9 Eylül 2012 Pazar

BURG HOHENKLINGEN / İSVİÇRE'DE BİR KALE


BURG HOHENKLINGEN kalesi, Schafhaussen kantonunda. Savaşlarda darbe almadan bu zamana kadar gelmiş. 1200'lü yıllardan beri duvarları ve çatısı aynen duruyormuş. Ben nasıl oluyor halen diye düşünemedim. Rheinfall'den sonra burayı görmeye gittik. 2. defa gidişim. Arabayla sık ormanların arasından geçip bir tepeye tırmanılıyor.
İçerde bir canlındırma. O zamanın insanları.
Sık ve dar merdivenlerden geçmek gerekiyor.

Duvarda ki taşlar yontulmamış, ilk zaman ki gibi duruyor.



  En tepeye ulaşınca, o eşsiz manzarayla karşı karşıya kalıyorsunuz. Hayal gibi, minyatür gibi,  oyuncak gibi herşey öyle karşınızda duruyor.







Pencerelerden birinden bakınca yanda ki manzara.
Pencere dediğim yerde bu kadarcık.

Tarihi yerler ve çevresine ne bir şey ilave ediliyor , ne de üzerinde ki herhangi bir değişiklik yapılabiliniyor.



Ortadaki kümenin olduğu yer " Stein am Rhein"dı. Orasını da bir sonraki yazıda.


 Stein am Rhein'ın özelliği , binaların üzerine resimler çizilmiş. Efsaneler, olan olaylar vs..
 



 Bazı fotoğrafları canlı efektte , bazıları minyatür efektinde çektim. Bu da minyatür efekti olanlardan biri.
Minyatür gibi duruyor.





 Herşey o kadar berrak ki, bol yağmurlu ve doğanın doğal olarak sürekli yıkandığı bir memleket.



Kaleye yaklaşan olursa, silahını bu pencereye dayayan asker, kimbilir kaç kişiyi haklamıştır.




Bir kale gezintisi daha sona erdi. İçerde ki küçük müze , patchwork sergisinden başka zaman başka bir yerde bahsederim.

Kalenin etrafından dolaşarak, döne döne aşağıya iniş var.

Yine sık ormanların arasından Stein am Rhein'ın yolunu tuttuk...









12 yorum:

Elifinelizi dedi ki...

canım benim hoşgelmiişiniz , ne güzel bir memlekettirki yeşil daha bir yeşil eminim dosya dosya resimlerle dönmüşsündür . heyecanla diğerlerinide bekliyoruz :)

Leylak Dalı dedi ki...

Zeynep ne şahane manzaralar bunlar ya, bizi memleketten soğutacaksın bunlar koyarak:)))

coletté dedi ki...

İsviçre yeşiliyle,dinginliğiyle,sistemiyle benim için yaşanılası bir ülke. İzlemeye devam ! Emeğine sağlık!

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Gerçekten leylak dalı gibi bir ruh halindeyim Zeynebim, ben nerede yaşıyorum onlar nerede dedirttin ya:))
muhteşem yerler...o damlar, taşlar, bugünlere kadar korunması inanılmaz...

laleninbahcesi dedi ki...

sanki mutsuzluk oralara uğramaz gibi. Nasıl dingin o manzaralar.

Kaz Dağlarını bile çöplüğe çevirmişlerdi. İnsan herhalde bu bir şaka diyor.

Resimlere bayıldım Zeynep, insana amnzaranın içine atlamak hissi veriyor.

Çoook sevgimle

laleninbahcesi dedi ki...

sanki mutsuzluk oralara uğramaz gibi. Nasıl dingin o manzaralar.

Kaz Dağlarını bile çöplüğe çevirmişlerdi. İnsan herhalde bu bir şaka diyor.

Resimlere bayıldım Zeynep, insana amnzaranın içine atlamak hissi veriyor.

Çoook sevgimle

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Lale ablacım, kimse mutsuz değil sanki doğru bir tanımlama. Herkes güleryüzlü, kendinden emin, nazik, olumlu, hoşgörülü, ama disiplinli. Daha birçok manzara var. Bana 3000 taneyi ayıklamak düşüyor. Bilgisayarın başına oturduğumda tek yaptığım iş bu, daha sizler neler yapmışınız hiç bakamadım. Ama bana da, tekrar fotoğraflarla gezilerimi tazelemek iyi geliyor.

Natalicim, her gidip geldiğimde, bende aynı duygular içindeyim maalesef. Tarif edilmez farklar var. huzuru somut olarak heryerde görebiliyorsun en azından.

Sevgili colette, Ayrıca İsviçre'nin çoğu yerinde karbondioksit emisyonu sıfır. Yani hiç karbondioksit yok. buna ne demeli. Şehir merkezi Zürihte bile.

Leylak dalı, hep aynı duygular. Herşey masal gibi, insanın inanası gelmiyor.

Elifcim, hoşbulduk. Fotoğraf kirliliği yaşıyorum diyebilirim. bir yerin fotoğrafını birden fazla çekmişim. 3000'e yakın fotoğraf var. Seçimi çok güç oluyor.

Selcen dedi ki...

Ne kadar harika bir kaleymiş burası, manzara harika, o taşlarla döşeli yol ve fotoğraflar...Çok sevdim çoook

Meyra dedi ki...

Zeynepcim normalde kale gezmekten hiç keyif almam ama bu kale başka güzellikte..Gezilesi kadar capcanlı dediğin gibi herşye berrak doğayla yıkamış:) bayıldım mest oldum resmen pasta gibi evler şahane...

resimli günlük dedi ki...

Ne kadar güzel yerler buralar.Benim de oralara gidesim,gidip de bol bol gezesim geldi şimdi bak :)

CEPAYNASI dedi ki...

tablo gibi bazı fotoğraflar,
çok güzel:)

A-H dedi ki...

tepeden gorunen sehir manzarasi bir harika! icim gitti yesiller kirmizilar ne canli oyle ;)