12 Ekim 2014 Pazar

İNCE KİTAPLAR

Bu aralar ince kitaplara merak sardım. Bu benim için keşif oldu gibi. Kitapçıya girip, hemen kitapların önünde durup, ne kadar ince kitap varsa, yazarları farklı olmak kaydıyla hepsini incelemeye başlıyorum. Hayat kısa, okunacak , tadına bakılacak çok yazar var. 100 sayfanın altında, 80, 70, 60 sayfalık ne kadar kitap varsa, alıp okumaya başladım. Hem çok kitaba daha az para ödüyorum. Bu esnada daha fazla yazar tanıyıp, hoşuma giden yazarları devam ettirmek daha iyi olacak. Neredeyse son 4 günde , 4 kitap bitirdim. Bu arada birlikte okuduğum kitaplar bir kenarda, başucumda bekliyor. Bu hızı ve düzeni şu anda devam ettirmek istiyorum.

Hepsini çok beğendim. Stefan Zweig ve Marquez 'in diğer kitaplarını mutlaka okuyacağım.
Ve Kafka tabii.
Hepsinin özetini ve beni neyin etkilediklerini daha sonra paylaşmak istiyorum.
 
 
Sırada ki kitaplarım da bunlar...
 
Tavsiyeniz var mı ?
 
 

8 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Bir kadının y 24 saat kitabını ben de merak ediyorum.Albaya mektup yok ile kimlik hariç hepsini ben de okudum. Yeni kitaplarından da Aldanan kadın ve Güvercini ben de okudum.Çok iyi düşünmüşsün bu ince kitaplar olayını...öptüm:)

geleceksınıf dedi ki...

Dün ben de Leyla Erbil'in Üç Başlı Ejderha'sını soluksuz okuyup bitirdim.İlk bölümde karnıma ağrılar girdi.Acıyı acıtarak anlatmasına şaştım kaldım.İkinci bölümde ise kendini zehirleyen birinden öç almasını büyük bir hayranlıkla nefes almadan bitirip int.buldum,burnundan getiren şairi.İncecik bir kitap.Üç başlı ejderha heykelini öyle bir anlatıyor ki,bitidikten sonra yılandan,çiyandan korunmak için sivri dil gerek dedim.

saç dökülmesi dedi ki...

Kafka ve Kundera 'yı en sona bırakmanızı tavsiye ediyorum zira ikisi de çok ağır ilerleyen ve on kere okunduğu takdirde on birinci defa yeni bir etki bırakan türden kitaplar. Zweig 'in kitapları kendini daha çok sevdirir hele ki Satranç 'ı diğerlerine göre daha akıcı, şahsen ondan başlardım.

Dürr-i Yekta dedi ki...

marquez'den kırmızı pazartesi'ye tavsiye ederim.

burcuuuuk dedi ki...

Tavsiyeyi instagramdan yapmışım bile :)
Ben de son zamanlarda ince kitaplara ağırlık veriyorum. Dediğiniz gibi, hayat kısa ve çok kitap var okunacak :)

Zeynep dedi ki...

Kalın bir kitaptan belki her gün 60 sayfa okuyamaz insan, ama 60 sayfalık ince bir kitap olunca daha başlarken "hemen bitecek" psikolojisi ile okunduğu için gerçekten bir günde bitiyor. Benim de ince kitaplarım çoktur.
Ve ince kitaplar denince aklıma bir çok yazar gelir elbette ama ilk sırada Muzaffer İZGÜ vardır. Eğer okumadıysanız hiç Muzaffer İzgü kitabı, bir bakın. Okuduğunuz kitaplardan farklı, hem dinlendirmeli hem güldürmeli hem de düşündürmeli kitapları, severim ben çok, hiç eskimez benim gözümde O'nun kitapları.

Hayat İzlerim, Kitap Sesleri dedi ki...

İnce kitaplar benim de favorimdir, çok da güzel kitaplar seçmişsin bu arada sevgiler :)

Lord dedi ki...

Yukarda bahsedilmiş ben de Üç Başlı Ejderha'yı okudum. Kitapta yapılan bazı oryantalist saptamalar hoşuma gitmedi doğrusu. Hani Türk'ü Türklüğü biraz aşağı gören bir tavır vardı. Fatih'i özellikle çok yanlış resmettiğini düşünüyorum. Ancak işkenceler olsun, Maraş Olaylarına yapılan gönderme olsun, bazı eleştirel haklılık payı olan saptamalar olsun çok güzeldi.

Ayrıca Kafka'nın dönüşümü modern toplumun çalışanlarının yaşadığı psikolojik bunalımın açıklanması açısından çok güzeldi.

Bana da
beklerim.