10 Temmuz 2012 Salı

HABABAM SINIFININ ÇEKİLDİĞİ EV, VALİDEBAĞ KORUSU, ADİLE SULTAN KASRI

Türk sinemasının efsanelerinden, Rıfat Ilgaz'ın en önemli eseri 'Hababam Sınıfı'nın çekildiği Adile Sultan Kasrı, beş yıllık restorasyon çalışmasının ardından 24 Kasım 2010 Öğretmenler Günü'nde öğretmenevi ve kültür merkezi olarak kullanılmak üzere yeniden hizmete açılmış.

354 dönüm arazi üzerinde Validebağ Tesisleri içinde bulunan ve 1916 yılından bu yana eğitim amaçlı kullanılan Adile Sultan Kasrı, 1975 yılında 'Hababam Sınıfı'na ev sahipliği yaparak herkesin merak ettiği bir mekan haline dönüşmüş.

Bu kadar zamandır bu yeri keşfetmemiş olmama ya da duymamış olmama çok şaşırıyorum. Açıkçası elimi uzatma mesafemde olmasına ve gitme imkanı yaratmamama.
Hiç mi methini duymadım, hiç mi bahseden olmadı çevremde ... evet hiç. Burası hem öğretmenevi, hem izci kampı. İş yerinden bir arkadaşım haftasonları Validebağ korusunda bütün gün vakit geçirdiklerini söyledi.
( Kışın gidip o kanepede oturup kitap okuyacağım, sözüm olsun )

Yürüyüş, bisiklet, çay bahçesi, restaurant, meyve bahçeleri derken , bütün bir günlerini geçiriyorlarmış. Pazar günü çok heveslendim. Yeşillikten gökyüzü gözükmüyor. Kafeteryalardan istediğinizi alıp, istediğiniz masaya oturup, keyif yapma imkanı var. Burası, biz sanki evimizin bahçesindeymişiz hissini verdi. Korunun fotoğrafları daha sonra...

Restore edilmiş, salonlar ve odalardan görüntüler....


çoğu şey eskisi gibi korunmuş, tamir edilmiş...

Tavan süslemeleri çok detaylı.

Lambalar kapalıydı, arkadaşım açtı, aydınlıkla birlikte ben fotoğrafladım.





Kışın buraları kafeterya ve restaurant olarak hizmet veriyormuş.



Tavan süslemeleri ve lamba...

Adile Naşit'in elinde zil bu merdivenlerden kaç defa inmişliği vardı...

Yazacak çok şey var, ama yorgunluk kazandı yine :(
Belki aranızda gezen vardır, sizinde yorumlarınızı beklerim.

 

18 yorum:

Nesrin dedi ki...

eskilere götrüdünüz bizi ne güzel bir gzi olmuş

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Hep aklımızda ama bir türlü gezemediğimiz bir yer burası, çok iyi yapmışsın Zeynep:))
Ama restore ederken sanırım o ruhunu kaybetmiş, keşke Hababam Sınıfı zamanını müzeleştirselerdi o eskiliğinden de doku kalsaydı şimdi bana Malta Köşkü vb. hissi veriyor...

AsOrTiK dedi ki...

o merdivenlerden adile naşit'in neşe içerisinde inişi geldi gözümün önüne:)) nur içinde yatsın. kimler geldi, kimler geçti buradan... hatırası büyük. güzel düzenlenmiş. bir istanbul ziyaretimde uğramak isterim.
teşekkürler güzel paylaşım için.
sevgiler

zeynep dedi ki...

Restorasyon çalışmalarından önce giderdim . Harika bir yer . Hatta üyesi olmuştum . Son halini görmedim , çalışmaların bittiğinden haberim yoktu , senin sayende öğrendim canım . Teşekkür ederim , sevgiler.

Didem Yazici dedi ki...

Restorasyon yapılmadan önce gezmiştim yıllar önce. Sonra bahçesinde çok güzel bir yaz düğününe gitmiştim 2006 yazında. O çok mutlu çift boşanınca 2009'da bende soğudum oradan :(
İşe giderken her sabah önünden geçiyordum. Tadilatın bittiğini farketmedim trafik sıkıntısından !
Neyse, şeytanın bacağını kırıp birlikte de gideriz belki seninle Zeynepcim :)

Semi`nin Mutlu Elleri dedi ki...

