17 Nisan 2012 Salı

MİNİK KIZIM


Uzun zamandır Melisa'nın olaylarından bahsetmemiştim.

Bu sabah mutfakta birşeyler oldu ama ne oldu diye bile soramadım vakitsizlikten. Sadece babamızın " Melisa biliyor musun , senin 5 kardeşin daha var " dediğini duydum. Sonra koştum mutfağa, Melisa'nın " gerçekten mi baba, neredeler ?" sorusuna ve gözlerinde ki ifadeye şahit oldum. Babası da teker teker tanıştırdı :) " Bu ilk kardeşin, bu ikincisi, bu üçüncüsü...."

Okuldan eve hep ödev geliyor. Aslında etütte yapılması gerekiyor. Ama bizimkisi çizgi film izlemeyi ya da başını masasına koyup uyumayı tercih ediyor. Eve gelen ödevlerle uğraşmak istemediğim için,ceza yolunu seçtim. En sevdiği 2 Monster bebeğini aldım, koydum torbaya, " ben bu bebekleri şirkete götürüyorum. Orada bir arkadaşım var, çocuğuna oyuncak alamıyor. Eğer kendini düzeltmezsen  bu defterler ödevler tamamlanmadan gelirse, bunları ona vericem, 2 gün deniycez " dedim. Neyse 2 gün tamamlanmış olarak geldi. 3. gün yine eksiklik, yine aldım koydum çantama.
Cuma günü Matematik alıştırma kitabını ödevi okulda tamamlanmış olarak getirdi. 3-4 sayfa alıştırma. "Anne bak, tamamladım. Hem oyuncaklarımı geri ver, hem de bunu kutlamamız lazım, bana hediye alın . "  O kadar inandırıcı geldi ki... Öpüp kutladım, akıllı kızım benim...Oyuncakları geri verdim. Cumartesi günü de istediğini aldım. .............................................Ama bu arada kafamda bir soru işareti.... Daha evvel yapmadığı şeyi nasıl yaptı. Bu sorular doğru mu? " Melisa kitabını getirir misin, kontrolleri yapalım.... hmmm bu soruların sonuçlarını öğretmen mi anlattı ya da söyledi.... Hayır Anne !.... peki bu soruyu nasıl çözdün, tekrar anlat bakalım... şey anne ben onu Berke'den baktım.... Peki bunu.... onu da.... nasıl yani... Berke nasıl yapmış.?.... evde annesiyle yapmış..... Melisa sen bunun hepsinin sonuçlarını Berke'den bakıp işaretlemişsin.... Anne kızma ama.... Sen bizi kandırdın Melisa, bu hiç olmadı., sil baştan, hepsi yeniden yapılacak...........
Geçen günde Pazartesi verilen ödev , perşembe günü olmuş halen yapılmamış , şans eseri öğreniyorum. Neymiş efendim, canı ödev yapmak istemediği için bana söylememiş. !

Okumasının hızlanması için Melisa'ya her ay 10 tane kitap okutuyorum, ve her beş kitap için ilk önceleri 1 minik hediye, 2. beş kitap için başka bir minik hediye hedefi koyduk. Bunu son 2 aydır da 10 kitaba bir hediyeye çevirdik. Bu esnada çok istediği makyaj setini aldık. Şu aralar D&R'larda moda olan... Bazı akşamlar eve bir geliyoruz, eşofman çıkmış, bir etek giyilmiş, gözlerinin üstü maviye, yanakları da allıkla renklenmiş, ruj da sürülmüş,  bizi bekliyor. Kız olduğunu belli etmeye başladı. Bu sene artık etek aldırmak istiyor. Babası gelmiş geçen akşam erkenden eve; bacaklar , kollar buz gibi kızmış , çıkarttırmış eteği, sildirmiş mavi boyalarını :)


Melisa'nın en iyi arkadaşı... Her ne kadar son zamanlarda farklı arkadaşları da olsa , onlar bebeklikten beri arkadaş ve şansa aynı sınıfa düştüler.

Konudan konuya geçiyorum ama ; okulun içinde kameralar ve ekranlar var. Bizimkisi geçen gün çıkmış bahçeye, koridorda ekrana yansıyan kameralardan birini bulmuş. Geçmiş karşısına, popo sallamış, arkadaşları da ekrandan izlemiş. :)

Geçen ay Bauhaus'ta reyonlar arasında birşey ararken, kapı zillerinin önünden geçerken, durup " anne ben odama zil istiyorum, girerken bundan sonra zile basarsınız" dedi.


Her gece " bu son defa anne, bu son defa " diyerekten yastığımda yatıp uyuya kalan minik kızım , geçen gece yine tam yatmak üzereyken, benimle bir konu hakkında konuşmak istediğini söyledi. Odasında yatağının üzerine oturttu. " Bak anne seninle birşey konuşacağım, ama kızmayacaksın... Ben seni gündüzleri çok özlüyorum, o yüzden koynunda uyumak istiyorum. Nolur hayır deme anne !  Uyuduktan sonra beni kaldırırsın olur mu... " kıyamadım yine tabii. O gece, evvel ki gece, geçen gece, dün gece, bu gece... yatağımda yatıyor, yastığımda ... sonra kaldırıp yatağına götürüyorum.

Minik kızım Pazar gün tam yedi yaşına bastı. Ama o halen benim minik bebeğim, sütüm...

18 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Melissa'nın yaptıklarına benzer şeyleri hergün dinliyorum. Akşam kızların velilerle konuşmalarına şahit oluyorum. Bu dönem hepsi aynı... Çok üstüne gidersen de yerleşip kalıyor. O yüzden hiçbir şeyi dert etmeyin geçecek, düzene girecek. Bu yaşların keyfine odaklanın...

