3 Nisan 2012 Salı

FİZİKSEL HAZLARIMIZ .... Kış günlüğü / PAUL AUSTER

Birçok biyografi okudum şimdiye kadar.  Paul Auster'in bu kitabında ki anlatı bana farklı geldi. Okurken , herkes kendinden birşeyler buluyor. Bence herkese kendinden birşeyler bulduruyor kitabında. Daha çok başlardayım. İlk 30 sayfada bile, hayatım boyunca, başıma gelen aksilikler silsilesi, aynı hız ve şiddette , bir başkasının başına da gelebiliyormuş, diye düşündürüyor. Bir insan bir beden taşıyorsa , fiziksel zevkleri ve eziyetleri aynı. Hepimizin böyle bir manifesto çıkarması ne hoş olurdu. Çok rahat yazılmış ve bu rahatlıkla sanki karşımda oturup anlatıyor, bende dinliyorum havasında akıp gidiyor kitap.

Beni çok etkileyen bir kısmından bahsetmek istiyorum....

" Fiziksel hazlar ve fiziksel acılar. En öncelikli ve en önemli olan cinsel hazlar; ama bunun yanı sıra yemek ve içmek, sıcak su dolu bir küvette çırılçıplak yatmak, kaşınan bir yeri kaşımak, aksırmak....... yatakta fazladan bir saat kalıp keyif yapmak, ilkbahar sonu ya da yaz başında ılık bir öğleden sonra yüzünü güneşe çevirip sıcaklığın tenine yayılmasını hissetmek gibi hazlar var. Fiziksel haz duyduğun sayısız olay var; bir ya da birkaç kez haz duymadan geçen tek bir gün bile yok; ama fiziksel acılar hiç kuşkusuz çok daha ısrarcı ve inatçı, gözdenin hemen her yeri zaman zaman ağrıya, sızıya maruz kalıyor. Gözler ve kulaklar, baş ve boyun, omuzlar ve sırt, kollar, bacaklar, boğaz ve mide, bilekler ve ayaklar..... "

Fiziksel hazları kendimizce çoğaltabiliriz bu bizim elimizde. Bu sayfaları okuduktan sonra, bu hayatı çekilir yapmak aslında kendi elimizde olduğunun farkıdalığına vardım.  Kendimiz için, fiziksel hazlarımız için birşeyler yapmalıyız diye düşünmeye başladım. Paul Auster, fiziksel haz duymadan geçen bir günümüz yok demiş, ama ben bu genellemenin dışında kalıyorum diye düşünüyorum . Her günümü değerlendiriyorum şimdilerde...

Kendim için ne yaptım, ne yapacağım... Bugün neden keyif aldın, planın nedir diye sormaya başladım.
Hadi hayırlısı...

13 yorum:

Didem Yazici dedi ki...

Bende bu kitabı okumaya başlayayım artık !

Aslı dedi ki...

Okurken farkında oluyor insan sanırım. Şimdi bakınca ne kadar haz duyduğum şeyler varmış dedim. Önemli olan Farkındalık, bu kitabını okumadım, alıp okumalıyım..

cafenoHut dedi ki...

Funda okuyor şimdi o kitabı, aslında çok gıcık bir huyum var, eğer bir kitabı Funda benden önce okumuşsa hevesim kaçıyor sinir oluyorum ve pek okumak istemiyorum. Ama tabi Funda o kadar çok kitap okuyor ki bu sefer bana hep saçma sapan şeyler kalıyor:) Şu sıralar ben her fırsat bulduğumda fotoğrafçılıkla ilgili şeyler okumaya çalışıyorum ama verdiğim paragraf çok hoşuma gitti, bu seferlik Funda'dan sonra ben okuyayım bari bu kitabı:)

Buket dedi ki...

aslında sağlıklı geçen her anımız haz ve mutlulukla dolu olması lazım. gördüklerimizi, duyduklarımızı içimize sindirmeliyiz, hayatı estetik yaşamalıyız.

Kardeşim dedi ki...

Hayat kısa...en keyifli haliyle ve yararlı bir şekilde geçirmek lazım...

MAVİANNE dedi ki...

kitap elimde bitmemesi için yavaş okuyorum :))))
sadece akşam işten dönerken serviste okuyorum
ben de çok sevdim
bu haz meselesi önemli gerçekten de
her günümüz bu şekilde boşa geçmez kendimize iyilik yapmalıyız
jazz'a bayılırım siteye hemen gideceğim
teşekkürler canım
öpüyorum seni

Cihan dedi ki...

bahcemden selamlarrrrr

Sağır Sultan dedi ki...

Bunların farkında olup hayatı dolu dolu yaşamama rağmen şu "uyandıktan sonra yatakta keyif yapma " zevkini neden bilmem kendime hep fazla görürüm.
öyle bir yazmışsınız ki kitabı alıp okuyasım geldi :)
eklemek istediğim bir haz daha var ki
insana yaşadığını hissettiren ve
en fazla huzur veren haz.
tanımadığın birine iyilik yapma
bir çocuğu sevindirme
bir kulluk vazifesini ifa etme...

kitaptan başka alıntılar da bekleriz
saygıdeğer Ablam;
takipteyiz :)

Sağır Sultan dedi ki...

ufak bir bilgilendirme;
Yaşamaktan zevk aldığını söyleyen bu üstteki kişi 9 yaşından beridir 23 yıldır hemodiyaliz tedavisi gören
yani fiziksel ve ruhsal eziyetleri de bilen biri.
kısaca çok susadıktan sonra içilen bir bardak soğuk su,
hepsine bedel. Hamdolsun.
ne mutlu o tadı ala ala yaşayanlara.

Meyra dedi ki...

ne kadar doğru hayata dair herşey bizim elimizde! okumalı ama nasıl Zeynepcim daha elimde bi dolu kitap var:(( öyle güzel bir alıntı yayınlamışsın kayıtsız kalmak mümkün değil.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Ferhat Merhaba,

kitabı okuduktan sonra sana gönderebilirim, bana adresini gönderirsin.
Umarım sağlığında yerindedir.

Meyracım, bir yerden başlaman lazım.

Cihan, en kısa sürede ziyaret edeceğim.

Mavianne, ilerledikçe farklı boyuta geçti kitap, ilk deneyimler :)

Kardeşim; hergün soruyorum kendime, kendin için ne yaptın diye.

Cafenohut ; mutlaka oku, inat etme:)

Buketçim, Bu satırları okuduktan sonra biraz daha hisli bakmaya başladım.

Aslı; liste yapmak lazım, haz aldıklarımız almadıklarımız;

Didemcim; keyifle okuyup bitireceğine eminim, 30-50 sayfa arası deneyimleri var. sanırım bu sekılde erkekleri daha iyi anladım.

bir kase lezzet dedi ki...

TANIŞTRIĞIMA MEMNUN OLDUM ZEYNEPCİM.
:)
ÇOK HOŞ KİTAP KONUSU USLUBU HARİKA
:)
BANA DA BEKLERİM CANIM:)
GEL SANA ÇOK HOŞ LEZZETLER İKRAM EDEYİM.

Syhn dedi ki...

ve belki de bir gün bir kitap okudum ve hayatım değişti diyeceksin.
böyle hayatımızda yer eden kitapları daha çok seviyorum ;)