Gezilebildiğini duymuştum ama henüz gezmedim.
Daha geçen akşam TRT`de vardı, seyrettim zevkle. Yıllar geçiyor, hala gülüyorum:)

tülin dedi ki...

Benim de gezmek istediğim yerlerden biri.Çok etkileyici,sıcacık bir görüntüsü var.Sen de çok güzel fotolamışsın Zeynep.

BeyazKitaplık dedi ki...

Geçen TRT 1'de Hababam Sınıfı'nı yeniden izleyince eşime söylemiştim bir daha ki İstanbul gezimizde buraya da gidelim diye, fakat ne ismini biliyorduk ne de durumunu.
Bu paylaşımınız çok iyi geldi.
Acaba Hababam Sınıfı'nın olduğu sınıfın da bu şekilde dokusu korunuyor mu?

Melange dedi ki...

ne güzel yillara götürdün beni Zeynep'cim..cok özel bir yerdir orasi..
Yeni halini göremedim henüz, cok güzel olmus..

Kokosss ;))) kelebek dedi ki...

ay blogunu nasıl unutmusum elıfın elızınde gordum yorumundan hemen gelsım :)) cok severım vaklıdebagını ve o anıları..hep lıse yılları gelırrr ve altında kı kugu pastanesı ...

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

TEkrar gidip, Korudan da fotoğraflar çekicem bu sefer... Buraya gidince, insan eski filmleri izlemek istiyor yine.
İçerde doğumgünü ve özel günlerinizi toplu şekilde kutlayabiliyormuşuz.

Grace dedi ki...

gezılebılecegını bende ılkkez duydum ...

crazywomanrosemary dedi ki...

Yazmasan bile yaşattınya sağolasın..:))bir daha ki İstanbul gezimde burayı da göreyim bakalım:))

suat göksoy dedi ki...

2007 yılında kasrın elektrik işinde çalıştım öle bir yerde çalıştığım içinde açıkçası kendimi şanslı olarak görüyordum çünkü gelen elektrikçiler tarihi eserlere zarar veriyorlar diyerekten farklı projelere gönderiyorlardı tabi bende yarıda bırakıp askere gittim çok güzel bır yer..en son şantiye halindeykene görmüştüm şimdi ise süper olmuş emeği geçen herkesin eline yüreğine sağlık

Isa Akman dedi ki...

İSA AKMAN -ben en son 07 15 2016 günü ziyaret ettim müzeyi ,habam sınıfı ikinci kattamı çekildi zemin kattamı çözemedim.6A EDEBİYAT yani habam sınıfı zemin kattaki bi sınıf olarak tasarlanmış lakin bildiğim kadaryla 2 kattaydı o sınıf bilginiz varsa yazarsanız cok sevinirim

Sercan Danisman dedi ki...

daha yeni gittim oraya.
Hababam sinifi hayrani olan herkesin görmesi gereken bi yer, ama sadece hababam sinifinin cekildigi oda ziyaretciye acik olmasi üzücü, merdivenlerden yukari cikmak yasak, muhasabe varmis üst katta, oralari da görmek isterdim.
En cok sasirdigim yer ise, disardan iceri girince büyük bir salon var, hababamin sahne bölümü, yani sarki filan söyledikleri yerin o salon olmasi, perde ile arka camlar kapatilip sahne yapilmis, herkese tavsiye ederim görmesini

Sercan Danisman dedi ki...

selam kardesim, film alt katta sag tarafta cekildi, ama film'de üst katta gibi gösteriliyo,
mesela hababam sinifi sinifta kaldi da 4:30 gibi o siralarda belli oluyor, orda mahmut hoca yüksek ses üzerine merdivenden üst kata cikiyo güya, ama onun ardindan sinifa girmeden alt katta oldugu anlasilan merdivenin gögesi sol tarafta 1 saniyeligine gözüküyo

Sercan Danisman dedi ki...

selam kardesim, film alt katta sag tarafta cekildi, ama film'de üst katta gibi gösteriliyo,
mesela hababam sinifi sinifta kaldi da 4:30 gibi o siralarda belli oluyor, orda mahmut hoca yüksek ses üzerine merdivenden üst kata cikiyo güya, ama onun ardindan sinifa girmeden alt katta oldugu anlasilan merdivenin gögesi sol tarafta 1 saniyeligine gözüküyo