1 Nisan 2012 Pazar

Rembrandt ve Çağdaşları. Hollanda Sanatının Altın Çağından.

1 ay önceydi sanırım Rembrant ve çağdaşlarını görmeye gittik.
"Melisa'cım seni bugün çok güzel bir sergiye götüreceğim. Işığın ve gölgenin ustasını göreceksin. Işığı ve gölgeyi o kadar güzel kullanıyor ki , resimleri canlı gibi. İnsanlar resimlerinde canlı gibi duruyor.
Ressamın adı Rembrandt. Ben küçükken onun resimlerinin olduğu müze kitaplarına bakarak büyüdüm. Dantel yakalı adamlar kadınlar gördüm. Yüzleri çok canlıydı. Ten rengini nasıl yaptığını ne kadar canlı olduğunu çözemezdim. Bakalım sen de beğenecek misin....  "
Abraham van den Tempel
Amsterdamlı tüccar ve müziksever bir aile



Nicolaes Eliasz Pickenoy
Zengin bir tüccarın eşi. Kıyafetlerden zengin olduğu anlaşılıyor.
Burada olağandışı olan şey eldivenlerin günümüze kadar ulaşmış olması.


Oğlak derisi, ipek, saten, altın sırma, tatlı su incilerinden düğün eldivenleri.
Evlilik törenleri için özel yapılırmış.



Rembrandt Harmensz van Rijn
Yine zengin bir bira üreticisinin eşi.
Bu tablonun afişiyle karşılaşınca Melisa, anne bu fotoğraf mı demişti.
Büyük gerçekçilik ve kusursuz kalite Hollanda portre resmine damgasını vurmuştur, bu da kanıtıdır.
O zamanların modası, siyah elbise, kolalı beyaz başlık, kırmalı iri boyunluk.
Kalın kaşlar, pembe yanaklar, ince kırışıklıklar ve burnu önce çıkaran parlıklık gibi ayrıntılar fotoğraf düzeyinde gerçekçidir.

Aelbert Cuyp

Rembrant
Müzik dersi.
Bu resmi 20 yaşındayken yapmış.

Govert Flinck
İshak Yakub'u kutsuyor.
Rembrandt'ın en yetenekli öğrencilerinden.

Nicolaes Maes
Pencerede kız. Hayalci.
Rembrant'ın öğrencisi.


Johannes Vermeer
Aşk mektubu
Işığı ustalıkla kullanan ressamlardan


Karel du jardin
Kolunda ki altın dantel detayına dikkat çekerim.

Adrian Coorte
Kuşkonmazlı natürmort


Pieter Claesz
Balıklı Natürmort


Pieter de Ring
Altın kupalı natürmort

Gümüş bira bardağı

Jan de Bray
Aziz Luka Loncası Yöneticileri

Herbir portre bir bir fotoğraf netliğinde

Michael Jansz van Mierevelt



Willem van de Velde
Deniz savaşı

alt resimden detay


detay


Jan Lievens
Pelerinli ve Sarıklı erkek çocuk


Balthasar van der Ast
Çiçekli Natürmort

Abraham Mignon
Devrilmiş Buket

Sergiden bir görüntü

Notilus kupa

Kırk dört toplu Felemenk savaş gemisi, 1648


Sergiden kendimce seçimlerim bunlar. Birde 250 sayfalık bir katalog aldım. Sergi sürekli elimin altında.
Mutlaka herkesin görmesi gereken bir sergi. Sabancıda aynı anda Tanzimattan günümüze Türk resimlerini ve ressamlarını da görebilirsiniz. Bu şekilde 1600 lerin Hollanda resimiyle 1850'lerde  başlayan Türk resminin kıyaslamasını yapabilirsiniz.

8 yorum:

laleninbahcesi dedi ki...

Bu ayın programında bu sergi var. Güzel bir hava olsun, önce Emirganda kahvaltı, sonrasında serfiyi gezelim dedik.
Melissa'nın şansı annesi gibi resimden iyi anlayan biri ile gezmesi.Sevgili Zeynep senin gözünden görebilmeyi çok isterdim.

E S M İ R dedi ki...

Sevgili Zeynep, gitmeyi çok istediğim halde, gidememiştim bu sergiye!..sayende sergiyi dolaşır gibi oldum!.her bir tablo tek kelime ile muhteşem!.. teşekkürler bu güzel paylaşım için...

cafenoHut dedi ki...

Kalabalıkta sergi gezmeyi hiç sevmiyorum, uygun bir an kolluyorum bu sergi için, işten kaçıp gideceğim, ee o kadar kaçmışken hava da güzel olsun diye zorluyorum işte:)

zeynep dedi ki...

Rembrandt ve Vermeer eserlerini çok beğendiğim ressamlardan . Harika bir sergiymiş , sayende gezmiş oluyoruz , teşekkürler canım , mutlu haftalar .

Aslı dedi ki...

Rembrandt'ı senin anlatımın ve fotoğraflarınla görmek çok güzel. Melisa gerçekten çok şanslı..

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim Ctesi de biz gezdik, ben de fotoladım çoğunu , çok da beğendim ama en sevdiğim ve etkilendiğim iki resim vardı biri Devrilmiş Buket diğeri de sen çekmemişsin galiba bir ressam elinde ailesinin resmini tutan...
Ben de yayın yapacağım, yakındaaaa...

Gulcin dedi ki...

kesinlikle her bir portre fotograf kalitesinde. ben de sergileri dolasirken buralarda o ressamlain memleketinde onu dusunuyorum. gercekten cok baska resimler. Sabanci muzesini de kutlamak lazim ne kadar guzel sergilere ev sahipligi yapiyor. bravo!

Didem Yazici dedi ki...

Çok guzel bir sergi Zeynepcim. Fırsat bulursam giderim, bulamazsam da senin katalogunu incelerim :)