27 Aralık 2011 Salı

BU AKŞAMIN KEYFİ... KİTAPLAR

Natalicim bana süpriz yapmış. Beni başka diyarlara götürmesini dileyerek, çok sevdiğim ya da kendimi tam olarak ifade edemediğim , en sevdiğim yazar Orhan Pamuk'un bir kitabını göndermiş. "BABAMIN BAVULU " 2006 Nobel konuşması. Elime alır almaz hemen orada , işyerinde okumak istedim. Küçücük minicik ama değeri çok büyük, etkili bir konuşmanın kitabı. Hatta üç konuşmasını içeriyor. Ama ben bunu daha sonra anlatmak istiyorum.
Sadece ilk sayfalardan bir alıntı... 
"Çocukken bu küçük bavulu açıp yolculuktan dönen babamın eşyalarını karıştırdığımı, içinden çıkan kolonya ve yabancı ülke kokusundan hoşlandığımı hatırlıyordum."   Dedemin ve teyzemin İsviçre'den geldiği zamanlarda , getirdikleri bavulların ya da çantaların içine düşer, İsviçre kokuyor, yabancı hava, uzaklardan geldi , derdim küçükken. Kahve, naneli ciklet, parfümlü mendiller, değişik kolonyalar,  sabunlar, çamaşırların yumuşatıcı kokusunu içime çekerdim. Babaannem, kalmaya geldiğinde de , evinin kokusu nasıl bavuluna girmiş, derdim. 

Aynı paketin içinden Buket'in emaneti de çıktı.Çifte mutluluk yaşadım. Beni girdap gibi içine çeken bu kitabın resim dolu sayfaları arasında kayboluverdim. John Berger'in kütüphanemde bir kitabı var, ama henüz okumadığımı farkettim. John Berger  GÖRME BİÇİMLERİ .  Kitabın kapağından itibaren başlıyor kitap.
" Görme konuşmadan önce gelmiştir. Çocuk konuşmaya başlamadan önce bakıp tanımayı öğrenir. Ne var ki başka bir anlamda da görme sözcüklerden önce gelmiştir. Bizi çevreleyen dünyada kendi yerimizi görerek buluruz. Bu dünyayı sözcüklerle anlatırız ama sözcükler dünyayla çevrelenmiş olmamızı hiçbir zaman değiştirmez...."  anlatacak öğrenecek, öğretecek o kadar çok şey var ki bu kitapta. Buketçim bana bir hazine hediye etmiş meğer.

Ben şimdi köşeme çekiliyorum. İki yeni kitabımla keyifli dakikalar geçirmeye...

9 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Derin duygular yaşatsın sana,bana yaşattığı gibi, mutlulukla oku canım:)
Başucu kitabım benim, senin için de öyle olacağından eminim...

Didem Yazici dedi ki...

Keyfine keyif katsın yeni kitapların Zeynepcim :) 2012'de bol bol kitap okuyacağın zamanların olmasını diliyorum ayrıca :)

okuyan dedi ki...

Keyifli okumalar.

cafenoHut dedi ki...

Ben epey önce okumuştum şu Görme Biçimlerini ama şu anda aklımda hiç birşey yok. anlamadan okudum büyük ihtimalle. Şimdi tekrar okusam çok daha iyi olacak.

Sana da keyifli okumalar.

Tuna dedi ki...

Kitapların çok güzel.Babamın bavulu harikadır.İyi okumalar :))

Meyra dedi ki...

güzel yüreklerden gelen kitap hediyesinin tadı bambaşka değilmi Zenepcim:)
Görme Biçimlerini daha önce bir arkadaşım tavsiye etmişti çok dikkatli okunabileceğini satır aralarında aklının köşesinde kalacak bir çok bilgi verdiği gibi kitaba dair aklımda kalan tavsiyeler vermişti..seninde bilmeni istedim nedense:)sevgiyle kal...

Buket dedi ki...

canım, inşallah zevk alarak ve sana birşeyler katarak okursun. küçük bir hediyeydi beğenmene çok sevindim. öpüyorum...

HYPATİA dedi ki...

Ne güzel dostluk kurmuşsunuz imrendim doğrusu...kitaplar ve yaptığınız alıntılar harika...keyifli okumalar :)

Aslı dedi ki...

Çok severek okudugum bir kitaptı, sizede iyi okumalar..