27 Mart 2012 Salı

İKİ KİTAP / PARASIZ YATILI ..FÜRUZAN - İNSAN NE İLE YAŞAR...TOLSTOY

Geçen hafta hayatıma çok güzel iki kitap girdi. Füruzan'ı Leylak Dalı'nın sayesinde tanıdım. Onun en sevdiği kitaptı Parasız Yatılı. Füruzan daha evvel hiç okumamıştım. Bu kitabı başlangıç olarak seçtim. Anneannelerimizin sandğı gibi bir his veriyor anlatımı. İğne oyası gibi, sararmış danteller gibi, bakır kaplar gibi, mis kokulu eski sabunlar gibi. Anlatımının nedenli itinalı, detaylı, nostaljik olduğunu anlatmak için bu tabirleri kullandım. Merak ederiz ya, ninelerimizin yatağını, tasını, toprağını, kokusunu, onları getirmiş önümüze. Ben Leylak Dalının tavsiyesiyle hemen aradan Edirne köprülerine öncelik verdim. Ne diyeyim ki, bir kere okumayla yeter mi, iki kere okuyuverdim. 
O kadar alıntı yapacak yer var ki, seçemedim.
En çok aklımda kalan :)
"Abe oldunuz siz de bir tango " :))
 Bende ki genel intiba, Füruzan bu öyküleri yazmışsa, kesinlikle bunları yaşamıştır ya da dinlemiştir, ya da gözlemlemiştir. Bir yazar yaşadıklarının fotoğrafını çekmiş, diye tanımlamak daha doğru....
Füruzan'ı okuduktan sonra sevgili http://www.leylakdali.blogspot.com/ 'nında yazılarının aynı tat ve dokuda olduğunu anladım. Özellikle anılarını anlattığı yazılarda.


Diğer kitap, İnsan ne ile yaşar ?
Bize neden bu kitabı okul yıllarında , ilkokul sıralarında otururken okutmadılar ki diye çok düşündüm. Geçen haftalarda ki iç sıkıntılarım ( çevreye bağlı) neticesinde, şirket doktorum bana hediye almış bu kitabı.
Okumayanlar için bahsetmek mi lazım , bahsetmemek mi, merak uyansında herkes okusun mu.
İnsan'ın içinde olan ya da olmayan sevginin anlamını, insan ne ile yaşar, insana ne verilmemiştir, bir insan için ne kadar toprak parçası gerekli, bir insanın en çok ihtiyaç duyduğu kişi kimdir, neden herkese göre kendi dini en geçerlidir... Tolstoy öyle güzel öykülemiş ki bu konuları. 70 sayfalık kitabı 1 saat içinde bitiriyorsunuz ve ermiş oluyorsunuz.
"İnsanlar arasında yanlışlık ve anlaşmazlıkların nedeni gururdur. Her millet Tanrı'yı kendi yaptığı tapınaklar içine hapsetmek, dünyanın geri kalanından O'nu saklamak istiyor..."
"İki metreden az bir toprak parçası insana yeter, artar bile..."
" En çok ihtiyaç duyulan kişi , o an yanınızda olandır; çünkü o insanın hiç kimse , ne zaman, kime, ne gibi bir ihtiyacı olacağını bilemez..."
" Kim yüreğinde sevgi taşırsa Tanrı'ya yaklaşır; tanrı da o kişinin yüreğindedir, çünkü sevgiyi yaratan O'dur..."

Mutlaka okuyun.

Not: Günlerdir buralardan uzağım.Melisa'nın hastalığı, geçen hafta ateşinin 35 dereceye düşmesiyle, bize birkaç gün endişeli günler yaşattı. Nedeni bulunamadı. İlacı kesince normale döndü. Bende geçen cumadan beri, önce grip, sonra üst solum yolu enfeksiyonu ve alerjik ritnit ya da rinit ya da ritmikle uğraşıyorum, göz, burun, ses telleri, ciğer hepsi yer değiştirdi. Çözmeye çalışıyorum. Bugün dinlenmedeyim...

15 yorum:

Sessiz Prenses dedi ki...

Sanırım hava değişikliği nedeniyle olsa gerek..Çok Geçmiş olsun..

Madamella dedi ki...

