2 Temmuz 2013 Salı

EN ÇOK SEVDİĞİM RESSAMLAR / LEONARDO DA VİNCİ - MONA LİSA

 
Mona Lisa
 
 
Aklımıza ilk gelen şey Rönesans.
Leonardo da vinci.
Sevgilisi miydi, annesi miydi, herhangi biri mi, yoksa ta kendisi miydi ?
Louvre Müzesinin gözdesi, en çok merak edilen resmi.
Ben kendimi bildim bileli bu resim bizim evimizin duvarında var. Annem daha İsviçre'de yaşarken , ben doğmadan önce, Mona Lisa'nın bez üzerine baskı kopyasını almış.
Gözüm o zamanlarda daha alıştı bu resme. Oyun oynardım. Çünkü gözleri, siz nereye giderseniz oraya bakar. Koltukların arkasına saklanıp, gözümün ucuyla bakardım. Beni buldu derdim. Erkek kardeşimde , hayır aslında beni buldu, bana bakıyor derdi. Bu nasıl dahice bir resim derdim. Leonardo da Vinci, dahi bir ressam  derdi annem.
Ama daha sonra, sadece ressam olmadığını da öğrendim.
Kaşları yoktu. Sadece bu özellikten haberim vardı.
Birde en komik tarafı, temizliğe gelen bayanlar , bu kim diye sorduğunda , annem latife ederek
" anneannem " derdi.
Bazısı inanırdı. Bazısı, ama ben bunu başka evde de gördüm, siz onlarla akraba mısınız diyen de olurdu.
Gözüm hep estetiğe alıştı. Bu benim için büyük bir şanstır. Işık, gölge kusursuzluğu.
 
Bazı komşularımız, bizim evimize geldiğinde resim var diye namaz kılmak istemezdi.
İnsan resmi var, tapınmak gibi oluyor diye...
Buna o küçük yaşlarımda, hiçbir mana veremezdim.
Burada bir dâhinin yarattığı eser ve benim inancım arasında nasıl bir koşullu benzetme diye, kızardım.
 
Sizin bildiğiniz farklı yorumlar varsa, belki paylaşmak istersiniz.
 

10 yorum:

Aslı Aslı dedi ki...

Zeynep Mona Lisa ile ilgili o kadar çok şey söylendi-yazıldıki. Bu konuda son okuduklarım Mona Lisa'nın gözlerinde bir takım sembollerin saklı olduğu. Çıplak gözle görülmeyen ama yüksek çözünürlükte büyütülerek bakıldığında görülen sağ gözünde LV harfleri sol gözde bir takım sembollerin görüldüğü. Bu konuda daha başka bir sürü yeni bilgi var.

500 yıl olmuş bu tablonun yapıldığı, düşünsene hala üzerine konuşuluyor ve konuşulmaya devam edilicek.
Bizim duvarda da Kaplumbağa Terbiyecisi var Osman Hamdi Bey'in. Çok severim bu tabloyu ve Edward Munch'ın Çığlık adlı tablosunu...

deeptone dedi ki...

çok sevdim bu sölediklerini.
üçünü de duymamıştım.
bana bakıyo, anneanne, namaz kılmam.
süper süper.
bunları her yerde anlatırım valla.
:)

tülin dedi ki...

Benim Mona Lisa anım 40 yıl öncesinden Zeynep.

Anaanem Vatan Caddesinde bir apartmanın 4. katında oturuyordu.
Giriş katından öğretmen bir çift. Çocukları olmadığından mıdır bilmem, beni pek severlerdi. Akşam oturmalarına gidildiği zamanlardı. Evleri, eşyaları şimdi bile gözümün önünde. Giriş salona açılırdı. Ortada bir yemek masası ,tam karşınıza gelen duvarda Bu muhteşem tablo. Mona Lisa. Adını, ressamını onlardan öğrenmiştim. Bu yüzden bana hep İstanbul'u, çocukluğumu ve aydın öğretmen çifti hatırlatır.

Sevgiler.

laleninbahcesi dedi ki...

Mona Lisa'nın resmi yapılırken hamile olduğu söylenir.O esrarengiz gülüşün sırrı oymuş, ellerinin duruşu da,karnının üzerine koyması da bu nedendenmiş...

Sana Simonetta'nın Bademlerini okumanı öneriyorum...

Defne Soysal dedi ki...

Zeynepciğim benim tablo hakkında hatırladığım aynı sizin çocukluğunuzda olduğu gibi gözleri. Ancak biz yüzünün yarısının sevinçli diğer yarısı üzgün bir kadını resmettiğini üzerine kitap örterek dener ve inanamazdık.Leonardo sevinci ve hüznü aynı yüzde gösterebilmiş. Bu bence yaşamın ta kendini anlatıyor.









francesca mckennitt dedi ki...

Kimbilir. Sanırım hiçbir zaman Mona Lisa'nın sırrını çözemeyeceğiz. Benim kendisiyle bir anım yok ama yine se sevdiğim tablolardandır, nasıl sevilmesin ki :)

Didem Yazici dedi ki...

Tulin hanim gibi, bizimde apartman komsumuz olan ogretmen ciftinin salonunda Mona Lisa tablosu vardi. Cok hosuma giderdi. Yuzunun bir tarafi huzunlu, diger tarafi gulumseyerek bakar. Komsumuzun kayinvalidesi Mona Lisa'yi kiskanirdi. "Benim resmimi asmazlar, bu tanimadigim kadinin resmini asiyorlar" diye soylenirdi :)

MAVİANNE dedi ki...

Bir tablonun çocukken sende bıraktığı bu hisler ve öğretilere takıldım ben. Ne kadar önemli çocukların olduğu bir evde herşey demek ki. Mona Lisa, huzur veren sakin bir kadını tasvir ediyor benim için
sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

duvardaki bir tablo çocuk kalbini nasıl da etkiliyor
huzurlu, sakin bir kadın görüyorum
sevgiler

Semih dedi ki...

Mrb Arkadaşlar öncelikle Bu akşam ki paylaşımım herkezin dikkatini çekiceğini düşünüyorum Leanardo daVinci'nin kısa bir süredir anlamını çözmeye çalışan insanlarda biriyim yanlız beni bu zamana kadar ki düşünürler den yorumculardan ayıran bana göre bir teorim var resmin yapılış amacı çook farklı yeterki resme doğru yerden bakın burada fazla açıklayıcı olamayacagım için sizlerden özür dilerim ama şunu unutma bir çin felsefesine göre her iyinin içinde bir kötü her kötününü içinde bir iyi vardır bu mantıkla ilgili biraz düşünün ve resmi inceleyin tekrardan sizler ile olacagım hayırlı geceler Mail:frekans-93@hotmail.com