22 Ekim 2012 Pazartesi

HADİ ANNE RESİM YAPALIM !

Melisa'nın hadi anne, resim yapalım demesiyle başladı herşey.
Benim boyalarımı kullanıp fırçayla sehpamda resim yapmak istiyormuş.
Resim kağıtlarının yerini öğrendi. Boyaları çıkardı. Fırça seçti. Sert olmasın.... kalın olmasın ... Boyalar yağlı olmasın , çabuk kurusun, palet yerine de şu karton kutunun kapağını kullanayım mı... resim önlüğüm nerede... onu da bulduk... konusu bile hazırdı. 
Melisa , benimle birlikte resmin içinde olduğu için çok mutluyum.
Sergilere birlikte gidiyoruz. Ressamlara da ilgisi var. Sağda solda gördüğünde bu kim ya da bu o değil miydi gibi sorularla sık sık karşılaşıyorum.
 Resmi bitirmeden hemen görüntüledim. Renklerin temiz olmayacağına, dalgalı olursa daha çok resme benzeyeceğine, kendi fırça darbesini oluşturacağını, tonlamalar yapabileceğini, fırça ve bezi birlikte kullanmayı, kurumadan farklı bir renk katarsa , kattığı yerlerin rengini değiştirebileceğini, renkleri isterse palet üzerinde isterse kağıtta resim yaparken değiştirebileceğini öğrendi.
Beni izlediği için aslında sanki biliyordu da.

 Çok minikti bu sehpanın başında, bir sürü resim yaptı.


 İlk defa kendinden bu kadar emin, ve rahat gördüm Melisa'mı. Şansımıza , evimizin üst katında bir atölyemiz var.
 
 
 Sehpaya Melisa geçince bana da koltuk kaldı. Yağlı boya ile başladığım resme farklı bir malzeme ile devam ediyorum.
 Bu kalemleri bir arkadaşım verdi. Kendisi eskiden stilistlik kursuna gitmiş ve neredeyse 20 senedir duruyormuş. O kadar zamandır da kalemlere hiçbirşey olmamış. Tuval üzerinde denedim, malzeme ve benim yapmak istediğim şey olarak çok başarılı.
 Bakalım bundan sonrasında neler olucak.

17 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

resim yapıyor olmanız çok hoşuma gitti, Melisa bayağı ressam olmuş, havalı duruyor şovale önünde:))tebrik ederim onu tatlı yanaklarını sık onun;))
Senin de çalışmanı çok beğendim Zeynebim kendi tarzında ilerlemen güzel, kalemler de çok ilginçmiş ama senin işini görmesi hoş tabii...
Devamını diliyorum her ikiniz için de , yakın olsam da gelsem, kıskanıyorum o güzel atölyeni:)))
Maşallah! size...

hüznün tadı dedi ki...

"Armut dibine düşer" diye işte buna denir:))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Natalicim, bayramda haftasonu ya da 29 Ekimde , bekliyorum o zaman, Murat'la birlikte. hangi gün uygunsa haberleşelim...

Selin Ergeçer dedi ki...

ne kadar güzel bir okadar da rahatlatıcı olmalı :) umarım melisanın bu resim sevgisi hiç bitmez:)

Nesrin dedi ki...

çok güzel gözüküyorlar ,şimdiden ellerinize sağlık

Seda dedi ki...

Resme yeteneğim ve becerim yok. Ama boya görünce dayanamayıp herşeyi boyamaya çalışanlardanım :) Melissa'nın bu hevesi çok güzel. Sizi dikkatle izlemiş demek ki bugüne kadar. Anne kız bol resimli günler size :)

deeptone dedi ki...

ana kız resim yapmak zevkli olsa gerek.
:)

tülin dedi ki...

Nasıl yakışmış o atölyeye.Aynı şeylerden mutlu olmanızda çok güzel.Keyifli çalışmalar size.

Buket dedi ki...

valla hanginiz daha iyi, güzel yapmış karar veremedim:)
ne kadar güzel senin izinde olması. atölyenizin olması da onun şansına olan birşey. yerim ben onu :))

Deli Anne dedi ki...

ımmmm.. yaptığın çalışma harika Zeynep'im.. ama Melisa konusunda da haklısın, kapmış gerçekten.. renk tonlamaları felan ne kadar doğal ve güzel olmuş:)

Didem Yazici dedi ki...

Ne guzel resim yapmıs Melisa :) Resimden keyif alması çok güzel !
Senin semazende çok güzel olacak Zeynepcim
Ellerinize, ruhunuza sağlık :)

SEMİ26 dedi ki...

çok güzel .....
tam bi ikili olmuşsunuz anne ve kızı

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Didemcim, başladım , umarım birşey mani olmazda bitirebilirim.

Merhaba Semi, ikimizin ortak keyif noktası olması şans.

Deli annem, selim kadar iyi resim yapmasa da tonlamaları iyi oldu gerçekten ;)

Buketcim, atölye fırsatını iyi değerlendirmemiz lazım aslında...
tek faktör zaman.

Tülin hn, hem yakıştı yakışmasına da herşeyime ortak çıkıyor.

Merhaba Deep, ortak noktalarımızdan biri birlikte vakit geçirmek için.

Merhaba seda, boya ve fırça. sigara gibi tiryakilik yapan birşey sanırım.

Merhaba Selin. evde resim sergisi açıp motive etmeyi düşünüyorum... belki de burada yayınlarım yaptıklarını. motive etmek icin.

Ayşe'nin Gazetesi dedi ki...

O la laaa! Keşke bende elime fırça, kalem her neyse alabilseydim. Ne mutlu size :)))

CEPAYNASI dedi ki...

ne şanslı Melisa,
ortam istediklerini yapmak için çok uygun:)
mutlu bayramlar!

Meyra dedi ki...

esin kaynağı annesi olunca çok şaşırmadım Melisanın bu hallerine:))
o çatı katına gelip boyalarla harmanlaşasım geldi Zeynepcim.

Syhn dedi ki...

cidden nasıl yakışmış tual başına nasıl hoş bir havası var!
bravo zeynep sana güzel bir kız çocugu yeitşiyo her anlamda..