7 Mart 2012 Çarşamba

HAFTASONU İSTANBUL AKVARYUMDAYDIK...

Bu akvaryum gerçekten görülmesi gereken , hatta gerekirse 2 defa ziyaret edilesi bir mekan, ya da vakit ayırıp bütün bir günü küçük molalar vererek gezin derim. Mola için kafeleri de var.


Bütün dünya denizlerinde yaşayan balık türlerinin içinde bulunduğu bir akvaryum. İnteraktifliği süper. 16 farklı tema var ve sıkı durun bir amazon orman var içerde. İnanamadım.
16 farklı tema; Karadeniz, İstanbul Boğazı, Marmara Denizi, Çanakkale Boğazı, Ege Denizi, Süveyş Kanalı, Kızıldeniz, Antartika, Akdeniz, Cebelitarık, Doğu Atlantik, Orta Atlantik Sırtı, Batı Atlantik, Panama Kanalı, Pasifik Okyanusu, Nautilus ( Denizaltı), Amazon Yağmur Ormanı.

Aslında gezmeyi bu kulaklıklarla yapmak daha avantajlı. Ama biz niye edinmedik anlamadım. Bir daha ki sefere mutlaka. Çünkü çok fazla görsel şey olduğu için duvarda ki bilgilendirme panolarını okumak hem zaman alıcı, hem de yorucu... Melisa için rahat oldu.

Ne yalan söyleyeyim, balıklardan çok, akvaryumların görselliği dikkatimi çekti. Düzenlemeler , ışıklandırmalar, interaktif bilgilendirmeler, dekorlar , çeşitlilik, heykeller, renklilik, temalar , canladırmalar ...

İlk girişte Nuh'un gemisi karşılıyor.
Geminin dışı etkileyici, ama ben içini daha çok sevdim.
O hayvanları orada hissetmek güzeldi.

Panolarda kısa bir tarih bilgisi ve genel bilgileri bulabiliyorsunuz.
İnanın okuması çok zevkli.
Kısa ve net.
İstanbul Boğazında ki tüm balık çeşitlerini bu havuza koymuşlar. Görsellik çok güzeldi.

Marmara Denizi

 

Çanakkale Boğazı, tarihi, Truva, balıkları...
Ege denizi, Efsaneleri , antik kent, ve balıkları...




Mola... Biz oturup soluklanmadık ama siz mutlaka mola verin.

Süveyş kanalının tarihi, nasıl açılmış, geçiş ücretinden tutunda, enine,
derinliğine kadar tüm ayrıntı ve doya doya balıkları...

16 holünde kendine özgü bir atmosferi, rengi, dekoru vardı. Balıklardan çok inanın bunlar ilgimi çekti.

Palyaço balığından sonra , beğendiğim diğer balıklar. Beyaz sedefli, ve düzenli yüzüp beni çok büyülediler.


Palyaçom ve mercenları...

Küresel ısınmayla buzullar eridiğinde ne olucak. Hangi şehirler sular altında kalıcak. Yukarda ki çizelde 55 metreye ulaştığında siyah noktalar sular altında kalıcak.

Akdeniz'den bir kesit


Cebelitarık boğazını Herkül açmış biliyormuydunuz ...
HERKUL
Batık gemide çok enteresandı. Gerçekten kendinizi bir batıkta hissediyorsunuz.

Batığın içinde Mors alfabesi _._.  ile mesajlaştık. :)

inanın bir tek kokusu eksikti.

Bu noktadan sonra Atlantik okyanusunun, Panama Kanalının, Pasifik okyanusunun 4 bölmesini hatırlayamıyorum bile , çok yorulmuştuk. 

Nautilus ( Denizaltı) 100-200-300-400 feet'te yaşayan balıkları getirmişler. Ama onlara ne gücüm yetti, ne de fotoğraf makinamın şarjı.


En son bölüm Amazon Ormanı sanırım herkes için süpriz bölüm. Çünkü Amazon Yağmur ormanını taşımışlar.
Hem iklimini , hemde bitki örtüsünü. Timsahlar, zehirli kurbağalar, yılanlar, örümcekler, pirana balıkları, capybara (çok büyük fare ya da tavşan) . İçerisi lambalarla ısıtılıyor. Yine yüksekten sulama sistemiyle yağmur ormanı , ve nem atmosferini yaşatmışlar.


