11 Ocak 2012 Çarşamba

KÜÇÜK İSTAVRİT


KÜÇÜK İSTAVRİT
Küçük istavrit yiyecek bir şey sanıp hızla atıldı çapariye..
Önce müthiş bir acı duydu dudağında
Gümbür gümbür oldu yüreği
Sonra hızla çekildi yukarıya
Aslında hep merak etmişti denizlerin üstünü 
Neye benzerdi acep gökyüzü
Bir yanda büyük bir merak
Bir yanda ölüm korkusu..
Ne çare balıkçının parmakları hoyratça kavradı onu 
Küçük istavrit anladı, yolun sonu..
Koca denizlere sığmazdı yüreği 
Oysa şimdi yüzerken küçücük yeşil leğende
Cansız uzanıvermiş dostlarına değiyordu minik yüzgeci..
İnsanlar gelip geçtiler önünden,  bir kedi,
Yalanarak baktı gözünün içine,
Yavaşça karardı dünya başı da dönüyordu.
Son bir kez düşündü derin maviyi, beyaz mercanı
Bir de , yeşil yosunu..
İşte tam o anda eğilip aldım onu..! 
Yürüdüm deniz kenarına
Bir öpücük kondurdum başına
İki damla gözyaşından ibaret sade bir törenle saldım denizin sularına..
Bir an öylece bakakaldı.! 
Sonra sevinçle dibe daldı gitti, tüm kederimi söküp atarak
Teşekkürü de ihmal etmemişti
Birkaç değerli pulunu, elime avuçlarıma bırakarak...
Balıkçı ve kedi şaşkın baktılar yüzüme
Sorar gibiydiler, neden yaptın bunu niye…,

"Bir gün" dedim
"Bulursam kendimi yeşil leğendeki küçük istavrit kadar çaresiz,
Son ana kadar hep bir umudum olsun diye."
Namık Kemal



Çok şey ifade ediyor di mi.....
Bu sabah maillerimi okumaya başladığımda, sevgili hocamın gönderdiği bir şiirle günüme başladım.
Çok etkilendim ve ne kadar paralel hareket ettiğimi farkettim.

11 yorum:

Eren dedi ki...

İlk defa okudum bu şiiri, gerçekten çok etkileyici, paylaşımınız için teşekkürler:)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Çok güzeldi Zeynepcim, bana da gelmiş ama görene kadar seninkini okudum...
İbret verici bir yazı...

cafenoHut dedi ki...

Umarım o kadar çaresiz kalmayız.. Çok güzel bir şiir.

Meyra dedi ki...

bizlerde bu koca dünyada çaresiz kalmayalım!

zeynep dedi ki...

Zeynepcim ; ne kadar güzel bir şiir öyle , birkaç defa okudum , şairin neden yaptın bunu sorusuna verdiği cevap herşeyi özetliyor sanırım , teşekkürler tatlım .

Elifinelizi dedi ki...

Ne güzel bir şiir .
hep olsun umudumuz . olsunki geçen anları keyif ve neşeyle geçirelim . Çaresizlik uzak olsun bizden

Didem Yazici dedi ki...

O kadar çaresiz kalmayız inşallah Zeynepcim. Pozitif düşünelim :)

Buket dedi ki...

böyle umut dolu olabilirmiyim acaba..

Aslı dedi ki...

En korktugum şey çaresiz kalmak, hiç bir şey yapamamak. Çok acı verici ama bu hikaye umut verici..

severim deliyi dedi ki...

içimde garip bir hisle okudum şiiri..çok sevdiğim ama uzun zamandır unuttuğum bir şiirdi..hatırlattığın için teşekkürederim..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Sevgili severim deliyi,Aslı, Buket, Didemcim, Elifcim, Zeynep, Meyracım, Aydacım, Natalicim, ve Eren ; bence ne yaparsak onu görüyoruz. ne verirsek onu alıyoruz.... asıl olan bu.... çaresizliğimizi de kendimiz yaratırız ya da yaratmayız, bu şiirden bunu anladım ben.