26 Aralık 2011 Pazartesi

MEHMET TURGUT "5199" FOTOĞRAF SERGİSİ

Haftasonu Palladium'a gittiğimizle bu sergiyle karşılaştık. Herkesin ilgisini çeken bir yerde ve boyuttaydı fotoğraflar. Bence çok akıllıca hazırlanmış. Photoshoplu fotoğraflar ve diğer taraflarında sokak fotoğrafları.
Serginin adıda 5199 , bu sayılı kanuna dikkat çekiyor. Sanatın amacı da dikkat çekmek değil midir... Sonrasında insanın özeline bırakır. Özele girmez, kapısının önüne kadar gider sanat, imkan verir. İfade eder, düşündürür. Sanatın irite etmeden, dikkat çekmesini seviyorum. Buyrun sergiyi gezmeye... fotoğraflar katalog çekimi.


SERRA YILMAZ
" İnsan hakkına saygısı olmayandan hayvan hakkı bekliyoruz."

SİNAN GÜLER
"Onlarla hayat çok daha keyifli, çekilebilir ve yaşanabilir."

LEVENT ÜZÜMCÜ
"Hayatta herşey bir illüzyonun parçası. Hayvan İnsanlar, İnsan Hayvanlar..."

BURCU GÜNEŞ
"İnsanlar Konuşarak anlaşamazken, hayvanların bir bakışı herşeyi anlatmaya yetiyor."

YÜKSEL AKSU
"İnsan hakkı ve hayvan hakkı birdir, aynıdır,yekparedir. Canlıya aittir."

OBEN BUDAK
" En yakın dostunuzu parayla satın almanız kadar saçma birşey olabilir mi?"

YEKTA KOPAN
"Canlı bir varlık olmakla gurur duymak gerekli, insan olmakla değil."

MERT FIRAT
"Bazen bilirsin, mahallede kedi ve köpeklere su, mama sağlayanlar "Mahallenin Delisi" olurlar. Hadi biraz deli olalım, dert değil. İyidir delilik."

DEMİR DEMİRKAN
"O kadar eziyete maruz bıraktığımız hayvanların, dönüp bizden hala intikam almamasına şaşırıyorum."

DİDEM SOYDAN
"Hayvanların hislerini ve sezgilerini kaybetmemiş olmaları harika."

RIZA KOCAOĞLU
"Hep öteki var; Halklar, cinsler birlikte yaşamıyorken, hayvanlar da bundan nasibini alıyor fazlasıyla."

9 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Çok ilginç ve iddaalı bir sergi...etkisi büyük.

okuyan dedi ki...

süper hatta süper ötesi bir sergi... iyi ki paylaştın...

Didem Yazici dedi ki...

İddiali bir sergi. Umarim amacina ulasir.

Hande dedi ki...

Çok etkilendim. İnsan sevmeyen hayvan sevmez.Umarım insanların kalbini yumuşatmayı başarır,tabi anlayabilene.Teşekkürler paylaşım için,sevgiler.

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Çok beğendim, sanatçı olmanın farkını da ortaya çıkarmışlar. Toplumsal sorumluluklara katılan tüm sanatçılar gözümde ayrı bir yerdedir her zaman.
Amacına ulaşacağını düşünüyorum.

Ülkü dedi ki...

Çok değişikmiş ilginç :)

Şuna göz atarmısın sevgili Zeynep ;
http://yollariminbaslangici.blogspot.com/

Peri Tozu Fotoğraf dedi ki...

Fotoğraflara bakarken o kadar etkilendim ki… Keşke İstanbulda olsaydım da bende doya doya gezebilseydim bu sergiyi.

Buket dedi ki...

çok başarılı bence..görmek isterdim..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sergide özellikle Palladiumda olduğu için , fotoğraf çekmek yasaktı. Kataloğunda ki tüm sergilenen fotoğrafların çekimini yapıp paylaştım sizlerle. Dev boyutta olması çok dikkat çekiciydi.Özellikle çocuklar bence duyarlık olma konusunda ve neyi dramatikleştirdikleri konusunda gerekli mesajı aldılar.