Çok tatlı olmuş başındaki haleye bayıldım.

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Lale hn, hepsinin aynı olmasına sevindim. En azından yalnız olmadığıma... kızlarınız ilkokul öğretmenimi?Sakinim ama üzerine yerleşip kalıcak diye de tedirginliklerim var tabii. Biz öğretmenimizle öyle telefonla iletişim kuramıyoruz. istemiyor. okulda ayda 1-2 defa 10-15 dakika sohbet edebiliyoruz. Velilerin birbiriyle görüşmesi bile engelli :) çok komik di mi... ama öyle... başkasının velisiyle görüşemediğim için bilemiyorum, diğer çocukları. ama inşallah bu haftasonu tanışacağım, piknik varmış...

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Çok iyi anlıyorum. Ödev konusu bazen bizde de var, problemli yani. Ben de üzerine gidiyorum sonra da üzülüyorum. Aslında yapmamamız lazım, üstelik sizin minik kızınız daha çok küçük. Benimkiler de bütün gün okuldalar, geliyorlar ödevle. Ben kendim sinir oluyorum başta. Ne gerek var, tüm gün yetmiyor mu? Çocuk eve gelince oynasın, yemeğini yesin, rahatlasın, yatmadan önce de kitabını okusun...Nasıl doluyum bu konuda ama:))

tülin dedi ki...

Çocuk gibi çocuk işte.Kendince entrikaları var.Okudukça hatırlıyorum benim kocamanların Melisa yaşında yaptıklarını.Gülümsüyorum :)

Nihan dedi ki...

Büyüyor prenses...lütfen odasına girerken ziline bas annesi:))nice yaşları olsun...bunlar hep doğal süreç...ikinize de maşallah

Leylak Dalı dedi ki...

Sadece kızlarda değil erkeklerde de aynı sorun. Benim minik yiğen bu sene okula başladı, kök söktürdü annesine, ödev yapmak eziyet onun için:)) Geçer, alışır zamanla.
O minik, şirin bebeği tatlı yanaklarından öpüyorum, annesini de tabii ki:))

Dilek dedi ki...

bir şey deme annesi, yatsın senin yatağında tadını çıkar zaten bir iki sene sonra sen istesende yatmaz:)

Syhn dedi ki...

minik kızın büyüor maşallahh ;)

laleninbahcesi dedi ki...

Zeynep

Kızlarımın birisi Anaokulu diğeri sınıf öğretmeni. O yüzden diyorum sana çok rahat ol diye...
Öğretmen veli iletişimi çok çok önemlidir.Bazı sorun gördüğü öğrencileri Gamze hatta kendi hocalarına yönlendirdi. Ve sınıfın gerisinde olduğunu hissettiği öğrencilerini hemen bireysel çalışmaya alıyor. Çocuğun başarısı öğretmenin başarısı bir yerde, bir öğretmenin ilk anlaması gereken o...

Lütfen hepiniz rahat olun keyfe odaklanın gerisi nasıl gelecek göreceksiniz.

thalassapolis dedi ki...

Nice mutlu güzel yıllar diliyorum hep böyle gözlerinin içi gülsün tıpkı güzel annesi gibi...

Didem Yazici dedi ki...

Minik prensesimizin yeni yasi kutlu olsun :)
İlk senelerinde odev icin cok zorlamamaliyiz kuzularimizi. Bu yil okumayi ve matematikte problem cozmeyi ogrendiler. Bence gorevlerini yerine getirdiler :)
Kapi zili istemesine bayildim. Biz kapiyi tiktik yapmadan iceri giremiyoruz zaten :)

zeys dedi ki...

bende annemle yatardm baya bı sure de bu devam ettı :)) sımdı evlendım hala ozluyorum onla yatmayı!
Bu arada blogunu yenı kesfettım :) takıpteyım, benımkıne de beklerımm :) sevgılerrrrrr..

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Aslı dedi ki...

Çocuk adı üzerinde. Bunları yapıcak ve bu süreçten geçicek :) öyle güzelki Zeynep maşallah ona. Çok akıllıda.

Meyra dedi ki...

öncelikle bu güzel kızın yeni yaşın yeni başarılar ve mutluluklar getirsin Zeynepcim..Melisanın incilerine gelincede yine en fazla kamera olayını sevdim:)))
ödev konusundada çevremdeki diğer anneleri gördükçe ya sabır diliyorum sizlere;)

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Melisanın maceralarını postlarında yazmanı özlemiştik doğrusu:))
Bu arada tatlı kzıının doğum gününü kutlar, onun her zaman güzel günlerini görmenizi dilerim:)
O maceralar yaşatmaya devam etsin size, bizleri de şaşırtmaya;)))
Öptüm ikinizin de kırmızı yanaklarını...

New York'tan dedi ki...

Yuzumde tebessumle okudum, yeni yasi hayirli olsun, nice senelere sevdikleri ile beraber saglikla mutlulukla insallah :)

AsOrTiK dedi ki...

öncelikle melisa'nın yeni yaşı kutlu olsun. çok tatlı, maşallah:) her gününüz farklı geçiyor bir de olaylara bu yönden bakmayı deneyin. her gün yeni macera:)
kolaylıklar diliyorum, çocuklu ailelerin işi zor.
sevgiyle kalın

deeptone dedi ki...

ne güzel yazmışsın.
çok insanca.
:)
bi de kayıpsın sanki.
hiç gelmiyon ertık.
:)