14 Ocak 2013 Pazartesi

ORHAN PAMUK / KAR

 
 
 
Bu kitap bana 2002 yılında, kitabın ilk çıktığı sene hediye edildi. Hediye eden şu an çalışmaya biraz ara veren müdürüm, arkadaşım Nazan Gürman'dı.

Küsmüşüz birbirimize, ben de bakmıyorum belli ki gözlerine. Böyle olunca ya da ben olunca nedense işler büyür. "Senden gelince daha üzücü olur" der arkadaşlarım. "Demek ki gerçekten kızmışsın. Gerçekten kırılmışsın".

İşte bu kitap bana, gönlümü almanın en kolay yolu olarak bu yazı beraberliğinde gelmişti.

Ne kadar içten kırılmışım ki, kitabı sadece bu yazıyı okumak için elime alır ve tekrar yerine koyardım senelerdir. Tabii ki, o tarihten bu zamana kadar neler geldi geçti. Dostluğumuz arkadaşlığımız aldı başını gitti. Yine tatlı tuzlu hep bir aradaydık.


"Beyaz karlar sadece yeşil yapraklara yağsa idi,

İnsanların kalbi buz kesmese idi.

Saygı ve sevgilerimle

Çok gecikmiş bir merhaba için..."

Şu an uzaklarda, başka kıtada, biraz dertli. Açıp sorasım vardı, bu kitabı okuduktan sonra mı bu cümleyi yazdı.

Gerçekten Orhan Pamuk'u okumak için bu kitabını okumak lazım. Gerçi ben daha 100. sayfadayım. Yorum için erken mi bilemiyorum.

Ama siyasi olarak eleştirilen bir yazarın, bu kitapta toplum için mi yazdığını siyaset için mi yazdığını anlamanız için okumanız lazım.

Çok şaşırtıcı...

Yazıp yazıp siliyorum. Yanlış bir şey yazmak istemiyorum. Siyaseti hiç sevmem ama toplum tarafından bilinçsizce cezalandırılan yazarımızın tarafsızca, parti tutmadan, kitaptaki kadın intiharlarını nasıl gündeme getirdiğini bilseniz sanırım birazcık olsun pişmanlık duyarsınız.

"Kar"ı okuyan herkesin görüşünü bilmek isterim...
 
NOT:
Sevgili Leylak Dalı , Kitaplık kurdu diye bir ortak blog daha oluşturdu sevgili Atalet ile.
Kitap paylaşımlarını gönderin , bekliyor. Benim bu yazım geçen hafta oradaydı.   http://kitaplikkurdu.blogspot.com/search/label/Kar%2FOrhan%20Pamuk  ve tabii ki Fincandaki mucize : Kahve ... ortak kahve sevenler bloğu. Orası da kahve paylaşımlarınızı bekliyor. Yine kahve keyiflerimden biriyle oradaydım. http://fincandakimucize.blogspot.com/2013/01/fransada-turk-kahvesi-icmek.html.

7 yorum:

kitap eylemcisi dedi ki...

kar'ı çok uzun yıllar önce o zaman tam şekillenmemiş kimliğimle okumuş ama yine de çok beğenmiştim , benim ilk kitaplarından olması da ayrıca keyif veriri...Güzeldir, güzeldi...

Gülsüm GÜVEN TUNCER dedi ki...

İyi bir okuyucu olduğumu söyleyebilirim. Tüm klasikleri 15-16 yaşlarında okumuş, her yeni yazarın mutlaka bir - iki kitabını okuyup yazar hakkında fikir sahibi olmuş bir okuyucu olarak itiraf ediyorum ki Orhan Pamuk'un kitaplarını okuyamadım. ( Kara Kitap ve Benim Adı Kırmızı.) İnanılmaz sıktı, bunalttı beni. Bitirmeden bıraktığım 3 kitaptan ikisidir bunlar. Bir daha da Orhan Pamuk kitaplarını almadım elime. Kendimi yetersiz, beceriksiz, cahil hissettirmesi yanıma kâr kaldı :)
Sizin kitabı bitirdikten sonraki yorumlarınızı okumak isterim.

Didem Yazici dedi ki...

Kar'ı en sonunda bitirdim Zeynepcim. Tadı damağımda kaldı. Kitabın son sayfasını okurken hüzünlendim, ağlayacaktım neredeyse. Çok güzel bir kitaptı. Kitabın siyasi yanıyla çok ilgilenmedim. Gerildim okurkende. Ben kitaptaki aşkları okurken daha çok keyif aldım :)

A-H dedi ki...

Siyasi dusuncesi, toplumun tepkisi, soylemleri bir yana...
Orhan Pamuk okumak icin iki girisimim oldu.
Ilk denemem Kara Kitap ile oldu, bitmedi bir turlu o kitap, bitiremedim. Sorun siyasi goruslerde degil Orhan Pamuk'un anlatim seklindeydi.
Gun geldi yeniden denemeye karar verdim, Kar gecti elime ve azmedip sonuna kadar okudum. Yine sarmadi yine gitmedi. Oyle cok yazim hatasi, oyle cok dusuk ve anlamsiz cumle vardi ki, gozume takildi hepsi, rahatsiz etti okuma butunlugumu bozdu hep :(
Kisacasi kotu bir tat birakti Kar bende, bundan sonra Orhan Pamuk okumaya cabalarmiyim bilemem :)

PS: kartin haftasonu gecti elime cok tesekkurler ;)

Buket dedi ki...

Kar’ı sadece siyasal bir roman olarak sınıflandırmak onu bir ideolojiye ya da siyasete alet etmek ve sonuçta yeterince değerlendirememek olur sanırım. Çünkü Ka siyasi bir sürgün olmasına rağmen o önce bir şair ve tam da bu sebepten ötürü insanlık halleri siyasetin önünde bu romanda bence..

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

Kitap eylemcisi merhaba, ben ilk masumiyet müzesini okumuştum. O kitapla sevdim. Aynı anda babamın bavulunu ve saf ve düşünceli romancı kitaplarını okumuştum. Sonrasında İstanbul. Ben çok sevdim. Siyasetten hoşlanmıyorum, ilgilenmiyorum, ama konuyu ele alış tarzı, bilgi birikimi, incelemesini çok seviyorum.

Gülsüm hn. merhaba. Sizi tanıdığıma memnun oldum.Ben o kitaplarını henüz okumadım. Ben ayrıntıyı seviyorum, tutkulu aşk romanı masumiyet müzesine fena tutulmuştum. Sonrasında demin bahsettiğim gibi diğer kitapları..

Didemcim, ben de sonu bekliyorum ve bu aşkın devamını...

A-H merhaba. belki zaman uygun değildi. kar zaten siyasi olduğu için keyif veren bir kitap değil. Ben sadece zıt tarafları nasıl ön yargısız tanıttığına hayranım.her taraftan konuşmak için onları iyi bilmek gerekiyor ve önyargısız..

Buketcim, evet ... bence aşk da daha ön planda, ama başka şeylerde kanıtlamış bu kitapta.

TheBlowersDaughter dedi ki...

baya bi zaman geçti okuduğumdan beri çok beğenmiştim bu kitabı ama sonra masumiyet müzesini okuyım dedim okuyamadım bıraktım çok sıkıcı geldi