BABAANNEM



Herkesin hayatında annesi, babası gibi kendine çok yakın hissettiği biri mutlaka vardır. Benim de bir tanecik babaannem var. Boynuna burnumu dayayıp doya doya kokladığım kadın. Beni iki aylıkken İsviçre'den getirmiş, annem çalışmaya devam etmek zorunda olduğu için, o gelene kadar 2 ay bakmış. Annemden sonra onu tanımışım ve tabii ki halamı. Onun kokusunu duymadan yapamam. Küçüklüğümden beri haftasonları, yaz tatillerinde vaktimi onun yanında geçirirdim. Birlikte çok şey yapardık. Kağıt oynardık. Bulaşık yıkardık. Komşu dolaşırdık. Dantel,örgü gibi şeyleri bana o öğretti.
Biriktirme huyum ondandır. Kartlar, davetiyeler, düğmeler, boş parfüm şişeleri, torbalar, gazetede çıkan yazılar vb. gibi. Parfüm tutkumuz aynıdır. Gece gündüz camdan bakma seanslarımız. Sabahtan akşama kadar sokaktan geçen, simitçiyi, poğçacıyı, mısırcıyı mutlaka durdururduk.
Kurtuluşta otururdu babaannem, son 3-4 yıldır, Bandırma'da halalarımdan birinin yakınına taşındı. Artık çok sık görmeye gidemiyorum. Telefonlaşıyoruz. Her telefonunda bana ettiği duaları anlatır. Bir de tembihler, bana bir şey olursa sakın çok ağlama, kendini yıpratma der. " ben çok mutlu bir hayat yaşadım, mutlu bir evlilik yaptım, çocuklarımı, torunlarımı, onların çocuklarını da gördüm. Vakti gelince gidicem, ama sakın feryat etme ölürsem " derdi. 

Geçen hafta hastalandı. Beynine pıhtı gitti, felç indi bir tarafına, yoğun bakıma alındı. 84 yaşında ki bir kadın için çok zorluklar atlattı. Böbrekler zor durumda dediler. İki kez diyalize girdi üstüste.
bilinci gitti, halüsilasyonlar gördü. Ölmüş herkesle konuştu, geliyorum, bekleyin, vedalaşayım gelicem gitmeyin, dedi. Hepimizi sayıkladı. Gittik yanına, tanıdı tanımadı. Sonra ellerimi tutarak, ben çok rahatladım, hepinizi gördüm, şimdi uyuyabilirim artık dedi. 3 gün 2 gece hiç durmadan konuşmuş, halüsilasyonlarla herkesi bezdirmiş, korkutmuştu.  İyice uyudu, sonra kendine gelmeye başladı. Şimdilik tehlikeyi atlattı. Bakalım böbreklerdeki tedavi devam ediyor.

Sen kuvvetlisin babaannem, hepimizin enerjisi sana yeter. Sen yeter ki iyi ol. Bizim senin varlığına çok ihtiyacımız var.
 

Yorumlar

Didem Yazici dedi ki…
Allah yardım etsin, bol şifalar versin babaanneciğine Zeynepcim. Eski toprak onlar, bunu da atlatacaktır.
tülin dedi ki…
Ne güzel bir insan, ne hoş bir kadın. Allah sağlık versin.
Arzu Sarıyer dedi ki…
Direniniz lütfen Sevgili Babanne,geçmiş olsun.Dilerim şimdi daha iyisinizdir.Selam ve saygılar.
Canımmm çok geçmiş olsun. O pıhtı sorunu bütün yaz babamla ve bizimleydi babam da 84 yaşında. Acil şifalar dilerim ...
Çok geçmiş olsun,Rabbim şifa versin,

sevgilerimle...
zeynep dedi ki…
Çok geçmiş olsun Zeynep . Allah babaannene uzun ömürler versin . Fotoğraftaki gibi yüzünüz hep gülsün.
Sevgiler.
Defne Soysal dedi ki…
Canım Zeynep, Üzme kendini senin için dua edeceğim, Allah sizi ayırmasın şimdilik. Biraz daha zaman versin size birlikte olabilmeniz için, sen de daha fazla birlikte olmaya çalış. Olmazsa da emir büyük yerden deyip tevekkül etmek gerek. içim sızladı ve tüm kalbimle o nur yüzlü melekle biraz daha zamanın olması için dua ediyorum canım. Geçmiş olsun
okuyan dedi ki…
Çok geçmiş olsun. Acil şifalar diliyorum sevgili babaannene.
Sevgilerimle canım.
mavii dedi ki…
allahim inslh iyi olur cok uxuldum
^zeynep^ dedi ki…
Babaannecigine acil sifalar diliyorum!! Allah büyüklerimizi basimizdan eksik etmesin!
resimli günlük dedi ki…
Çok geçmiş olsun, Allah'ım acil şifalar versin. Daha çook güzel günler geçirirsiniz birlikte inşallah
BERNA dedi ki…
Canım yengeme Allahtan sonsuz şifalar diliyorum...Sevgiyle kalın...
hüznün tadı dedi ki…
Geçmiş olsun. Daha paylaşacağınız günler vardır inşallah.
kitap eylemcisi dedi ki…
Çok geçmişler olsun , benim babaannem de 20 gündür rahatsız, 88 yaşında ve beyinde 2 damar tıkalı , ayrıca Demans teşhisi kondu.Senin kadar güzel anılarım yok ama bana babamı verdiği için bile minnettarım kendisine , babamı yetiştiren anne olduğu için, her şey için , bir de seviyorum ben bütün yaş almış kişileri:)Sevgiyle.
Çoook geçmiş olsun Zeynep'cim, Allah acil şifalar versin.
sufi dedi ki…
Güzel insanlarla geçirdiğimiz her anı deneyimlerini ve güzelliklerini içimize katarak geçirmemiz dilekleri ile. Tez zamanda şifa, geçmişler ola.
reyhane dedi ki…
Çok geçmiş olsun,şifa onunla olsun,babaannenizle ne hoş bir ilişkiniz var
Ilhan Ucer dedi ki…
Ne kadar sevmişsin babaanneni. Duygulandım hatta tanımadığım halde sonunu kötü zannederek üzüldüm de. Babaannenin gözlerindeki o ışıltı, pozitif enerji gerçekten çok etkileyici. Allah her babaannene daha nice seneler diliyorum sevdikleriyle beraber.
hepinize güzel dilekleri için teşekkür ederim. Babaannemle dün telefonda konuştum. Dializ aletlerini çıkarmışlar. Tekrar diyalize girmeyecekmiş. Bacaklarında güç yok. ayağa yardımla kalkıyor. Ama sesi çok iyiydi. Uzunca soluk almadan konuştu benimle. Hastayken gördüğü halüsilasyonlardan konuştuk, gülüştük... Hastaneden çıkmasını bekliyoruz.

Popüler Yayınlar