15 Temmuz 2013 Pazartesi

EN ÇOK SEVDİĞİM RESSAMLAR...Louise-Élisabeth-Vigée-Le-Brun ... BABAANNEM VE BEN

Anne ve kızı.

Babamlar 5 kardeş. 3 halam ve 1 amcam var.
Ben ve kardeşim dahil, 10 torunuz. 6 kız ve 4 erkek.
Ben 3 numaralı torunum. Benden büyük 2 kız var. Bu tablo 2 numaralı torun yani, Dilek abla için babası tarafından, babaanneme hediye edilmiş ve duvara anneannesine sevgisi için asılmış.
 
Korkunç birşeydi. Aklım eripte olgunlaşana kadar, kıskançlık krizlerine girerdim.
Babaanneme her gittiğimde, " Babaanne , doğru söyle bu kız kim? Ben mi Dilek abla mı, Gamze ablamı, Tuğba mı, Duygu mu? (Gizem daha yoktu aramızda... )
O da , durumu idare etmeye çalışırdı. "Aslında o sensin, ben en çok seni seviyorum torunlarımın arasında ... Benim hakikatli, asıl Özmen torunum " derdi.
Hepimiz bir arada olduğumuzda da, " En büyüğümüz Gamze ablaya sarıldığını, elbisesinden sarkan her bir kumaş parçasının, sırasıyla Dilek, Zeynep , Tuğba, Duygu olduğunu söylerdi.
Her toplanıldığında, bayramlarda, mutlaka bu konusu açılırdı.
 
Bu tabloda ki sarılış, mutluluk, boyna yakın olma, kokuyu oradan iyi hissetme, burunla birlikte boyna yumulma , bizim hepimizin uyguladığı yöntemdi. Babaanne diyen tek kız torun olarak, diğer kızlar anneanne diye sevgi yumağı olurduk. Babaannem şimdilerde, Bandırma'da ortanca halama yakın oturuyor. Eskisi kadar çok göremiyorum onu. :( Allah uzun ömürler versin.
 
Louvre müzesinde sergileniyormuş. Gerçeğini görmek için can atıyorum.
 

5 yorum:

Gamze dedi ki...

Yazınızı okurken çok duygulandım.Babaanneme çok düşkündüm ve 3 sene evvel kaybettim.Allah babaannenize uzun ömür versin...

Buket dedi ki...

ne güzel bir anı böyle. işllh gerçeğini görürüz cnmm..

hüznün tadı dedi ki...

Ne güzel bir anı ve ne güzel bir tablo.

Didem Yazici dedi ki...

Tabloyu görünce sizin duvardaki Melisa ve senin gotoğrafın geldi aklıma. Allah babaannene sağlık versin Zeynepcim.

Fatma Damyan dedi ki...

Merhabalar,
Bloğunuzun yeni takipçisiyim :))
Babaannenize sağlıklı nice güzel yaşlar diliyorum.
Bana da beklerim :)
http://fatoscatadlar.blogspot.com/
Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
İzmir'den kucak dolusu sevgiler...