Bu postu 3 günde hazırladım. Fotoğrafları ayıkla, seç, yükle...Yüklemekten yoruldum. Fotoğraf makinamım şarjı bitrince gerildim. Gezmesi zaten çok yormuştu, aslında anlatacak çok şey var ama yoruldum. Yorgun argın gezince, bu kadar oluyor.Ben size burayı mutlaka gezin derim. Biz bu hafta hiç dilimizden düşürmedik.   

15 yorum:

çakıltaş dedi ki...

biz de çok beğenmiştik, özellikle de amazon ormanları bölümünü...
Defne biraz daha büyüdüğünde yeniden gitmek istiyorum...
çok güzel anlatmışsın, uğraştığına değmiş:)

Aslı dedi ki...

O kadar ayrıntılı ve güzel anlatmışsınki. Fotoğraflar her şeyi söylüyor zaten. Uzun uzun baktım. Florya'daki akvaryuma gittik ama buna henüz gidilmedi. Mutlaka gidilecek. Özellikle bu anlattıklarından sonra..

okuyan dedi ki...

Ne zamandır benimde aklımda ama bir türlü nasip olmadı gidip görmek.
Fotoğraflar çok güzel, ellerine sağlık. Ne de güzel anlatmışsın.
Sevgiyle kal.

laleninbahcesi dedi ki...

Turkuazo'yu gezmiştik biz de sanırım farklı burası..
Başım dönmüştü bir süre sonra:))

A-H dedi ki...

Ne guzel birsey yapmislar, daha da cogalmali bu tur yerler ulkemizde bence ;)
Birde merak ettim o bahsettikleri tum balik turleri rahatca yasayabiliyormu denizlerimizde. Buralardaki deniz florasini gordukten sonra uc yani denizlerle kapli ulkemin denizlerinin haline icim aciyor cunku :/

zeynep dedi ki...

Kadınlar günün kutlu olsun , sevgiler.

Sihirli Günce dedi ki...

Biz niyeyse bayram gününü seçmişiz gitmek için.(Geçen bayram gitmiştik)
İnanılmaz kalabalıktı.Ama yine de çok eğlenmiştik.Ama dediğin doğru belki bir kez daha gidersek çok daha iyi bir gezinti olur:)))

colette dedi ki...

Zeynepciğim ne kadar çok imrandim anlatamam. Hep derim ya '' siz Nataliyle İstanbul'u yaşıyorsunuz '' diye...

Elifinelizi dedi ki...

Canım benim ilk tvde izlemiştim ve bitmesin dahada detaylı anlatılsın istemiştim . Şimdi senin fotoğraflarındada aynı hissi yaşadım . Gerçekten mükemmel bir yer yapmışlar . Umarım bir gün gitme şansım olur . Çok merek ediyorum saatlirmi geçiririm sanırım . Dolu dolu geçmiş nadide günlerden birini bizede yaşattığın için çok teşekkür .
gerçi yorulmuşsun , şarjında bitmiş lakin yinede değimiştir diye düşünüyorum :)

birdysevda dedi ki...

Güzel kareler seçmişsin,meraklandım ben de doğrusu minik yeğenimi alıp gideceğim en kısa zamanda.

Buket dedi ki...

bu kış eşimin fabrikası gezi yapacaktı ama çok kar yağınca iptal oldu. pelinle katılmayı planlıyordum. sayenizde gezmiş kadar olduk..

Nesrin dedi ki...

çok güzel gözüküyor fotoğraflar. bende çok görmek isterim . umarım en kısa zamanda görebilirim :)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Çok güzel hazırlamışsın postu Zeynepcim yorgunluğuna değmiş, ellerine sağlık...
Ben de görmek isterim ama böyle yerler beni çok yoruyor nedense ama belki bir hafta içi görülebilir:)
Çocuklar için de müthiş bir ortam, çok iyi yapmışsınız gitmekle...
Sevgiler canım:)

Didem Yazici dedi ki...

Bende gezmis kadar oldum sayende Zeynepcim :) Emre okulla gittigi icin ben gormemistim, sayende bende gordum. Yorgunluguna deymis :)

Melange dedi ki...

o kadar keyifli ve güzel detayli anlatiyorsun ki gördügün yerleri Zeynep, seninle beraber gezmis gibi oluyorum hep..cok tesekkürler

Sevgiler ve mutlu bir hafta dilerim