17 Ağustos 2012 Cuma

KİTAPTAN KULELER


Can yayınları sağolsun, Marguerite Duras'ın dışında beni birçok yazarla daha tanıştırdı. Burada görünen kitapların dışında 6 tane Can yayınları kitabı okumuşum, ancak ikisi devam ediyor.
Kütüphanemde bekleyen hiç başlanmamışları da ilave edersem, böyle bir kule çıktı karşıma.
Ben kitap okurken kendimi kısıtlamayı sevmiyorum. Bir kitap sonuna kadar okunacak ve sonra yenisi başlanacak diye bir kuralım yok. Başlarım, 20 sayfasına kadar gelirim, sardıysa devam ederim, sarmadıysa bugünlerde bunun sırası değilmiş derim, beklerim o günler gelsin diye.
Ya da kitapçıdan alırım, hiç başlamadan zamanı gelsin diye beklerim. Bu şekilde henüz zamanı gelmeyen bir sürü kitabım var. Ben evimde hiç okunmamış kitaplarla dolu bir kitaplık isterim ve kitap okumak istediğimde birkaçını elime alıp  istediğimi seçmeliyim.
Listeye gelince ;
1)Alageyik Sokağı bir liman mıydı? / Deniz Kavukçuoğlu
2)Kedi Gülüşü / Deniz Kavukçuoğlu
3)Son Perde / Roald Dahl
4)Fanfan / Alexandire Jardın
5) Cebelitarık Denizcisi /Marguerite Duras
6)Tarquınıa'nın küçük atları /Marguerite Duras
7)Dorotea'nın Şarkısı / Rosa Regas
8) Zarife / Deniz Kavukçuoğlu
9)Puslu Kıtlar Atlası / İhsan Oktay Anar
10) Prenses Süreyya
11) Bir imparatorluk çökerken / Cahit Uçuk
12)Julie & Julia / Julie Powell
13) Bir maniniz yoksa annemler size gelicek / Ayfer Tunç
14)Bakma Sevdalısı /Alberto Moravia

Bunların dışında emanet kitaplar var. Onların en başında Suç ve Ceza geliyor.

Vakit oldukça yenilerini de katarak araya okumaya devam edicem. 8 numarali Zarife, elimdeki kitap bitince sıraya girdi.

14 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Roald Dahl candır, bayılırım. Çocuk kitapları da dahil tüm külliyatını hatmetmişimdir:)
Deniz Kavukçuoğlu'dan da okudum birkaç kitap ben onu Cumhuriyet gazetesindeki yazılarıyla tanıdım, bir imza gününde de tanışmıştım. Zarife'yi ben de okudum ama anneanemin adı olduğu için, gerçi konu çok farklıydı:)
Keyifli okumalar, iyi bayramlar, bol kahveler diliyorum, Melisa'nın güzel yanaklarına bir sürü öpücük konduruyorum:)

laleninbahcesi dedi ki...

Bir İmparatorluk Çökerken çok sevdiğim bir kitaptır. Cahit Uçuk'un tüm kitaplarını okumuştum daha sonra...

Puslu Kıtalar Atlası da tarihi kurguda kimseyi ona rakip tanımadığım
İhsan Oktay Anar'ın en güzel kitabı... Umarım seversin. Eğer seversem yeni kitap Eyülde çıkıyor:)

Keyifli okumalar ve iyi bayramlar

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Nurşen ablacım; Çocuk kitaplarının İngilizcesini okumuştum. Türkçelerini alıp bende okumak istiyorum. Zaten Melisa'da okuyacak. Tanıdığım sevdiğim en iyi çocuk kitapları yazarı. Çarlinin çikolata fabrikasını kim unutabilir ki. Büyüklere yazdığı Kancık, Oswald Amcam'ı bitirdim, Son perdeyi de aldım. Başka türkçeye çevrilen kitabı varsa, onları bulup almak istiyorum. Deniz kavukçuoğlu ile yeni tanışıyorum. Zarife'ye başladım. birkaç sayfasında sardı beni, en başta İStanbul'dan bahsetmesi cezbetti. Melisa'yı öpüyorum sizin için, İyi bayramlar, sevgiler

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Lale ablacım, Biri Eski İstanbul'u anlatıyor, biri de fantastik Osmanlı.. ben ikisini de seveceğime eminim.

Sıkıca sarılıp, iyi bayramlar diliyorum.

Tully dedi ki...

Bende aynı sizin gibiyim biraz okurum sarmazsa baskasına devam ederim hatta bazen iki uç kitap birden okurum bazı yerlerde sıkılırsam digerine geçiş yapayım diye:))

Hayat İzlerim, Kitap Sesleri dedi ki...

Bir İmparatorluk Çökerken benim bulamdığım bir kitap. Nerden aldın Zeynep2cim?

seda dedi ki...

Puslu Kıtalar Atlası benim de doyamayıp 2 kere okuduğum bir kitap olmuştu. Diğer kitapları da inceleyeceğim. Sevgiler.

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Zeynepcim senin kule de az değilmiş ama bu aralar iyi okuyorsun, çok seviniyorum:)

Deli Anne dedi ki...

yazdıkların bana öyle iyi geldi ki.. Çünkü ben illa okuyacağım diye zorlarım kendimi bazen boşuna sıkarım. Oysa bence de rahat bırakmalı.. ama işin ilginç tarafı yarım bıraktığıma döndüğüğüm olmadı hiç belki de bundan sebep zorluyorum kendimi.

Didem Yazici dedi ki...

Benimde yatagimin kenarinda okumadigim kitaplarimi koydugum kitapligim var Zeynepcim. Uykum kactiginda yada sabah erken uyandigimda iclerinden birini alip okuyorum, sararsa devam ediyorum, sarmazsa zamaninin gelmesini bekliyorum :)
Arada bir senin kitaplarina da el atasim geliyor :)

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Tully, çok benziyoruz bu konuda birbirimize.

Hayat izlerim; çok evvelden almıştım. Ama istersen, sana okuman için gönderebilirim canı gönülden :), bana adresini mail atarsan.

Seda, çok methini duydum, bende çok merak ediyorum.

Natalicim, Okumam hızlandı sanırım bu aralar...

Deli annem, hiç zorlanmaya gerek yok. Keyif alıyorsam okurum, alamıyorsam hiç devam etmem, biraz bekletirim. Ama sonradan mutlaka sırası geliyor, seninkilerinde gelir merak etme.

Didemcim, ne zaman istersen, biliyorsun, senin benim yok :)

gülşah dedi ki...

Merhaba. :)
İhsan Oktay Anar en sevdiğim yazardır ve sizin okuyacağınız kitabı da bir harikaydı.
Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek kitabı size başka bir harika. Okurken "aa evet aynen böyledi" dedirtip durdu.
keyifli okumalar.

Füsun T. dedi ki...

Okuduklarımdan çok okunmamış kitabım var gibi :))Kuleler bende de mevcut yani. Kitap almayı çok seviyorum ama aynı tempoda okuyamıyorum ne yazık ki.

acemi blogger dedi ki...

kitap kulenize hayran kaldım. İyi bir tavsiye almadan kitap okuyamıyorum. Dün ve bugün iki kitabı yarım bıraktım, vicdanım rahat değil. Can yayınlarının indirimlerinden sonsuza kadar ve Hac aldım. Sizin kitapları görünce hepsini almalıydım düşüncesi uyandı. Keyifli okumalar.