İnsan Ne İle Yaşar ne güzel bir kitaptı! Keyifli okumalar..

colette dedi ki...

Zeynepciğim ben de hanidir uğrayamamıştım sana. Çok çok geçmiş olsun Melisaya da sana da... Firuzan'ı ben gençlik yıllarımda okumuştum,o zamanlar pek çok kadın yazar vardı ve hepsi de çok başarılıydı. Adalet Ağaoğlu,Sevgi Soysal,Firuzan,Oya Baydar... Şimdilerde Elif Şafak'ı okuyorum ama o da medyada fazlaca yer aldı bu da beni rahatsız etti İnsan ister istemez reklam kokan hareketlerden kaçıyor işte böyle... Okumak iyidir insanı güzel ve mutlu kılar bilginin ışığında. Sevgiler canım !

Leylak Dalı dedi ki...

Zeynepcim, çok geçmiş olsun hem Melisa'ya hem sana. Dilerim tez zamanda eski sağlıklı halinize dönersiniz, bahar geliyor canlanma zamanıdır:)
Füruzan'ı beğendiğine sevindim, tavsiyem üzerine bir kitap alınıp hoşa gitmezse üzülüyorum. Ama diğer kitaplarını da okumanı öneririm, daha çok seveceğine emin olabilirsin. Bilhassa 47'liler olağanüstü bir romandır. Ha bir de benim yazım tarzımı Füruzan'a benzetmişsin ya, bu hayatta alabileceğim en büyük iltifat olabilir benim için:))
Baharla keyfinizin artması dileğiyle...

Amak-ı Hayal dedi ki...

İnsan sevgiyle yaşar:) bunu o kitap çok güzel anlatır lev nikolayeviç tolstoy kitapları çok güzeldir..

Aslı dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun.

Parasız Yatılı'yı okudum ve çok severek okudum. Tolstoy'un bu kitabını okumadım ama alıp okumam gerektiğini anladım..

cafenoHut dedi ki...

Kendime nazar değdireceğim diye korkuyorum bu kış hiç grip olmadım ama ortalık hastalıktan kırılıyor resmen, ikinize de çok çok geçmiş olsun.

cafenoHut dedi ki...

Kendime nazar değdireceğim diye korkuyorum bu kış hiç grip olmadım ama ortalık hastalıktan kırılıyor resmen, ikinize de çok çok geçmiş olsun.

xcelis dedi ki...

Çok geçmiş olsun.Füruzanın anlatımını bende çok severim kitapları çok akıcı ve derin.

laleninbahcesi dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun her ikinize de. Bir keresinde Gamze'nin ateşi de 35'e düşmüştü. Nasıl paniklemiştik. Ama aynı hafta arkadaşımın kızı da aynı şekilde olmuştu. Nedeni bulunamadı bizim de.

Parasız yatılı, benim ilk ergen kitabımdır. Yani çocuk kitapları okumaktan onunla çıktım daha sanırım orta ikinci sınıfta idim:)

Artık bahar geldi umarım bundan sonraki günler çok daha keyifli olur.

Sevgimle

Buket dedi ki...

Zeynepcim, çok geçmiş olsun hem Melisa'ya hem sana. Dilerim tez zamanda eski sağlıklı halinize dönersiniz.. merak etme pelinin de küçükken 35 dereceye düştüğünü biliyorum. yükselse bir dert , düşse ayrı..ama bahar ayları geçiş ayları ya hastalanma riski yüksek..

Bolat dedi ki...

Bu kadar mı olur arkadaş en sevdiğim iki yazarı yanyana koy :))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

umarım bu hastalıklar son olur. Uğramayana da daha uğramasın.
Tavsiyeler sayesinde birbirimizi teşvik edip, yeni kitaplarla tanışmak yeni dünyalar keşfetmek beni çok mutlu ediyor.
Hepiniz sevgiyle kalın.

birtutamkekik dedi ki...

çoooook geçmiş olsun ikinize de..
acil şifalar dilerim..
leylağım sayesinde çok cici kitaplar okudum bende..
sağlık ve huzur dolu hafta sonları canım..
sevgiler..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim çoook geçmişler olsun, gitsin artık...
Füruzan okuyanlar arasına sen de katıldın, ben de Edirne Köprüsünü okuyorum şimdi, çok güzelmiş:)