18 Haziran 2012 Pazartesi

SADE KAHVE / RUMELİ HİSARI


Geçen hafta, bir gün yolumuz Rumeli Hisarına düşünce, ve bir yerde mola vermek gerekince, arkadaşlarımdan birinin tavsiyesiyle, daha önce defalarca önünden geçtiğim ama, ilk defa kahvesini içtiğim , Sade Kahve'ye girdik. Sahibiyle tanışmadım, ama tahmin ettim. Belli ki oranın eskisi, Rumeli hisarlı. Belki dedim, babamın çocukluk arkadaşı. Bu çay bahçesi, ya da kahve bahçesinde sanırım 50-60 yıllık eski , yaşanmış objeler toplanmış, hepsi eskileri anlatıyor birbirlerine ve çayını kahvesini yudumlayanlara. Etrafımı yudumlarken düşünmeye başladım, sanırım bunlar denizden çıkarıldı, sanırım bu depoda ya da ahşap bir evin bahçesinde paslandı, ve şu da eski ve işine yaramayanları atamayan birinin evinden buraya hediye edilmiştir diye içimden geçirdim. Güzel bir enerjiyle tekrar düştük yollara... Oradan size getirdiklerim.




Sepia fotoğraflar, nostaljiye anlam katıyor.

boğaza nazır köpüklü kahve

Sandalyelerin çoğunda, arkasında bu şekilde etiketler vardı.

Bu kedi hayatından o kadar memnundu ki... şekilden şekile girdi .
Bir zamanlar bu kasa işe yarıyormuş. Kitap okumak isterseniz, kitap seçeneği de var.

14 yorum:

Meyra dedi ki...

İstanbulan her geldiğimde köy kahvaltısına doyamadığım bu güzel mekana bayılıyorum bende Zeynepcim:) manzara süper, ortam şahane daha ne olsun ki;)

Derya dedi ki...

Ne güzel resimler mekanda çok güzel rumelihisarını ben çok severim.sizinle kitap etkinliğinde eşleşmişiz :)

didem dedi ki...

Inanilmaz nostaljik. Cok hos. Bogaz manzarali kahve afiyet olsun!

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim burası çok güzeldir ama hafta sonları yer bulamazsın ve park sorunu var.Zaten nedense hep böyle güzel yerlerde bu sorunlar yaşanır:)
Fotolarını yine çok beğendim, ellerine sağlık!
Bu arada bu kaçamak da sana iyi gelmiştir;)

E S M İ R dedi ki...

Sevgili Zeynep çok hoş bir mekan burası..tam bir nostalji keyfi yaşanılası ortam:) şimdi o mis gibi kahve kokusunu hissettim boğazın efil efil rüzgarına karşı..sefanız olsun, bize de bu tanıtımdan sonra gitmek şart oldu artık:)

okuyan dedi ki...

Gidesim göresim geldi:))) Kahve içesim, o şeker kediyi sevesim geldi:)
Sevgiler.

Buket dedi ki...

afiyet olsun cnm :))

laleninbahcesi dedi ki...

çok uzun zaman oldu Rumeli Hisarına gitmeyeli. Sade Kahveye bayıldım. Sonbaharda birlikte program mı yapsak...

AsOrTiK dedi ki...

ne güzel bir mekanmış. ben oraya gitsem fotoğraftaki kedi gibi zevkten dörtköşe olurdum herhalde:)
teşekkürler
sevgiler

colette dedi ki...

İstanbul her köşesi sürprizlerle dolu bir şehir. Ne kadar hoş bir yermiş burası. İnsan burada roman da yazar şiir de... Canım Doğum günümü kutlayan içten mesajın ve güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. İyi ki varsın! Sevgiler!

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

En iyi gidilecek zaman hafta içi :) yine bir müşteri ziyaretinde , durup soluklandığımız bir yer oldu. ama haftasonu sanırım iğne atılsa yere düşmez. ve tabiiki park sorunu ve kargaşa da ne kadar keyfi çıkar bilemem, ama hafta içi bir kaçamak iyi gelir diye düşünüyorum. ;)
sevgiler.

Rainbow Gatherer dedi ki...

benimde en begendiğim mekanlardan ama simdi cok populer diye yer bulmak zor. kısında masanın altına mangal koyarlar, super olur :)
banada beklerim=)

MadamB Fashion dedi ki...

En sevdiğim yerlerden birisidir:) Kahvaltısı özellikle nefistir.

madambfashion.blogspot.com
beklerim bende bloguma

pia_set dedi ki...

Bayılırım bu mekana ama merdivenlerden resmen nefes nefese çıkarak ulaştığım o son teras katı daha bir başkadır daha bir sakindir giriş katına göre... Kahvaltımı ettikten sonra sade kahvemle birlikte arkadaşlarımla sohbet etmek manzara eşliğinde ise mükemmel. Terasa çıkmanı da tavsiye ederim.