21 Aralık 2012 Cuma

DÜN AKŞAM ROMA'YA GİTTİM GELDİM/ ROMA'YA SEVGİLERLE

Dün akşam Roma'ya gittim geldim. Nasıl mı ? Tabii ki bu filmle. Görsel bir şölen. Duyguların , insanların, ilişkilerin çok ince işlendiği bir Woody Allen filmi. Müzikleri , sahneleri, ışıkları , hissettirdikleri tek kelimeyle muhteşemdi. Roma'lının hayatlarını, alışkanlıklarını, davranışlarını filmde bir nefes gibi hissediyorsunuz.  Bana göre bu senenin en iyi filmiydi diyebilirim. Ama bana göre. Roma sokaklarında dolaştım, evlerin , otellerin içine girdim, çiçeklerini topladım, yataklarında yattım, italyanca konuştum. Coştukça coştum. Hatta bir iki kere daha izleyebilirim.
 
Aykırı da olsa aşkın birkaç türlüsünden bahsediyor.
 
İzleyen var mı bilmiyorum ama, otelden kuaför bulmak için çıkan ve
Roma sokaklarında kaybolan kadının ,yerinde olmak istedim.
Çünkü , benim yerinde olmak isterdiniz di mi edasıyla oynuyordu.
 
İzleyen varsa yorumlarınızı beklerim, izlemeyen varsa hemen izlesin.
 
 

11 yorum:

Damla dedi ki...

Ben bir İtalya aşığı olarak çok merak edip vizyonda iken gidemedim ve kendi beceriksizliğime küstüm filmi unuttum.
Bak şimdi yine aklıma düştü. İlk fırsatta izleyeceğim.

Aslı dedi ki...

Zeynep kaçırdığım o kadar çok film varki :( buda onlardan biri, mutlaka izlicem.

parıldayan çiçek dedi ki...

Ben izlemiştim.Ancak hatırladığım kadarıyla Roma sokakları ve bir kaç konunun anlatıldığı filmdi.Fazla yorum olmadı ama benden bu kadar .

laleninbahcesi dedi ki...

Woody Allen'in kent filmlerinin üçüncüsü...Barcelona aşk, Paris sanat, Roma ise tam bir şehir filmiydi. Ben de çok beğenmiştim Zeynepcim...Woody Allenin Amerikalılarla dalgasını geçmesine bayılıyorum. Sonunda idiot da dedi ya:)

Çiğdem Sülün dedi ki...

Ah bu film , Roma sokakları , her masada duran şarap şişesi görüntüsü beni vuran detaydır. Bu filmi beğendiysen '' paris'te gece yarısına '' da bayılacaksın . Filmin başındaki Paris görüntüleri ve müzikleri muhteşem , mutlaka izleyin .

lila dedi ki...

Ben de seyredememiştim bu filmi. Bak şimdi merak ettim.

Buket dedi ki...

çok güzeldi değil mi:)

Ebru i.S. dedi ki...

çok istemiştim sinemada gitmeyi ama buraya gelmedi,ama dvdsi çıktı galiba.romantik roma görüntüleri için dörtgözle bekliyorum.

Seda dedi ki...

Açıkçası W. Allen'ın Barselona ve Paris güzellemelerini pek sevmemiştim. Evet şüphesiz ki kentler en görkemli yüzleriyle beyaz perdeye aktarılmışlar ama gerisi hayli boş gelmişti bana. Sizin yorumunuz üzerine bayağı meraklandım doğrusu. İlk fırsatta izlemeliyim bu üçüncü filmi.
(Yine de W. Allen New York hikayelerine dönse daha mutlu olurdum sanki :))
Sevgiler,

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Bu filmi ben de izledim Zeynepcim, hatta tv'de, çok güzeldi, dediğin gibi o kaybolma sahnesini, insan hayatında bir kez yaşamalı;))

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Natali, evet bir kere yaşamalıyız en azından. :)

Merhaba Seda, bakalım aynı gözle mi bakıcaz. Şehiri yaşatmak ve insanların kurgusu da hoşuma gitti. Bazı mimikler, hissettirdikleri de tabii ki.

Merhaba Ebru, Belgesel gibi, ama insanların belgeselliği de benim hoşuma gidiyor. İtalyanların mimikleri ve duygularını ifade ediş şekilleri.

Buket, eveettt.. çok güzel... en son konuştuğumuzda hangi filmleri izliyordun. Bana yazar mısın, onları da merak ettim.

Lila, tavsiye ederim...

Merhaba, Çiğdem, o filmi de çok sevmiştim. Resim yaptığım için çok keyif almıştım. ama bunu daha çok sevdim.

Lale abla, Woody Allen aşmış bu konuları ve bence basite indirgeyerek , daha fazla dikkat topluyor.

Parıldayan çiçek, ben Italya'yı henuz goremedim. Bukadar seçkin görüntüyle ve espriyle izlemek , bana iyi geldi.

Aslıcım, bak bakalım sevecek misin ki bence de, sevdin sen onu şimdiden ;)

Damlacım merhaba. İzledikten sonra yorumlarını beklerim o zaman.