, neredeyse haftada birkaç defa kullandığımız, yollarını arşınladığımız Tem'de tırın yarattığı dehşet trafik  kazası...

Haberlerin sürekli bu şekilde dehşet halinde devam etmesi, sanırım artık, bu düzenin sonunun ya da kıyametin geldiğini gösteriyor. Hergün bir kıyamet kopuyor.
Ara da ben birşeyler atlamış olabilirim. Televizyonun hiç açılmadığı evimizde. Biraz keyiflenmek için girdiğim internet ortamında, aldığım son haberde Van'da ki deprem.
Sıkıntılar devam ediyor...
Önümüzdeki hafta umarım herşey daha güzel olur...

Şu an tek yapmamız gereken, moralimizi yüksek tutmak için, kendimiz için olumlu şeyler yapmak. Toplum olarak pozitif şeyler yaparak, pozitife dönmek.

Yorumlar

Hayat İzlerim dedi ki…
Güçlü olmalıyız, inadına, hepimize geçmiş olsun, güzel günler görmek umuduyla ...
okuyan dedi ki…
Maalesef üst üste bir çok olumsuzluklar, üzücü olaylar yaşıyoruz. Rabbim daha beterlerinden korusun. Moral falan kalmadı.
Deli Anne dedi ki…
son 24 şehitle fena halde dağıldım ben. Sanki gerçekten kırıldım içerden ve toplayamıyorum parçaları. Sonra birden bir duygu kapladı her yanımı. Diyorlar ya -dünya lezzet yeri değil!-. Değil işte. Tam bunu hissediyorum. Heves, istek, arzu da neymiş diyorum. Ben kendi adıma %100 mutlu olsam dahi, ki mümkün değil, etrafta hep mutsuzluk, elem, keder olacak.. E ne diye diyorum o zaman bunca çaba, bunca tutunmaya çalışmak bu yalan dünyaya...
Selma Er dedi ki…
Biz,Türk Halkı o kadar çok acı yaşadık ki..Neyse ki dayanıklıyız,metanetliyiz.Dualarımız şehitlerimiz,depremde hayatını kaybedenler ve yaralılarımızın iyileşmesi için..Daha çok can kaybı olmaz inşallah.
zero dedi ki…
O kadar sıkıcı ki olan biten her şey... Diyecek birşey yok, dön dolaş aynı kelimeler, isyanlar... Sonuçsuz, neyazık ki! Gün içinde bir yazı yazmıştım mesela, akşam yayınlarım diye. Pat yine bir felaket haberi. Yani öyle bir durumdaki her şey, içindeki enerjiler çekilip kukla gibi ruhsuz, mimiksiz yaşamak zorunda kalan insanlar haline geldik. Bazen bir dağ başına kapanıp her şeyden ve herkesten uzak yaşamak belki daha iyidir diye düşünmüyor değilim. En azından sinir sistemi sağlam kalır insanın.
Didem Yazici dedi ki…
Ah Zeynepcim, ne kadar keyifsizim bilsen... Şehitlere çok canım yandı. O geçmeden Van'daki depremi duyunca kahroldum. Birsürü ölenleri, yaralananları, sakat kalabilecek insanları, depremden canını kurtarıp eziyet çekenleri düşündükçe ağlıyorum. Sürekli ağlıyorum. Sinirlerim bozuldu...
Sinirlerimin bozuk olmasının diğer sebebi de anlamsızca gün geçtikçe kabusa dönen İstanbul trafiği ! Trafikteki kazalar ve yoğunluk beni canımdan bezdirdi son günlerde...
Aslı dedi ki…
İnsanlara bakıyorumda hepimiz aynı duygulardayız. Acı çekiyoruz..
benim inancım hep bu dünyanın ve yaşamın cehennem olduğu ve ölünce cennete gideceğiz şeklinde. Hep bu şekilde de kanıtlanmıştır hayatta. hiçbir zaman tam olarak huzur, mutluluk yok. hep bir kademelerden geçiyoruz, herkes bazı sıkıntıları sırasıyla yaşıyor. ölen de cennete gidiyor. Herkes cezasını burada tamamlıyor... Geride kalanlarda cezasını çekmeye devam ediyor.

Popüler Yayınlar