22 Ocak 2012 Pazar

SÖMESTR ETKİNLİKLERİMİZ

faaliyet sonrası.
İlk sömestri tatilimiz başladı. Gerçi Melisa yine 15 gün boyunca eski Anaokuluna gidecek. Onun için evde kalıp vakit geçirme gibi bir olanak yok. Anneannesiyle kalsa, bütün gün televizyonun karşısından alamıyoruz, ya da anneannesiyle tartışıyorlar. Annemde 70'ini aştı, ağrıları var. Evde yatıp kalkıyor, az dışarı çıkıyor. Melisa'yla ilgilenecek gücü yok. 1 günü bile zor idare ediyoruz. Ondan sadece acil durumlarda yardım istiyoruz.

Melisa'ya eski anaokuluna gitmekten  keyif veriyor. Çok heyecanlı . Geçen seneden, bazı ilkokula giden arkadaşlarıyla da orada buluşmuş olucak. Hem ödevlerini de orada düzenli bir şekilde yaptırırlar diye düşünüyorum.

Cumartesi sabahı güneşli bir kış gününe içimde bir huzurla uyandım. Kendi kendime düşündüm, nereden geliyor bu huzur. Bu huzur; ödev ve zamanla yarışa biraz moladan geliyor. Bağırmadan çağırmadan daha sakin 15 günün huzuru. Sakinliğin huzuru...

Haftasonları için hergüne bir program yaptık. Bizde bunlardan keyif alıyoruz doğal olarak..
Dün Sakıp Sabancı müzesindeydik. Söz danışmanlığın düzenlediği ücretli ve ücretsiz eğitim programları var.
Eğitimler müzenin içinde ki atölyede. Önce atölyede müzeyi gezmeden önce kısa bir eğitim aldılar. Portre resim, natürmort, doğa resmi gibi ...  ( Detayını öğrenemedim , anlatmıyor  :)


Sonra müzede ki gündemde ki sergiyi gezdiler. BİR ÜLKE DEĞİŞİRKEN. 


Sakıp Sabancı Müzesinde ki güncel sergi...
Bir Ülke değişirken; Tanzimattan Cumhuriyete Türk Resim Sergisi
Sakıp Sabancı Özel koleksiyonu...


Şu an müzede büyük tadilat var. Sakıp Sabancının özel koleksiyonunu gezemedik, diğer galerilerde açılma aşamasında.


Katılımımızın hatırası.

Günün anısına...

Tavsiyem SÖZ danışmanlığa üye olun, sürekli etkinlikleri hakkında bilgi veriyor. Çocukların sanata ısınmaları için güzel bir fırsat. Hem ücretli, hem ücretsiz etkinlikleri mevcut. Sömestri tatilinin programının linki...http://muze.sabanciuniv.edu/sayfa/tatil-programlari

Bugünde İstanbul Büyük Şehir Belediyesinin çocuk oyunlarından birine gittik. Pırlatan Bal. Aziz Nesin'in yazdığı bir oyundu. Bizde keyif aldık. Neşeli, ders verici, renkli, müzikli, çok güzel bir oyundu. Didem'le birlikte gittik . Kuzular çok keyif aldılar. Ben de onlar kadar içten içe coştum. Benim için her zaman Aziz Nesin diyince akan sular durur, her ne kadar ülkemin insanları pek sevmesede , geriye bıraktıkları için önünde saygıyla eğilesi bir insan.

"Pırlatan Bal " oyunundan bir sahne.

15 yorum:

deeptone dedi ki...

ne güzelmiş semestr etkinlikleri.
:)

Aslı dedi ki...

Çocukların sanata yönlendirilmesi kadar güzel bir şey yok. Melisa bu yönden çok şanslı çünkü sizler gibi anne ve babası var.

Sakıp Sabancı müzesine çok uzun zaman önce gitmiştim bende :)

Didem Yazici dedi ki...

Dünkü faaliyete katılamadık ama bugünkü tiyatro çok neşeliydi :)

ne var ne yok ? dedi ki...

aman tanrım şu pırtlatan bal oyunu benim ilk oyunumdu ! ordaki kibirli kadın bendim 4. sınıfta oynamıştım bir an geçmişe döndüm çok çok güzel oyundur keyiflidir bir and geçmişe döndüm :)

zeynep dedi ki...

Melisacığıma mutlu ve doya doya eğlenebileceği bir tatil diliyorum canım .

cafenoHut dedi ki...

Ne güzel yaaa. Çocuk olup o atölyelere katılasım geldi.

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Bu tatilde ben de çok yorulmuşum ki aynı duygular içersindeyim. Sanki ben de tatile girdim. Çocukların ödev stresi, projeleri, getirilmesi-götürülmesi gerekenler derken resmen yoruluyormuş insan:)
Anaokuluna göndermek bence iyi fikir olmuş. Evde kendilerini yıpratacaklarına daha iyi bence.
Pırtlatan Bal oyunu çocukların okulunda her yıl çocuklar tarafından gösteriliyor. Benim oğlan da görevli, bu sene de. Çok severim bu oyunu:)
Sabancı`da güzel programlar olduğunu biliyorum. Buradan gitmek her zaman mümkün değil tabii, imkanları olanlar kaçırmasın derim...

Bolat dedi ki...

Çok şeker :)

Deli Anne dedi ki...

kendi adıma utandım ben.. böyle düşünmedim hiç ama maganda gibi annelik yaptığımı farkettim.. ne bir atölye çalışmasına katılıyor Selim, ne oyuna gidiyor.. daha gayretli ve uyanık olmam lazım.. teşekür ederim Zeynep'im uyandırdığın için.. öperim:)

cerenim.com dedi ki...

maşallah nefissiniz

mon clementier dedi ki...

okul olmayinca yapilacak ders yok diye ben kizlardan daha cok seviniyorum
ne kadar cok anliyorum
sanki okul olmayinca catisacak olaylar daha azaldigi icin iliskiler daha yumusak oluyor cocuklarla :)

Meyra dedi ki...

sömestr çocuğu olasım geldi Zeynepcim:))

Buket dedi ki...

hemen pelini çağırıp '' bak melisa neler yapmış '' dedim. hiç sesini çıkarmadan baktı bizimkisi :) bu atölye çalışmalarını bende biliyorum, yazın gelip katılmayı bile düşündüm ama olmadı. ne iyi yapmışınız..

İkiz Annesi dedi ki...

Keyifli olmuş etkinlikleriniz ne de iyi yapmışsınız.Çocuklar evde sıkılıyor fırsat buldukça keyifli ve öğretici bir şeyler yapmak lazım.

Yeşim dedi ki...

Canımm ne güzel düşünmüşsün keşke her anne senin yaptığını yapabilse. İyi tatiller size :)